Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 214 van 369)
Moderator(s): Dré
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
27-12-2009 07:51
Victor ik dacht dat het KREMESA was, ik heb ook zo'n BEEST maar zonder de onderstaande motor. De €400 die hij vraagt is immers veel te veel mijn inziens. Hij heeft geld geroken daar hij teveel reakties krijgt. Als ik dat zo bekijk kun je je eigen pensioen goed maken met dit soort lichten. laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D

Rico congrats met de lamp.....je moet nog al km's doen om die op te halen.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
27-12-2009 10:37
Weet ik, ik moet ook nog 600 km Duitsland induiken om mijn programmisystem op te halen laugh :D En mijn gekochte Galaxy staat ook nog in Hamburg, dus tel maar uit, hoeveel km ik moet maken..
Leg neer die Coemar Trisball !!!
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
27-12-2009 15:03
In 3 dagen europa rond......By Rico.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-12-2009 17:04
Allereerst mijn beste wensen aan iedereen en een vruchtbaar (met veel lichtjes) 2010 aan iedereen!

Maar dit is niet de reden van mijn post... wink ;)

Ik ben bezig aan het herstellen van tweede (oude?) helicopters.
Beiden zijn 'van de krijg': ze komen uit een kelder van een kermisuitbater.
Er is geen merk te vinden op de toestellen, maar intern zijn ze geheel hetzelfde (zelfde transfo, zelfde bekabeling, zelfde principe,...)

Helaas werken beide niet meer en de oorzaak ligt aan de sleepcontacten: deze zijn aan vervanging toe.
Nu heb ik even mijn vaste contactpersoon gebeld of hij nog aan sleepcontacten kon geraken, maar de beste man hoorde het zowaar in Keulen donderen ("kom na nieuwjaar eens af en zal dan eens kijken")

Nu is mijn vraag hier: kan ik nog ergens (liefst in België - regio Oost-Vlaanderen indien nog mogelijk) aan sleepcontacten komen die hierin passen?

Ter info: dit is een van de toestellen: helicopter met 6 spots zonder merk

Kan ik ergens dergelijke sleepcontacten nog halen?
Is dit een universeel contact? Maw kan ik nog terecht bij de fabrikanten die nog deze toestellen verkopen (bv. Showtec,...)?
Hebben jullie al dergelijke toestellen ook moeten herstellen en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Alle tips zijn welkom (eventueel ook andere oplossingen om deze helicopters terug aan het werk te krijgen)!
Alvast bedankt!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
27-12-2009 17:44
Ik denk eerder dat je een orgineel hebt en dat die van showtec copietjes zijn. Nu wat betreft de sleepcontacten, kun je beter even een foto van maken zodat we kunnen zien welk type je nodig zou hebben.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-12-2009 18:14
Hierbij dan ook nog enkele detailfoto's:

volledig onderdeel van het sleepcontact(zie ook vorige post)Merk hier dat er een verschil zit in de lengte van beide contacten: de ene maakt nog contact met de as vd helicopter, de andere niet (meer)

de contactjes uit het specifieke onderdeel gehaald

detail van de contactjes

Volstaat dit voor detailfoto's? Zoniet, geef dan een seintje wat je nog graag extra hebt...
Hopelijk kan ik ze via jullie info hersteld krijgen!

Mvg,
Tim
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
27-12-2009 18:24
Ik heb net even een showtec opengeschroefd. Ook jouw Heli's zijn Showtecs of HQ of whatever. Even met Highlite bellen/mailen en ze bestellen (www.highlite.nl)
wink ;)
Leg neer die Coemar Trisball !!!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-12-2009 18:38

RVDJ schreef:

Ik heb net even een showtec opengeschroefd. Ook jouw Heli's zijn Showtecs of HQ of whatever. Even met Highlite bellen/mailen en ze bestellen (www.highlite.nl)
wink ;)
Alvast bedankt voor je opzoekwerk! happy :)
Kan ik als particulier onmiddellijk contact opnemen met de TD van Highlite? (Eventueel om al eerst naar het betrokken onderdeel te informeren en dan met de gegevens die te bestellen via een lokale verdeler)?
Heeft HQ (Velleman) ook dergelijke toestellen? (Reden van deze vraag: mijn "vaste contactpersoon" - zie mijn eerste post over dit probleem - is enkel dealer van Beglec, Monacor en vooral Velleman. Dit zou dan ook interessant zijn mocht dit via Velleman ook lukken hé)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
27-12-2009 18:42
Met TD highlite kun je zo bellen. Ik weet dat dezelfde heli onder de naam HQ is uitgebracht. Dus stuur hem eens je foto, misschien dat bij hun dan een lampje gaat branden laugh :D
Leg neer die Coemar Trisball !!!
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
28-12-2009 21:17
Leuk dat je er (weer eens wink ;) ) een mooie lamp bij hebt, Rico.
Het zal ondertussen aardig vol worden bij jou, denk ik... en het past denk ik ook niet meer op 1 stroomgroep razz :p

Wat betreft die sleepcontacten: je bent eigenlijk op zoek naar de Koolborstel
Het zou goed kunnen dat je electro-boer een stuk minder hard schrikt als je daar naar vraagt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)