Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 209 van 289)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-12-2008 13:52
Laten we het erop houden dat ik dan een andere mentaliteit heb.

Ik laat mijn vaste klanten niet het dubbele betalen omdat het een andere dag zou wezen. Ik ben er tevreden mee, misschien dat een ander mij ziet als dief van eigen portmonnee.

Ieder zijn ding.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-12-2008 14:42

Watt-Xtra schreef:

Laten we het erop houden dat ik dan een andere mentaliteit heb.

Ik laat mijn vaste klanten niet het dubbele betalen omdat het een andere dag zou wezen.
Vaste klanten is een ander verhaal. Ik heb echter een beetje het idee dat de tekst "VASTE" er wat stiekum in gekropen is... Voor de zekerheid heb ik 100 posts teruggelezen in dit topic maar nee, kan nergens de term vast in combinatie met klant vinden TOT dit bericht van jouw kant. Dus ja, dat heb je er (om wat voor reden dan ook) maar even tussen gefrot. Ik vind dat niet echt een recht-door-zee manier van discussie voeren als ik eerlijk ben (lijkt me meer iets voor politici...).

Bij vaste klanten doe je dingen wellicht anders dan bij nieuwe (of niet vaste) klanten. Men noemt dat klantenbinding. Staat VOLLEDIG los van het feit dat het rekenen van toeslagen op feestdagen een normaal iets is en dat iemand die een toeslag rekent (of dat nu voor personeel of materiaal is) niet automatisch een oplichter is of genoemd mag worden! En ja, voor de zekerheid heb ik gekeken of het woord "oplichter" wellicht is gevallen. Zeker het geval (en wel toen jij schreef "Ik vind het grote oplichterij van je klanten"). Zie overigens ook hoe in deze tekst het woord "vast" niet voorkomt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-12-2008 15:01
Dre laten we er toch vanuit gaan dat je klanten (vast) echt wel optijd zullen aangeven dat zij spullen, dan wel personeel, dan wel een complete drive-in show willen boeken voor "speciale" feestdagen. Meestal in ieder geval ruim optijd en eerder als dat er iemand anders komt met de aanvraag om nog even wat te regelen. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je je vaste klanten er ook nog even op tippen dat de 'speciale" dagen alweer in trek zijn en dat er moet worden gereserveerd als ze niet mis willen lopen.

Dat je mij wilt ophangen aan 1 woord is een beetje raar. Ook gewone klanten zou ik niet willen bestoken met dubbele tarieven voor verhuur apparatuur omdat het toevallig 31 december of 1 januari is.

Nogmaals: personeels kosten is anders en kan ik zeker inkomen.

PS: Misschien is het woord oplichterij niet geheel de goede keuze, en zou het woord uitbuiten beter passen! Ik zie ze naast elkaar, maar goed.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-12-2008 15:04
Inderdaad, vaste klanten is iets anders. Maar de meeste vaste klanten die ik heb zijn collega's en die weten hoe het werkt, en alle andere eenmalige klanten hebben daar ook begrip voor.

Zoals ik (en een aantal anderen) al zei, in bijna alle andere branches en CAO's is het heel normaal dat je extra betaald wordt op niet reguliere werkdagen zoals zon- en feestdagen. Nu reken ik niks extra's voor een gewone zondag, maar wel voor kerst en oud op nieuw. De horecabaas moet zijn barpersoneel waarschijnlijk ook extra betalen, dus de dj ook.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-12-2008 15:04

Watt-Xtra schreef:

Ook gewone klanten zou ik niet willen bestoken met dubbele tarieven voor verhuur apparatuur omdat het toevallig 31 december of 1 januari is.
Elke attractieverhuurder rekent op weekenddagen meer, en op koninginnedag in veel gevallen 2x het standaardtarief!!!!!! Bediend of zonder personeel!

