Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 23 van 39)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-9-2004 21:18
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 8-9-2004 12:07

RonnieB schreef:

tis VCA, dus kraken zal het niet doen)

(begint trouwens erg op te vallen wie hier op het forum de denon eigenaars zijn sneaky :V)
Voor de 100.0000 keer. VCA zegt geen ene moer over de kwaliteit. Een budget fader is een budget fader en als je er dan een VCA achter zet is het een uitstel van executie als het ware.
VCA is absoluut geen graadmeter voor kwaliteit. Ik durf er mijn klauwen voor in het vuur te steken dat een Vestax PCV fader het langer vol houd als bijvoorbeeld een budget VCA fader (die in de denon zit).
Edit Mod: Dré: Reactie gemodereerd.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
7-9-2004 21:28
zo, ik verveelde me, dus heb mn kist al naar binnen gesleept, hier de foto's van de faders:

www.hulcky.nl/x1500fader1.jpg
www.hulcky.nl/x1500fader2.jpg

de crossfader (P&G dus):
www.hulcky.nl/x1500fader3.jpg

even voor de record:
mij hoor je niet zeggen dat de ecler een kutmixer is, integendeel, ik denk dat het een zeer mooie mixer is voor het geld, maar dat wil niet zeggen dat de denon vergeleken met de ecler een pisbak is!
zit btw ff wat duidelijkere pics te kijken (die bij ecler zelf zijn niet echt duidelijk), en zie dat ie dus wel effect send/return heeft, dus dat heb ik niet gezegd wink ;)

ik heb afgelopen zaterdag in een winkel even aan de knoppies van een ecler gezeten, de faders voelden wel iets degelijker, maar verder niet stroever/soepeler als die van de denon. de dikke eq pots vind ik dan weer niet lekker, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Music is what feelings sound like...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-9-2004 21:28
3 x bewerkt. Laatst door Reind op 8-9-2004 11:36
Nope als het andersom was geweest had ik voor de Denon geweest.

Ik geef alleen aan dat de keuze wel erg makkelijk moet zijn als je voor bepaalde dingen kiest zoals duurzaamheid. Als er dan meteen geschreeuwd gaat worden dat ik weer uit me nek sta te zwetsen (want daar komt het op neer) en dat ik het maar ff aan moet tonen. Maar ik zal in het vervolg de bek wel dicht houden als de Denon de mindere van de 2 is want daar trap ik sommigen nogal mee op hun pik begrijp ik.
Naja de jongens waar ik mee sprak bij ***** vonden de Denon niet bijzonder, ***** vond het een Pioneer maar dan met meer lampjes en ook alles behalve bijzonder ten opzichte van de Ecler (naam maar even weg ge-edit), ik heb zelf ogen in mijn kop en kan dat ook zien (wat ik dus heb gedaan en voor zover mijn technische kennis rijkt was ik het erg eens met die mensen) maar nee als het om een Denon gaat dan gaan er een paar meteen op hun achterste poten.

RonnieB schreef:

zo, ik verveelde me, dus heb mn kist al naar binnen gesleept, hier de foto's van de faders:

www.hulcky.nl/x1500fader1.jpg
www.hulcky.nl/x1500fader2.jpg

de crossfader (P&G dus):
www.hulcky.nl/x1500fader3.jpg

even voor de record:
mij hoor je niet zeggen dat de ecler een kutmixer is, integendeel, ik denk dat het een zeer mooie mixer is voor het geld, maar dat wil niet zeggen dat de denon vergeleken met de ecler een pisbak is!
zit btw ff wat duidelijkere pics te kijken (die bij ecler zelf zijn niet echt duidelijk), en zie dat ie dus wel effect send/return heeft, dus dat heb ik niet gezegd wink ;)

ik heb afgelopen zaterdag in een winkel even aan de knoppies van een ecler gezeten, de faders voelden wel iets degelijker, maar verder niet stroever/soepeler als die van de denon. de dikke eq pots vind ik dan weer niet lekker, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Zoals je ziet pioneer fadertjes. Iedereen weet nu wel hoe stevig die dingen zijn.
Wat betreft die X fader, een P&G is inderdaad goed. Al zullen die ook wel budget faders maken maar daar gaan we hier maar even niet van uit. Nu had ik liever line faders gezien van die kwaliteit want de DX is geen battle mixer en dus zal er niet zoveel geragd worden met de X fader als met de line faders (goh das heldere logica volgens mij).
Wat betreft de potmeters, ik las van de week dat die te veranderen zijn en dat er zelfs een kitje voor op de markt komt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
7-9-2004 21:34

Reind schreef:

RonnieB schreef:

tis VCA, dus kraken zal het niet doen)

(begint trouwens erg op te vallen wie hier op het forum de denon eigenaars zijn sneaky :V)
Voor de 100.0000 keer. VCA zegt geen ene moer over de kwaliteit. Een budget fader is een budget fader en als je er dan een VCA achter zet is het een uitstel van executie als het ware.
VCA is absoluut geen graadmeter voor kwaliteit. Ik durf er mijn klauwen voor in het vuur te steken dat een Vestax PCV fader het langer vol houd als bijvoorbeeld een budget VCA fader (die in de denon zit).
de vergelijking ging in mijn ogen naar de DJM (die dus het signaal door de faders stuurt), een rotte VCAfader zal eerder rare waardes terug gaan sturen (dus plotselinge volumeveranderingen), maar niet gaan kraken.
De levensduur van een fader is uiteraard niet afhankelijk van VCA of PCV, maar daar komen we pas achter als ik mn denon een tijdje heb...
Music is what feelings sound like...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-9-2004 21:36
Als je er fatsoenlijk mee om gaat zal de fader het best wel een behoorlijke tijd vol houden. Zet je hem echter in een discotheek of ga je er mee slepen en de nicotine dampen slaan lekker neer in zo'n ding, condenseren, etc blablabla dan zal zo'n fader eerder het loodje leggen.

