Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 220 van 369)
Moderator(s): Dré
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
12-1-2010 14:36
Klopt, ik herkende hem niet meteen, onderaan zit een jack aansluitng, waarbij je een 0 10V kastje kunt aansluiten voor de snelheid van de spiegel te veranderen
Leg neer die Coemar Trisball !!!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
12-1-2010 18:48
Was niet echt een F.A.L.. Waarschijnlijk een OEM, maar een van de toestellen was niet in goede staat. Een fout op de printplaat (en daar blijf ik beter van af wegens geen kennis).

Ik heb die toestellen dan ook niet gekocht...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
12-1-2010 20:49
Als ik het goed begrijp was die "scanner" dus een soort grote uitvoering van een "pinspot scan" (zoals bijvoorbeeld de PSL Spritemaster)?
MR TStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 2-4-2018
Berichten: 64
12-1-2010 21:58

Timothy schreef:

Beste mede-forummers,

Iemand een idee welk merk en type deze toestellen zijn?
Foto 1
Foto 2

Zoals je ziet aan de voet, zijn het supergrote toestellen.
Ik ga er vanavond een kijkje nemen en eventueel tot kopen overgaan.
Maar ik was nu wel benieuwd naar ene type of merk. Als iemand deze toestellen kent, had ik het graag geweten.
ter info: deze toestellen zijn zeker van eind jaren 80, begin jaren 90 (ik heb ze toen - in mijn uitgangsperiode) nog zelf aan het werk gezien (maar had toen nog geen interesse in sound & light)
De eigenaar gaf er nu de benaming 'swinglight' aan, maar ik twijfel of dit de juiste benaming is (kan er niets over vinden). In ieder geval geven ze alleen een witte bundel die ronddraaiend scant...
Dit is een T.A.S. Swing(light) Staat nog een te koop op Marktplaats

Dit is een soort moonflower en de mirror staat schuin gemonteerd onder een vaste hoek. Deze draait dan wel rond (links of rechts)
don't forget --> The sky is the limit
GatsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 20-5-2015
Berichten: 195
12-1-2010 22:57
Ik heb altijd gedacht dat het roteren van de pinspot in die Ragno werden veroorzaakt door het draaien van de centrale hoofdas. Maar nu zie ik dat de rotaties apart regelbaar zijn ! Hartstikke mooi !
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky
AdjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 25-11-2010
Berichten: 18
16-1-2010 02:38
1 x bewerkt. Laatst door Adje op 16-1-2010 19:21
De post van Rico over zijn Ragno herinnerde me eraan dat ik wat foto's moest uploaden want: Mijn Clay Paky Ragno is eindelijk klaar laugh :D

Heeft 3 maanden uit elkaar gelegen en dit is het resultaat.
Bij aankoop bleek dat het lakwerk er slecht aan toe was. De behuizing was door vorige eigenaren al over gespoten (verfnevel op trafo's), en diverse malen met de kwast bijgewerkt te zijn (afgebladderde stukken en kwastharen in de lak). Ook de mechaniek was er slecht aan toe.

Wat is er aan gedaan:
- nieuwe kogellagers voor de asjes van de lampen (waren helemaal versleten).
- alle tandwielen opnieuw aan de asjes gemonteerd (zaten bij aankoop met spijkers geborgd + veel speling en herrie)
- motors en vertragingskastjes gereinigd en gesmeerd
- sleepcontacten gereinigd
- bovendeel uitgelijnd (was krom)
- alles laten stralen en poedercoaten
- alle bouten en moeren vervangen wegens roest (wilde hem zo origineel mogelijk houden, zwarte inbus boutjes waren lastig te vinden)
- nieuwe lampen en kleurenkappen
- zekeringhouders aangebracht (er zaten 4 kabelgaten nu 3 gevuld met zekeringhouders en 1 met netsnoer)
- bekabeling vervangen

Hij loopt weer als gesmeerd zonder tikken, rammelen of knarsen.
De motoren zijn apart aan te sturen, maar ik merk dat ik daar eigenlijk nooit gebruik van maak, vandaar alles op één netsnoer (sorry Gatso).

Over de Ragno van Rico:
De ragno heeft normaal 8 lampen en deze maar 4. Is dit een ouder model, of is hij gemodificeerd. De lamphouders zijn wel CP, maar grijs en niet zwart.
Ik denk dat hij gemodificeerd is. Rinus merkte al op dat de voet van een eerdere serie komt, maar deze kan ook van een Astro Spider afkomstig zijn. De Astro Spider heeft dezelfde voet, middendeel (8 kantig) en mechaniek als de Ragno, alleen de koppen zijn anders (en natuurlijk de trafo's voor de lampen.

De grijze par 36 behuizingen zijn idd wel van Clay Paky, maar komen volgens mij van een ander toestel (bijvoorbeeld de Single Rotation Ragno of van de Par36 zwenker , waarom zou er anders aan de buitenkant een schroefdraad in getapt zijn?
Ook de vierkante kap met popnagels is niet echt kenmerkend voor Clay Paky...

Hoe dan ook, zeker een leuk ding.
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
16-1-2010 08:25
He Adje,

prachtig apparaat heb je daar. Chapeau. Ik dacht al dat hij gemodificeerd was. Die popnagels... Inderdaad niet voor CP. Ik ben er toch wel blij mee. De kop van mijn apparaat staat ook iets scheef en bij opstarten slipt hij. Ik moet die ook uitlijnen en vastzetten. Als je hem ooit wil verkopen... drop me a p.m. wink ;)
Leg neer die Coemar Trisball !!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
16-1-2010 22:12
Mooi werk, Adje! De Ragno was er volgens mij met 4 en 8 koppen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
19-1-2010 19:01
Waar gaan we heen. heb in Hamburg mijn Coemar 36 lamps restauratieproject opgehaald, krijg ik via deze verkoper de volgende Coemar aangeboden. Wie interesse heeft. Hij vraagt er € 600,00!!!!!!! voor sad :( sad :( sad :( sad :(
Hij is wel erg mooi.....
Leg neer die Coemar Trisball !!!
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
19-1-2010 19:57
In geen 600 jaar. sneaky :V
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)