Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 26 van 36)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-1-2010 12:15
Sommige productteksten zijn zo lang dat het de lezer eerder afschrikt dan helpt. Vandaar dat ervoor gekozen is de teksten vanaf een bepaalde lengte in te korten.

Ik heb wel zojuist de waarde waarop dat gebeurt verhoogd naar 800 karakters (was 450 karakters).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
6-1-2010 21:06
Dit is zeker al een stukje beter, bedankt! Mij lijkt 1000 tekens wel nog iets beter. Heb een aantal producten bekeken, en zie producten met 1000 tekens die met gemak in mijn scherm passen. (en zo groot is die nou ook weer niet).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-4-2010 21:51
Als je in de shop op merk wilt selecteren vink je het betreffende merk aan, maar vervolgens moet je nog op het pijltje drukken om de selectie te activeren. Is het niet mogelijk dat de selectie automatisch geactiveerd wordt als je 'm aanvinkt? En dan laat je de andere merken ook gewoon in beeld staan, zodat de selectie snel kan worden uitgebreid of aangepast.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-4-2010 12:05
Er zijn 2 mogelijkheden.

1. Simpelweg op de merknaam klikken (het is namelijk ook een LINK). Merk wordt dan gelijk actief.
2. Vinkje zetten voor de merkEN (meervoud is namelijk mogelijk) en daarna op filter drukken.

Overigens komt die laatste optie in de nieuwe versie te vervallen. Op de een of andere manier zien mensen namelijk over het hoofd dat de merknaam een klikbare link is (ook al wordt de cursor een handje en de link rood als je er overheen gaat ;-)

De niet geselecteerde merken tonen terwijl een merk geselecteerd is, is geen optie (mensen vinden dingen nu vaak al verwarrend genoeg).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-4-2010 17:23

Dré schreef:

Er zijn 2 mogelijkheden.

1. Simpelweg op de merknaam klikken (het is namelijk ook een LINK). Merk wordt dan gelijk actief.

Op de een of andere manier zien mensen namelijk over het hoofd dat de merknaam een klikbare link is (ook al wordt de cursor een handje en de link rood als je er overheen gaat ;-)
Ok, die optie was mij ook nog niet duidelijk... dat was inderdaad wat ik bedoelde, alleen dan geactiveerd middels het vinkje. Het probleem is waarschijnlijk dat je niet consequent bent je weergave van links; de links in het menu zijn wel onderstreept, maar de rest niet. Nu zijn de meeste links dan wel weer dikgedrukt (het merk en type, de link meer info), maar de merken dan weer niet. Tja, dat zorgt voor verwarring.

Persoonlijk vind ik de webshop van concullega bax erg sterk qua navigatie, waarbij je meerdere filters tegelijk kunt toepassen middels een pull down menu. Maar ik neem aan dat je de webshops van concullega's uitgebreid bekeken hebt bij het ontwerp van je nieuwe site...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-4-2010 17:32

YourLiVe schreef:

Het probleem is waarschijnlijk dat je niet consequent bent je weergave van links; de links in het menu zijn wel onderstreept, maar de rest niet.
Lettertype is te klein om prettig te lezen als ze voorzien zijn van underlines. Overigens waren de verdere hints (cursor wordt een handje, link kleurt rood, statusbalk toont een url) toch ook niet echt onzichtbaar te noemen (het toont wellicht weer eens dat wat voor de ene logisch is, voor de andere niet logisch hoeft te zijn ;-)

Bij de nieuwe shop is alles dat op een vaste plek staat niet voorzien van onderstreping. Links die willekeurig in tekst voorkomen uiteraard wel (anders zie je ze echt over het hoofd). Alle links in de nieuwe shop hoveren wél naar underline.

Betreffende het kijken naar andere sites: Voornamelijk bol.com en amazon.com.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-4-2010 10:15

Dré schreef:

Overigens waren de verdere hints (cursor wordt een handje, link kleurt rood, statusbalk toont een url) toch ook niet echt onzichtbaar te noemen (het toont wellicht weer eens dat wat voor de ene logisch is, voor de andere niet logisch hoeft te zijn ;-)
Het is nu eenmaal niet de standaard manier, en daardoor niet voor iedereen duidelijk. Ik heb zelf voor mijn websites o.a. goed gekeken naar dit boek.
Betreffende het kijken naar andere sites: Voornamelijk bol.com en amazon.com.
Bol.com vind ik erg overzichtelijk en duidelijk, amazon.com vind ik echter wat minder.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-4-2010 10:22
Het meest fantastische boek dat ik op dat vlak heb gelezen is Don't make me think. Aanrader!
Light Image
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-4-2010 11:14
De titel zegt eigenlijk al genoeg he... als je moet nadenken hoe het werkt en of het weleens een link zou kunnen zijn is het niet gebruiksvriendelijk genoeg.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
21-6-2010 21:35
wat mij opvalt net is dat jullie alleen maar dap speakers verkopen als prof.?
Komt daar nog verandering in?
?Quote?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)