Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 256 van 289)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-1-2011 12:27

SebasVD schreef:

Bedenk met net trouwens iets, ik neem aan dat dit BTW tarief ook omhoog gaat naar 19%, aangezien de artiestenregeling ook bij de cultuur BTW hoort?
Yep... overigens is de belastingdienst nu ook al niet consequent erin. De een mag wel 6% rekenen als dj en drive-in show, de andere inspecteur zegt dat dj's wel 6% mogen rekenen maar drive-in shows niet en weer eeen ander mag sowieso geen 6% rekenen omdat meneer de inspecteur vindt dat dj'en op feesten en partijen geen artistieke prestatie is...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-1-2011 13:01

Master Partys schreef:

Jullie hebben het trouwens over onder en boven de rivieren. Ik merk namelijk heel sterk dat er boven de rivieren (vooral de randstad etc.) véél meer geld uitgegeven wordt aan dj's/drive-in shows. Hoe zou dat komen? Of zijn wij Brabantse boeren gewoon wat krenterig laugh :D
Voor losse feestjes wellicht, maar de horeca in Brabant/Limburg/etc loopt volgens mij vele malen beter dan boven de rivieren..
Light Image
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
19-1-2011 13:26

JeroenVDV schreef:

Master Partys schreef:

Jullie hebben het trouwens over onder en boven de rivieren. Ik merk namelijk heel sterk dat er boven de rivieren (vooral de randstad etc.) véél meer geld uitgegeven wordt aan dj's/drive-in shows. Hoe zou dat komen? Of zijn wij Brabantse boeren gewoon wat krenterig laugh :D
Voor losse feestjes wellicht, maar de horeca in Brabant/Limburg/etc loopt volgens mij vele malen beter dan boven de rivieren..
Ik denk niet dat je horeca over één kam kan scheren. Restaurants? Café's?
Wat ik hier merk ik de café's is dat het bezoekersaantal totaal niet terugloopt, er komen nog evenveel mensen als 'vroeger' gelukkig.
Voor de restaurants denk ik dat jouw gegeven wel geldt, dat wordt momenteel 'duur' gevonden, mensen gaan sneller zelf koken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-1-2011 14:44
Jij zit niet in een "standaard" cafe volgens mij, ik kan je wel vertellen dat de omzet in "algemene horeca" (cafe, discotheek, club, kroeg) enorm is teruggelopen. Wellicht bezoekersaantallen niet "zichtbaar", omzet absoluut wel.
Light Image
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
19-1-2011 15:39

JeroenVDV schreef:

Max schreef:

- Losse DJ boekingen: € 250,- excl. 6% BTW.
Mijn ervaring is dat de meeste horeca dat absoluut niet wil uitgeven voor DJ's, zelfs de grote discotheken aan hun vaste DJ's niet. Maar misschien is dat onder de rivieren heel anders?
Moet eerlijk bekennen dat mijn gage ook per locatie wat verschilt. Met een viertal horeca zaken waar ik vast sta (ca. 40 boekingen op jaar basis) heb ik een afspraak dat ik er tegen een lagere gage draai. Maar eenmalige boekingen/evenementen probeer ik die 250,- euro te hanteren.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
19-1-2011 15:43

JeroenVDV schreef:

Jij zit niet in een "standaard" cafe volgens mij, ik kan je wel vertellen dat de omzet in "algemene horeca" (cafe, discotheek, club, kroeg) enorm is teruggelopen. Wellicht bezoekersaantallen niet "zichtbaar", omzet absoluut wel.
Klopt, om die reden zijn er een groot aantal cafe's/discotheken in deze regio flink aan het bezuinigen op de kosten van het inhuren van DJ's/Artiesten. Overigens verschilt de gage van een allround DJ in een café erg per stad, in Breda liggen de gage's fors lager dan in bijv. 's-Hertogenbosch en Eindhoven.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
19-1-2011 15:45

YourLiVe schreef:

SebasVD schreef:

Bedenk met net trouwens iets, ik neem aan dat dit BTW tarief ook omhoog gaat naar 19%, aangezien de artiestenregeling ook bij de cultuur BTW hoort?
Yep... overigens is de belastingdienst nu ook al niet consequent erin. De een mag wel 6% rekenen als dj en drive-in show, de andere inspecteur zegt dat dj's wel 6% mogen rekenen maar drive-in shows niet en weer eeen ander mag sowieso geen 6% rekenen omdat meneer de inspecteur vindt dat dj'en op feesten en partijen geen artistieke prestatie is...
Klopt, blijft een grijs gebied. Voor losse DJ boekingen hanteer ik 6% BTW. Voor een DJ + Drive-in show 19%.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
19-1-2011 17:42

YourLiVe schreef:

Yep... overigens is de belastingdienst nu ook al niet consequent erin. De een mag wel 6% rekenen als dj en drive-in show, de andere inspecteur zegt dat dj's wel 6% mogen rekenen maar drive-in shows niet en weer eeen ander mag sowieso geen 6% rekenen omdat meneer de inspecteur vindt dat dj'en op feesten en partijen geen artistieke prestatie is...
in zo'n geval laat ik het ze altijd groter bekijken.
Armind van buuren, tiesto, afrojack. zijn tcoh wel degelijk artietsen.
en laten wij nu ook net cd'tjes opzetten wink ;)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-1-2011 23:08
Klopt, maar zij produceren, er wordt over hen geschreven in vakbladen en zij treden op op grote evenementen.

Dat waren vroeger de voorwaarden die gesteld werden aan dj's om als artiest gezien te worden, toen was het tenminste duidelijk. Nu niet zijn deze voorwaarden echter niet meer van toepassing. De enige voorwaarde die tegenwoordig gesteld wordt aan dj's is dat het optreden door publiek bekeken / beluisterd kan worden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DjTomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 10-12-2016
Berichten: 48
30-10-2011 23:53
Ik ben gevraagd als "manager techniek" voor een groot concert met een bekende internationale artiest.
Nu zit ik heel erg te dubben over wat ik voor dit project kan vragen.

Iemand een idee hoe dit normaal bij grote concerten gaat?
Te koop, Te huur, en vooral niet te duur

Terug naar forum Reageer (zonder quote)