Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 24 van 60)
Moderator(s): Dré
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
7-3-2005 17:00
Bier tappen? laugh :D sneaky :V
Thanx Dré !
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-3-2005 17:29
https://www.telegraaf.nl/i-mail/18757811/Allofmp3.com_niet_strafrechtelijk_vervolgd.html
en nu allemaal legaal downloaden laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
7-3-2005 18:20
Ah, daar ben ik wel blij mee happy :)

Ik heb daar nl. een account met nog een paar euro erop.
Echt een aanrader voor wie legaal wil downloaden!
Thanx Dré !
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
12-3-2005 12:32
hey daar,

Heb net even met stichting brein gebeld..
Ik had vragen m.b.t het gebruik van mp3 tjes in het openbaar.

Het is zo dat als je je mp3 tjes bij kazaa, en cosorten vandaan heb, dat je deze vrij mag gebruiken op besloten feestjes, en thuis. Echter is het wel de bedoeling dat je bij besloten feestjes met stemra contact opneem, om de rechten van een het feest af te dragen. net zoals alle kroegen en discotehken van nederland doen.

Als je je mp3tjes bij een legale bron vandaan hebt als, dance-tunes.com en consorten, kun je deze in principe wel voor het DJ en in openbare ruimtes gebruiken. Bij dance-tunes krijg je een bevestegings e-mail waar jou gegevens, order nummer en de titel van je muziek in staat. Als je deze bij je draagt moest het raar lopen volgens stichting brein dat ze je muziek in beslag nemen.

Je moet op zo'n feest natuurlijk ook de vaste muziek rechten betalen, net als in een discotheek, en kroeg.

De meneer die ik aan de lijn had van stichting brein, zei wel dat het allemaal nog een beetje een grijs vlak in de wet was. Op mijn vraag of er nieuwe wetten onderweg waren, werd er gezegd dat er wel over wet gesproken, maar dat de uit eindelijke wetten door de minsiters gemaakt moeten worden.

Ik hoop dat dit een hoop duielijk maak. Voor mijn in iedergeval wel. happy :)
Where words fail, music speaks :D
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
12-3-2005 12:47
Ja leuk, maar dit was voor zover ik weet al bekend.
Heb je gevraagd welke sancties er op staan?
En hoe het zit met het draaien van MP3 die je zelf gekocht en geript hebt naar je laptop?
Net als in Nederland met blowen: ''Het mag niet, maar we doen er niets tegen''
Dat werkt natuurlijk niet. wink ;)
Darth Crossfader
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-3-2005 12:51

DJDarkness schreef:

Het is zo dat als je je mp3 tjes bij kazaa, en cosorten vandaan heb, dat je deze vrij mag gebruiken op besloten feestjes, en thuis.
Ik verhuis naar Nederland!! Bij jullie hoef je dus geen muziek meer te kopen als je het enkel thuis beluisterd? Of lees ik verkeerd?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
12-3-2005 13:02
Ik ben een beetje verward, ik had altijd het idee dat dat gewoon mocht.
Maar wat is dat nu met BIG? Komen die echt thuis of hoe zit dat, is het om angst aan te jagen?
Darth Crossfader
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
12-3-2005 13:22
je mag je rippen van je originele cd 's gebruiken, maar dan alleen op besloten feestjes, als je als dj op pad, gaat behoor je met de originele te draaien,

Over big, deze geven alleen voorlichting, zijn bij mijn weten geen instantie die thuis even je spulletjes komen halen. Dat doet stichting brein. happy :)

En ja je mag voor thuis alles van het interent halen, Want ik had het over ilegaal downloaden, en toen zij de beste man van stichting brein, Ilegaal downlaoden bestaat niet. Je mag alleen in het openbaar geen gebruik maken van ilegale downloads
Where words fail, music speaks :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-3-2005 13:13

DJDarkness schreef:

En ja je mag voor thuis alles van het interent halen, Want ik had het over ilegaal downloaden, en toen zij de beste man van stichting brein, Ilegaal downlaoden bestaat niet. Je mag alleen in het openbaar geen gebruik maken van ilegale downloads
Dus van deze beste man mag je ook schilderijen uit een gallerij "meenemen" zolang als je die maar in huis hangt, en niet toont in het openbaar? shut up :X

Dit verhaal lijkt me absoluut niet te kloppen..
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
13-3-2005 13:53
Zie hier

En welkom in het land dat zo gezellig gerund wordt door randdebielen, geflankeerd door volslagen idioten. Maar waag het niet in een steegje te pissen... Je wordt ter plekke gefussileerd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)