Marktwerking lijkt me toch niet ZO ingewikkeld om te begrijpen en toe te passen..
Light Image
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-12-2008 15:09
Het is heel simpel: bijna alle professionele bedrijven rekenen 150 tot 200% op feestdagen. Als er maar een paar zouden zijn die dat doen prijzen ze zichzelf uit de markt en zitten ze dus gewoon thuis. Als er maar een paar zijn die het NIET doen verdienen diegenen gewoon 50 tot 100% minder dan ze zouden kunnen verdienen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
16-12-2008 16:58

YourLiVe schreef:

Zoals ik (en een aantal anderen) al zei, in bijna alle andere branches en CAO's is het heel normaal dat je extra betaald wordt op niet reguliere werkdagen zoals zon- en feestdagen. Nu reken ik niks extra's voor een gewone zondag, maar wel voor kerst en oud op nieuw. De horecabaas moet zijn barpersoneel waarschijnlijk ook extra betalen, dus de dj ook.
Goh, laten jullie het over hogere personeelskosten nou net wél eens zijn. wink ;)

JeroenVDV schreef:

Elke attractieverhuurder rekent op weekenddagen meer, en op koninginnedag in veel gevallen 2x het standaardtarief!!!!!! Bediend of zonder personeel!

Marktwerking lijkt me toch niet ZO ingewikkeld om te begrijpen en toe te passen..
In de attractieverhuur vindt volgens jou net zoveel beunhazerij plaats? En oranjecomitées gaan net zo makkelijk naar een beunhaas (die 't dan ook nog wel even zwart doet) als de kroegbaas?
Ik denk dat er significante verschillen zitten tussen deze markten (en dus ook tussen de marktwerkingen) en vind het dan ook een beetje raar dat je er vervolgens die opmerking zomaar aan vast plakt.

Wat mij betreft is het wat overdreven om het verhogen van de huurprijzen oplichterij of uitbuiting te noemen. Of je het netjes vind mag echter iedereen voor zichzelf uitmaken. Prima ook om daarover te discussiëren, maar ik vind dat de discussie er van verschillende kanten niet netter op wordt.

Tenslotte: Misschien is het ook een idee om de mogelijke verschillen tussen de markten eens in acht te nemen in plaats van dat een ieder de kwestie vanuit het perspectief van zijn eigen markt bekijkt? (zie bijvoorbeeld ook het verhaal van eddy wally over de ingestorte vraag in zijn gebied, dat geeft maar weer aan dat er tussen regio's onderling nogal wat verschillen kunnen zitten)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-12-2008 17:05

René Eppink schreef:

In de attractieverhuur vindt volgens jou net zoveel beunhazerij plaats? En oranjecomitées gaan net zo makkelijk naar een beunhaas (die 't dan ook nog wel even zwart doet) als de kroegbaas?
Marktwerking staat wat mij betreft los van beunhazerij. Laten we even eerlijk zijn: Als je met gemak het dubbele kunt vragen zonder je te schamen en zonder werk kwijt te raken ben je vrij stom bezig als je dat niet doet.. Keuze OF je werkt of niet is een ander verhaal uiteraard.
Ik denk dat er significante verschillen zitten tussen deze markten (en dus ook tussen de marktwerkingen) en vind het dan ook een beetje raar dat je er vervolgens die opmerking zomaar aan vast plakt.
Vertel mij dan het verschil tussen de marktwerking in de 2 markten..?!

Op koninginnedag wil iedereen een attractie dus is de vraag hoog en gaat de prijs omhoog.
Op oud&nieuw wil iedereen ineens een DJ/drive-in-show/licht-en-geluid en gaat de prijs omhoog.
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
16-12-2008 17:26
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 16-12-2008 17:28
Dat zie ik dan iets anders. Als professionele dj's te veel gaan vragen dan zie je hier dat het neefje van de kroegbaas zo vanuit zijn slaapkamer voor een avondje het wereldje binnenstapt. Daarin verschillen de twee branches naar mijn mening (ik zie het bij attractieverhuur niet zo snel gebeuren). Als er bij een verhoogde vraag het aanbod ook direct verhoogd wordt, dan is dat in mijn ogen een heel andere werking dan een vast of langzaam fluctuerend aanbod bij een snel variërende vraag.

En nogmaals, dit kan natuurlijk per regio verschillen. Voor mijn gevoel liggen de standaarden voor dj's hier nog niet zo hoog als elders, zijn de eisen daardoor anders en is er dus meer ruimte voor dit soort praktijken. (Ja echt, een drive-in van 500 Euro komt er op de middelbare school niet in. Dan komt het buurjongetje van de leraar wel draaien.)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-12-2008 17:27

René Eppink schreef:

Dat zie ik dan iets anders. Als professionele dj's te veel gaan vragen dan zie je hier dat het neefje van de kroegbaas zo vanuit zijn slaapkamer voor een avondje het wereldje binnenstapt.
Zeker op belangrijke avonden als oud&nieuw gebeurt dat bij mijn weten absoluut NIET!!!!!!!
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)