Forum > Geluid

Beste koptelefoon?

(205 reacties. Pagina 20 van 21)
Moderator(s): Dré
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
24-10-2005 21:36

DJ Delay schreef:

En als iemand die 2 meter verder, of voor de DJ-Booth ofzo nou iets wil meededelen?
Dan moet die persoon dan maar even tot de DJ-Booth komen en vragen of ie wat mag meedelen.

En anders:

DJ Delay schreef:

zoiets.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
24-10-2005 22:11
Mijn MDR-V500DJ is onlangs geblesseert geraakt aan zijn beugels. Er zitten kleine scheurtjes in waardoor ie niet meer klemt op m'n kop. Dus zoek ik een alternatief. Draai regelmatig met de Stanton 2000 van een maat van me en die bevalt me, zeker voor DJ-werk. Nu is het ook zo dat ik die V500 ook in m'n Ipod stak, omwille dat die meegeleverde oortjes nooit bleven zitten bij mij. Geen enkele oortjes trouwens, en na een tijd deden ze ook pijn. Dus zoek ik een headphone die en voor DJ-werk geschikt is en voor Ipod beluisteren. Alleen vond ik de Stanton een beetje groot, en die V500 is echt het randje. Dus heb ik een aantal alternatieven bedacht:

De Sennheiser HD25:
Duur, maar licht, en zeker een DJ-hoofdtelefoon,

De Technics RP-DJ1210
Weet ik eigenlijk bijzonder weinig over, leek me redelijk compact nog, en ik vind em best wel mooi.
Het geluid is volgens Snake wel minder als de HD25, maar hoe verhoudt deze zich t.o.v de MDR-V500DJ/Stanton2000

De Sennheiser hd25-SP
Vind ik ook erg mooi, alleen vraag ik me af of ie wel toereikend in SPL is. Wel minder leuk is dat er standaard een 6.3mm plug op schijnt te zitten wat weer voor een extra verloopje vraagt bij de Ipod terwijl andere HP's gewoon een schroeffitting hebben.

De Shure E3C
het zijn in-ears, maar ze schijnen beter te passen in je oren en dus ook beter te blijven zitten. Hoe zit het op
mixgebied?

Neem als referentie de Stanton 2000, want daar draai ik nu mee, maar ik kan toch niet eeuwig met de HP van m'n maat
blijven draaien, en met een kapotte MDR-V500 is het ook maar net.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-10-2005 22:37

Skit schreef:

De Sennheiser HD25:
Duur, maar licht, en zeker een DJ-hoofdtelefoon,
Dat is-ie zeker ja.

Skit schreef:

De Technics RP-DJ1210
Weet ik eigenlijk bijzonder weinig over, leek me redelijk compact nog, en ik vind em best wel mooi.

Het geluid is volgens Snake wel minder als de HD25, maar hoe verhoudt deze zich t.o.v de MDR-V500DJ/Stanton2000
Ik heb de MDR-V500 ook gehad, en ik vond het een r*k-ding voor dj-gebruik en ben hierin niet bepaald de enige. (Zie mijn review bij de webshop.)
Een vriendin van mij heeft onlangs deze Technics gekocht en ik vond het een erg leuke koptelefoon, die absoluut beter klonk dan de MDR-V500. Zat lekker comfortabel op mijn hoofd, ziet er goed uit en klinkt ook nog lekker. Ik zou deze Technics qua geluid wel onder de HD25 (heb ik een tijdlang in bruikleen gehad) en de MDR-V700 (heb ik nu) plaatsen. Sorry, maar ik kan de vinger er niet precies op leggen waar dit aan ligt, heb ze hier ook niet naast elkaar liggen. Je moet hem maar gewoon eens gaan beluisteren op een plaats waar je ze allemaal naast elkaar kunt horen.

Skit schreef:

De Sennheiser hd25-SP
Vind ik ook erg mooi, alleen vraag ik me af of ie wel toereikend in SPL is. Wel minder leuk is dat er standaard een 6.3mm plug op schijnt te zitten wat weer voor een extra verloopje vraagt bij de Ipod terwijl andere HP's gewoon een schroeffitting hebben.
Wat maakt zo'n verloopje nou uit? En anders soldeer je er toch zelf een goeie plug aan?
Ook de HD25-SP heb ik gehad. Sterker nog: er liggen er hier twee op dit moment. De SPL is absoluut toereikend, en ook deze koptelefoon klinkt veel beter dan de MDR-V500. Ik kwam er pas achter dat de HD25-SP wat aan de zachte kant klonk, toen ik op hetzelfde kanaal mijn MDR-V700 aansloot. De MDR-V500 kan niet harder dan de HD25-SP, voor zover ik mij kan herinneren gaat-ie zelfs minder hard.
Nog nooit heb ik ergens met een HD25-SP te weinig volume gehad op de koptelefoonuitgang van een mixer, en ook daar heb ik er aardig wat van gezien.

