Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 23 van 289)
Moderator(s): Dré
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
5-1-2004 04:13
draai als resident voor 150euro, +/- 6 uur draaien.

en ik neem alleen m'n cd's en platen mee.

ik vind het gewoon zielig wat sommigen hier durven vragen, 30 euro las ik ergens...

kan wel zijn dat ze "anders bij iemand gaan die goedkoper is", maar dat is dan toch ook een geweldige prutser.
Je moet toch in de eerste plaats je materiaal verhuren. Dat heeft een bepaalde kostprijs en dat moet toch in x aantal verhuurbeurten terugverdiend zijn. Maar aan 30 euro, zullen dat wel honderden verhuurbeurten worden (als het dan nog in mekaar staat).

Vroeger, toen ik meer drive-in deed, vroeg ik toch 250-300euro hoor, soms zelfs meer, maar dit was zowat de meest gehanteerde prijs voor deze set.
2x Crown (Amcron) amp, crossover, 2x500W (2top + 2bas, Electrovoice), Denon-2500, gemini 676, 8xPAR met lichtcomp, strobo, rookmachine, wild flower
en DJ'en of course.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
AquiltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 7-9-2011
5-1-2004 21:53
tja voor 30 euro draai ik mooi mijn kont nog een keer om in me warme dekens denkend aan de bikini-bus die me mee vraagt naar een warm land. Maargoed voor 250 euro wil ik wel een nachtje die bikini's en het strand uit me hoofd zetten. En daarvoor krijg ze nog niet het mooiste van het mooiste. een 3Kw geluidssetje. 8 par64 truss met 2 scans wat datamoons,strobe etc. en btw. wat kan het hun nou schelen of je met 2 cdj-20 en een jbsystem mengpaneel of een dateq apollo/gmp8.3 bla bla en pioneers draait.Als het geluid goed klinkt en licht beetje netjes eruit ziet, is het al gauw goed. 'Achter de schermen' hoeven ze helemaal niet te komen.
ImcoStandaard Lid
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 27-10-2024
5-1-2004 22:37
Maar ik mag toch hopen dat je niet dateqs neerzet voor de show of omdat het goed uitziet! Je zet zoiets neer omdat het kwaliteit is, je kunt er op vertrouwen en je kunt er goeie mixen mee maken. Als je het alleen voor de uitstraling doet dan kun je inderdaad gewoon een flink hoog meubel maken met 2 discmans erop die niemand kan zien.
Dance the night away!
AquiltaStandaard Lid
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 7-9-2011
5-1-2004 22:51
True true, waar ik op doel is: je hoeft er niet bij te zetten wat je qua app. hebt ( cd spelers, mixers, x-overs) alsof ze daar verstand van hebben. Als je alleen 2 cdj-20's kan veroorloven maar de kwaliteit van je geluid/muziek en draaikunsten is perfect maakt het niet uit wat je hebt. een cdj-20 doet het net zo goed als een pioneer of denon 2600F en een jbsystem doet het "net zo goed" als een vestax of een dateq oid. tuurlijk zijn de faders en duurzaamheid van de dateqs etc. beter maar alsof je dat merkt als die jbsystem goed onderhouden is. Ik vind het persoonlijk beetje onzin om te vermelden wat voor mixers en cd-spelers je gebruikt.
ImcoStandaard Lid
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 27-10-2024
5-1-2004 22:54
Ja, daar kan ik me wel in vinden ja als ik kijk naar die apparatuurlijsten op de diverse website's van enkele forummers. Maarja, ze zijn natuurlijk heel erg trots op al hun speeltjes! wink ;)

Laten we maar weer back on-topic gaan en wachten op de volgende post over wat iemand vraagt voor enkele uurtjes draaien.
Dance the night away!
HurricaneStandaard Lid
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
5-1-2004 22:58
Nou Imco, omdat je zo aandringt laugh :D

Grote show:
8 x par56
geni FL1800
datamoon
2 tiefjes of
truss en lifters (gehuurd)

2 x Sfyns Speakers + tiefjes
versterkerrack
Dateq GPM 8.2
cd spelers etc

250 euro (met truss en lifters komt daar 65 euro bovenop)

Niet duur, maar wel redelijk.

{edit} dit is voor 4 uurtjes draaien. Extra uur kost 50,- {/edit}
...
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
5-1-2004 23:11
en voor hoeveel man draai je dan met dat setje? (ken zelf het merk niet)
Music is what feelings sound like...
HurricaneStandaard Lid
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
5-1-2004 23:25
OW damn helemaal vergeten. Bij die speakers komt nog een stackje te staan Namenlijk 2 * Yamaha S112V

www.yamahaproaudio.com/products/speakers/pa_series/ax_series/spec.htm

(Verbeter me als ik er naast zit Einstijn!)

En onze sfynx zijn deze

www.st.damen.freeler.nl/pics%20site/boxen%2Bkoda.jpg

zijn 600 W Max. maar eigenlijk geen idee wat ze gemiddeld halen, Moet je aan collega Einstijn vragen. Die zit meer in de geluidhoek happy :)

Hoeveel man we hiermee aankunnen weet ik eigenlijk ook niet sad :( Ben een lichtpik, excuses
...
EinstijnStandaard Lid
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
5-1-2004 23:43
als we die yamaha's meenemen(die overgens wel iets anders zijn dan jij zegt(ben ik ook even kwijt)), samen met die ''sfinxs''sphynx dus dan redden we de 200 man toch wel op lekker vollume.

prijs, klopt wel wat hurricane zegt, alleen ook wel een beetje max. zoeken, want dat is toch ook wel lekker happy :) en dat begrijpt iedereen wel, maar 200/250 is echt wel minimum.
soms zit het mee, maar meestal tegen
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
6-1-2004 11:26

Aquilta schreef:

Ik vind het persoonlijk beetje onzin om te vermelden wat voor mixers en cd-spelers je gebruikt.
Ik vind dat helemaal geen onzin. Het geeft aan hoe er is nagedacht over de betrouwbaarheid en het functioneren van een show. Als ik met een JB-systems mixer en Skytec versterkers aankom is de kans op uitval veel groter dan met een Dateq mixer en Crown amps.

De klant is daarin geïnteresseerd, want als er iets uitvalt verpest dat zijn avond. Hij is dus vaak bereid meer te betalen voor betere apparatuur. En ook van klanten die zelf niets van de apparatuur weten merk ik dat ze daar vaak belangstelling hebben en het apparatuurlijstje laten bekijken door iemand die er wél wat van weet.

Bovendien geeft het een goede uitstraling als je met klasse-apparatuur staat.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)