Pisbakje betreft de Denon was inderdaad een beetje teveel van het goede maar kijk even naar de uiteindelijke prijs van de Ecler, das 1049€. Dat is geen geld als je ze tegen elkaar af zet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
7-9-2004 22:23
Ik ga voor de ecler en als ik effecten te weinig heb dan koop ik wel en aparten effector. Mischien brengt denon er nog een uit wie weet.Dan heb ik en kruising De "nuon x1500" sneaky :V

Groetjes
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-9-2004 22:46
Leer eerst maar is effecten goed te gebruiken.

Dat is anemlijk iets wat verdomd weinig dj's goed kunnen. Voordeel van beide mixers is wel dat ze niet zoals een Pioneer klinken qua effecten en dus is het weer een verademing om wat anders te horen.
Voor er iemand gaat zeggen dat de flanger e.d ook op een denon en op een nuo zitten, yep i know maar luister is naar het verschil tussen die 3. Ze klinken toch allemaal net iets anders uiteindelijk.

Effecten kunnen een ware toevoeging zijn op een dj set maar meestal worden ze zoveel gebruikt dat je na een half uur strontziek word van het overmatig effect gebruik. Daar komt nog is bij dat veel dj's niet verder durven te gaan als de flanger en een mislukte echo bij wijzen van spreken wat er in resulteerd dat je ieder weekend weer dezelfde effecten voorbij hoort komen. Zoiets noem ik dan ook geen effecten gebruik maar simpelweg het verklooien van je mix. En goed mixen en goed effecten gebruik is iets wat weinig mensen kunnen.

Aangezien ik al niet zo'n beste mixer ben blijf ik dus live maar van de effecten af wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-9-2004 22:57

Reind schreef:

Ach gut ik moet foto's gaan posten. (je kan er echt slecht tegen als er iets beter is als Denon hé)
Nee, ik kan er slecht tegen als mensen niet onderbouwd dingen gaan blaten. Zoals jij laatst over het loopwerk van Denon cd-spelers (mietjes-loopwerk) en nu over de X1500 (pisbak). Normaal zou ik zulke reacties zelfs hebben verwijderd, ook als het om andere merken ging.

De faders van de Pioneer DJM-serie kraken sneller dan gemiddeld. De X1500 heeft (1) een *verbeterde* versie van deze fader (Alps short body carbon track) en (2) het zijn VCA-faders. Nou weet ik wel dat dat geen garantie is voor kwaliteit, maar kraken zal het niet, de geluidskwaliteit is niet afhankelijk van de fader en ik verwacht hier toch een behoorlijke levensduur van.

De X1500 is in Nederland een half jaar op de markt, in de VS bijna een jaar. Er is nog geen enkel issue geweest met de betrouwbaarheid en nog niemand die problemen heeft gehad met de faders. Best mogelijk dat de Nuo mooier is opgebouwd, dat diskwalificeert de X1500 nog niet.

O ja, wat de kwaliteit van de onderdelen betreft, waar je het ook nog even over had: de X1500 werkt volledig digitaal. Jij oordeelt wel even over de kwaliteit van de digitale schakelingen door een X1500 even open te schroeven?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
8-9-2004 10:35

Reind schreef:

Leer eerst maar is effecten goed te gebruiken.

Dat is anemlijk iets wat verdomd weinig dj's goed kunnen.
Reind je slaat de nagel op de kop.

Voorbeeldje uit de praktijk: Gene Farris die zijn "o zo goede" set zwaar vern**kt door niet alleen zijn overmatig en slecht effectgebruik - met een Pioneer dan nog wel - maar ook nog eens bagger mixt (die véél te snelle Stardust - Music Sounds Better With You ... brr slecht).

www.dancetrippin.tv/?page=viewmedia&action=view&id=1700&mediatype=episodes

Overigens vind ik ook dat het duidelijk is dat bepaalde personen op dit forum het precies erger vinden dat er een negatieve punten te melden zijn over een product van Denon dan over één van fabrikant X. Denon is toch niet heilig of heb ik iets gemist??

En gelieve me hiervoor niet te kruisigen alstublieft dankuwel.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-9-2004 10:50
Als je met die "bepaalde personen" mij bedoelt heb je het mis. Ik heb er helemaal geen probleem mee als er negatieve dingen over een Denon-product te melden zijn. Sterker nog, als er negatieve dingen te melden zijn zal ik de eerste zijn die ze post.

Zolang het onderbouwd is (en dus geen gelul in de ruimte) vind ik het prima. Graag zelfs.

Overigens heb ik laatst nog op dit forum iemand geprobeerd af te remmen die de Pioneer DJM-600 een pisbak noemde. Stoer taalgebruik is leuk, en de CDJ-600 heeft tekortkomingen (headroom, prijs, faders), maar het is een mixer waar heel wat top-dj's dagelijks geweldige dingen mee doen. Geen pisbak dus.

Wat het effectgebruik betreft ben ik het trouwens helemaal met je eens. Effecten worden te pas en te onpas gebruikt, en vaak wordt het er allemaal niet beter van.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)