Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 224 van 289)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-8-2009 14:48

Dré schreef:

Waar wordt dat dan gezegd?
Kun je vast een mooi bruggetje maken van de lopende muziek naar het verzoekje in kwestie...
Dat haal ik toch wel uit deze zin...

mark_dabomb schreef:

Mevrouw in kwestie begreep het volkom en zette weer lekker de heupjes in beweging op Elvis.
Offtopic: Marcel, juist, het was die ene dame ;)
Ah, dat waren inderdaad lekkere heupjes razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-8-2009 14:54

mark_dabomb schreef:

Dat doe ik ook veel en ik moet zeggen dat mijn avonden er qua opbouw en invulling redelijk gelijk uitzien.
Dus heb je aan een 2500 nummers meer dan genoeg.
Een beetje DJ die het goed uitzoekt hoeft geen nee te verkopen.
Behalve bij nummers die volledig buiten je collectie vallen.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-8-2009 14:56

KVM schreef:

Dan zou ik mij juist als DJ eens verdiepen in de collectie.
Als je zo'n muziekabonnement neemt krijg je er ook een basiscollectie bij van zo'n 15.000 nummers... die kun je dus niet allemaal kennen, sterker nog, bij lange na niet. Veruit het grootste deel ervan draai je dan ook nooit, maar als er dan een keer zo'n wazig verzoekje komt dat je toevallig nog niet kent is het een kleine moeite dat even ter plaatse te beluisteren.

De nummers die ik regelmatig gebruik heb ik ondergebracht in playlists per genre en die nummers ken ik natuurlijk wel van voor tot achter.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
31-8-2009 15:13

KVM schreef:

Dan zou ik mij juist als DJ eens verdiepen in de collectie.
Als je de song namelijk wel kent, weet je in je hoofd al wat je daarna gaat draaien.
Bovendien kan je je kennis met de aanvrager delen, ....vind je xxx geen beter nummer?.
En je vermijd ook conversaties als:
"Hey, kan je iets draaien van <voel hier groep of artiest in>"
"Geen probleem, ik heb daar alles van bij, wat wilde je horen"
"Ik kan even niet op de titel komen, maar dat hele bekende swingende nummer, je weet wel"

Dan sta je daar mooi voor paal. Heel het repertoire bijhebben van die artiest, en dan geen idee hebben welk nr je moet draaien.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-8-2009 15:19
Als het dat "hele bekende swingende nummer" is ken ik 'm wel hoor... het gaat meestal juist om de onbekendere nummers, die jij niet bij hebt en ik wel (ook al ken ik 'm dan niet). Dat wil overigens nog niet zeggen dat ik 'm dan ook altijd draai, het moet natuurlijk wel bij de avond passen.

Ik vind een muziekabonnement verder ook erg prettig omdat je altijd alles uit de top 40 bij hebt. Dan hoef je die nummers die 2 weken een hit zijn en die je daarna nooit meer draait tenminste niet allemaal te kopen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-8-2009 20:35

YourLiVe schreef:

Dré schreef:

Waar wordt dat dan gezegd?
Kun je vast een mooi bruggetje maken van de lopende muziek naar het verzoekje in kwestie...
Dat haal ik toch wel uit deze zin...
Een bruggetje bestaat uit één OF meer nummers om een overgang te bewerkstelligen van (bijvoorbeeld) het ene genre naar het andere genre. Ik ging er voorzichtig vanuit dat dit soort algemene DJ termen bekend waren.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
1-9-2009 08:52
Dan is het dus al helemaal geen probleem als je het verzoekje niet kent. Dan heb je immers nog enkele nummers de tijd om het te beluisteren.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
1-9-2009 09:06

YourLiVe schreef:

Dan is het dus al helemaal geen probleem als je het verzoekje niet kent. Dan heb je immers nog enkele nummers de tijd om het te beluisteren.
Als je het nummer niet kent, hoe weet je dan waar je "bruggetje" moet eindigen?
Je luisterd het nummer in kwestie en dan ga een bruggetje erheen verzinnen als het in de stijl van de avond past.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
WouterVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-8-2009
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 12
13-9-2009 15:28

KVM schreef:

WouterV schreef:

Dus als je een prijsje op ons zou willen plakken razz :p laugh :D
Op je website staat licht en geluid 60euro per 3 uur, daarna +10.

Eigenlijk kan je er vanuit gaan dat je niet met een legale muziekcollectie draait.
Met meer dan 100.000 nummers hebben we bijna alle genres
Jammer.

In dat geval vind ik het ook niet meer waard.

Martin.
Ja en nee, 50% is legaal de rest ilegaal...

nou denkje vast hij lult, maar nee, mn oom is proffesinelen DJ dus ik heb een tijd geleden al zijn muziek-rips mee genomen
Je bent echt te dik als je op het strand ligt en een green peace activist probeert je weer terug in zee te rollen....
WouterVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-8-2009
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 12
13-9-2009 15:30

Tom schreef:

100.000 nummers zou betekenen dat je inmiddels minstens 15.000 uur heb geluisterd naar muziek...
das 625 dagen non stop....... sneaky :V

Hoe serieus denk je nu nog genomen te worden?
Ik zeg niet dat ik al mijn muziek ken he :P...ik zeg alleen dat ik het heb...

ik ken mischien 5-10%

en zelfs met deze muziek collectie presteren aardig wat mensen nog om requestjes tedoen die we niet hebben
Je bent echt te dik als je op het strand ligt en een green peace activist probeert je weer terug in zee te rollen....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)