Maar, je bent nu in een aardig brede prijsklasse aan het zoeken? Als je kunt kiezen tussen bijvoorbeeld de HD25 en de HD25-SP, dan heb je toch gek als je niet de HD-25 neemt?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-10-2005 23:49

Sylvia schreef:

Er is geen enkele dj-booth (en ik heb er een hele hoop gezien, ook hele erge), waar je geen enkele plaats hebt of kunt maken om je koptelefoon neer te leggen.
Er is sowieso al vrij weinig plaats op mijn dj meubel, daar passen precies 2 flightcases met apparatuur en 1 cd koffer op. De tweede cd-koffer kan ik weer middels een ander truukje kwijt maar niet op het meubel. Een glas drinken past er eigenlijk al niet meer bij, behalve vóór de cd koffers... waar binnen no time ook een hele stapel cd's ligt laugh :D Tja ik ben nu eenmaal niet erg opgeruimd als ik aan het draaien ben. Mic en HP liggen ook op die plek of ergens daar in de buurt dus...

Mic is overigens een Shure SM 58 en die dondert ook regelmatig naar beneden maar die is zeeeer stevig en behalve "lakschade" heeft die dan ook nog geen problemen vertoond. Overigens hebben we standaard ook een draadloze versie van de SM 58 bij maar die gebruiken we voornamelijk voor speeches, stukjes, zangers enzo. Je weet zeker niet wat die 9V blokjes kosten (minder dan een nieuwe HP, ik weet het razz :p )

Maarrrr binnenkort komt er een bus waardoor we dus weer wat extra kunnen meesjouwen zoals een tafeltje voor de cd's. Dan hoeft er geen koffer meer op het meubel waardoor er meer dan genoeg ruimte overblijftvoor drinken en HP's!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-10-2005 23:56
Volgens mij heeft een koptelefoon meer kwestbare schakels dan een mic. Niet echt vergelijkbaar dus.

Ik wilde al voorstellen om die koptelefoon maar gewoon om je nek te houden, maar op de één of andere manier denk ik dat we in jouw geval dan weer zomaar ineens hiermee te maken gaan krijgen. En dan moeten we eerst jou uit het snoer vissen voordat we aan het ontkrullen van het snoer zelf kunnen beginnen...
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
25-10-2005 17:45
Dan moet die persoon dan maar even tot de DJ-Booth komen en vragen of ie wat mag meedelen.
Gaat best moeilijk als ze verderop op een podium staan te zingen ofzohappy :).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
25-10-2005 22:35

DJ Delay schreef:

Gaat best moeilijk als ze verderop op een podium staan te zingen ofzohappy :).
Zoiets wordt toch op voorhand geregeld! Niet? sneaky :V
Een extra kabel is nooit teveel.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
26-10-2005 19:13
Meestal hebben wij spontaan mensen die graag willen zingen, en dan blijft het makkelijk. Ook heb ik liever geen mensen dachter de Booth die daar niet thuishoren. Zo'n zwanenhals is dus eigenlijk alleen voor je zelf makkelijk, niet voor iemand anders.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-10-2005 20:52

DJ Delay schreef:

Meestal hebben wij spontaan mensen die graag willen zingen, en dan blijft het makkelijk. Ook heb ik liever geen mensen dachter de Booth die daar niet thuishoren. Zo'n zwanenhals is dus eigenlijk alleen voor je zelf makkelijk, niet voor iemand anders.
Doe mij maar draadloos Sennheiser-setje. Ideaal als DJ omdat je geen kabels in de knoop kunt krijgen, ideaal voor live-dingetjes die er spontaan tussendoor komen EN ideaal voor als je een gekke bui hebt op een schoolfeest en even wat leuke dingen met de zaal wilt doen en niet achter de CD-spelers blijft staan laugh :D
Light Image
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
26-10-2005 21:30
Helemaal mee eens, heb ik hier boven ook al genoemd. Het enige is het lege-baterij probleem, en dat een kabel een STUK goedkoper is!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)