Forum > Off-Zone

Post hier je logo!

(392 reacties. Pagina 25 van 40)
Moderator(s): Dré
G_DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2006
Laatste: 8-9-2011
Berichten: 8
29-3-2008 11:56

Evert J. schreef:

Het probleem is dat een logo niet kan worden veranderd eens het vastligt. Nooit, never. (Stel je voor dat Coca Cola ineens van logo en kleur zou veranderen..). Nu zal de organisatie van de lokale jeugdbeweging niet naar het logo kijken, als je (bijna) gratis een opdrachtje doet voor hun. Maar hou er rekening mee, dat zo'n logo op een spandoek van 2m op 4m, niet echt een professionele indruk maakt.
Toch zie ik regelmatig bedrijven die hun logo moderner maken(bijv. oudbollig lettertype aanpassen) of voor een totaal nieuw logo gaan. Dus veranderen kan je het nog wel. Maar je kan natuurlijk beter een goede start maken met een goed logo, zodat je het niet 10x hoeft te veranderen.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-3-2008 12:02

G_D schreef:

Toch zie ik regelmatig bedrijven die hun logo moderner maken(bijv. oudbollig lettertype aanpassen)
Dan verandert meestal het logo zelf (in dat geval vaak een beeldlogo) niet. En let op: Een verandering van manier waarop het logo wordt gebruikt (dus effectje hier, schaduwtje daar) is GEEN verandering van een logo!

Een echte verandering van een logo komt absoluut wel eens voor, maar reken maar dat daar heel wat vergaderingen en discussies aan vooraf gaan - en vaak ook een belangrijke wijziging zoals veranderende bedrijfsactiviteiten.
Light Image
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
29-3-2008 17:23
In de header van mijn website staat mijn logo. Graag jullie mening (let niet op de header zelf). Het logo zelf opent zich op een of andere manier niet goed. Daarom maar even via de header. Misschien opent hij bij anderen wel goed..
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
29-3-2008 17:55
1 x bewerkt. Laatst door Evert J. op 29-3-2008 18:05
Beeldmerk opzich is ok. Hoewel een kleurvlakje in de achtergrond als versterkend element niet zou misstaan (meer stabiliteit, en minder 'zweverig'.
Aan de tekst moet nog wel wat gesleuteld worden (font, combinatie met beeldmerk, ... )
Denk wel even aan de plaats van een logo op een website. Dat is niet in miniformaat rechtsboven;).
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
29-3-2008 17:59

Evert J. schreef:

Beeldmerk opzich is ok. Hoewel een kleurvlakje in de achtergrond als versterkend element niet zou misstaan (meer stabiliteit, en minder 'zweverig'.
Aan de tekst moet nog wel wat gesleuteld worden (font, combinatie met beeldmerk, ... )
Denk wel even aan de plaats van een logo op een website. Dat is niet in miniformaat linksboven;).
Ik heb bij het originele logo (wat je dus niet kunt openen) een zwarte schaduw toegepast, ik denk dat je dat bedoelt met een kleurvlakje? De tekst is in het originele logo ook blauw (alleen dan werd het in de header onleesbaar). Font zal ik eens mee spelen.
En ik zei er niet voor niets bij let niet op de header, die heb ik vanmorgen binnen 5 minuten in elkaar geflanst. Daar komt dus nog een nieuwe voor.

Edit: Ik heb het font aangepast. En het logo in PDF geüpload. Op één of andere manier pakt zowel IE als firefox de .jpg files niet die photoshop opslaat.
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
29-3-2008 18:45
Eerlijk gezegd moet ik meteen aan een beeldmerk/ logo voor een korfbalclub o.i.d. denken. De link naar licht en geluid ontgaat me eigenlijk shut up :X
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
29-3-2008 18:59
Dansende/springende mensen is het idee erachter. Daar moet een drive-in show voor zorgen dacht ik zo.
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
29-3-2008 19:05
Ik snap je idee er achter wel, maar ik krijg de indruk dat ze ergens naar springen, zoals bij korfbal of basketbal, dan roept het bij mij niet de indruk op dat het om muziek of zoiets dergelijks gaat. Eerste indruk telt vaak. Maar het is mijn mening maar, ik zou in ieder geval ergens iets toevoegen waardoor de link naar licht/ geluid/ muziek sneller opgeroepen word.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
29-3-2008 21:38
Bedankt, ik zal er wat mee proberen te doen.
DirkgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 56
29-3-2008 23:10
Leul logo, als je naar de titel kijkt en dan naar de poppetjes snap je dat het dansende poppetjes zijn.
Maar als je de tekts er niet bij zou zien dan zou je ook kunnen denken aan handbal ect.

Dirk

P.S: Ik ga binnenkort ook me site maken, ik vroeg me af welk programma jij (of andere mensen in dit forum) hebt gebruikt. Alvast bedankt

---------------------------------------------------------------
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)