Forum > Geluid

Technics nieuwste CD-speler

(215 reacties. Pagina 20 van 22)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
27-5-2004 16:53
Doet ie ook, is heel stevig en robuust vind ik zelf. Maar vind platter iets té groot.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
27-5-2004 17:46

QuincMan schreef:

Doet ie ook, is heel stevig en robuust vind ik zelf. Maar vind platter iets té groot.
Wil je nou een CD Turntable of wil je een CD-speler??? Als je hetzelfde gevoel op een CD-speler wilt hebben als op een draaitafel (qua plateau manipulaties) dan MOET het plateau even groot zijn als op een draaitafel!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr Blue SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 21
27-5-2004 17:46
Heb vanochtend een klein uurtje met zowel de Numark als de Technics mogen spelen hier in Rotterdam bij correct.
Mijn persoonlijke bevindigen:
Technics:Platter of wat ervoor moet doorgaan zwiept bij correcties alle kanten uit en vind ik dus niet handig(ben dan ook Cdj 1000s gewend).Vergt dus in vergelijking met de Pioneer veel meer oefening ben ik bang voor.
Platter staat ook bijna bij de geringste aanraking stil.
Verder is opgevallen dat je de reverse mode live niet zal kunnen toepassen daar de platter dan even stil valt en weer op gang moet komen.(tenzij je dit leuk vindt natuurlijk).
Effecten die erop zaten waren best wel leuk.
Verder vond ik het display nogal klein en lastig af te lezen.
Tevens valt dan gelijk op hoe makkelijk ik eigenlijk het display van de Pioneer vindt met oa zijn wave weergave.
Loops zijn net als op de Pio middels loop in/out buttons te creeren en ook te editten.
Algemene indruk,Speler ziet er gelikt uit voelt redelijk solide aan en qua gebruiksgemak
is het tov de Pioneer zeker even wennen.(er was ook geen verkoper die mij alles uit kon leggen omdat hij er naar eigen zeggen geen verstand van had sad :( )
Dan de Numark:tjee wat is dat ding groot zeg!!
Maar zoals Dre al eerder zei heb je hierbij toch eerder het vinyl gevoel.
Mede ook omdat er natuurlijk een vinyl plaat op de platter ligt.
Deze werkt eigenlijk net zoals op een draaitafel.Alleen ontbreekt natuurlijk de toonarm!
Display vond ik hier makkelijker af te lezen maar wel behoorlijk klein.
Verder waren de effecten makkelijk toe te passen en goed qua geluid.
Reverse mode is hier wel zeer direct.
Speler voelt erg solide aan en is qua gebruiksgemak toch makkelijker dan de Technics.
Mijn eindconclusie is dan ook dat ik de Numark makkelijker in het gebruik vond en mij meer het vinyl gevoel gaf.
Echter zou ik voor geen van beide spelers mijn Pioneers willen ruilen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
27-5-2004 17:56
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 27-5-2004 18:05
Ter aanvulling: Beide spelers kunnen in de "near vinyl" mode gezet worden. In die stand gedragen ze zich nog steeds nagenoeg gelijk aan draaitafels MAAR is de start wel instant en reverse ook. De Technics gaat dan vertraagd achteruit draaien (terwijl het geluid wel direct omkeert), de Numark blijft in dat geval gewoon vooruit draaien. Bij de start blijft alles hetzelfde behalve dan dat de CD direct start terwijl het plateau nog even op gang moet komen.

De Technics heeft deze optie ECHT nodig, de Numark zou er bijna wel zonder kunnen (vanwege de super sterke motor van de CDX-1).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
27-5-2004 17:58

Dré schreef:

Wil je nou een CD Turntable of wil je een CD-speler??? Als je hetzelfde gevoel op een CD-speler wilt hebben als op een draaitafel (qua plateau manipulaties) dan MOET het plateau even groot zijn als op een draaitafel!
Ik meen dat ík nergens gezegd heb dat ik draaitafel feeling een must vind hoor... Anderen vinden dat miss wel weer een must.. Ík vind zo'n grote platter voor zo'n klein schijfje niet zo heel erg nodig... Daarom zal ik ook eerder voor de dn-s5000 gaan...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
27-5-2004 18:05
Waar ik op doel is dat als DJ's willen dat een CD-speler een draaitafel na wil doen (dus met roterend plateau), je het maar beter helemaal kan doen dan half (zoals bij Denon en Technics).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
27-5-2004 18:15
Oh ok, vatte het iets te persoonlijk op denk ik wink ;)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
27-5-2004 19:52
Misschien is het al gepost, maar hier een filmpje dat de master tempo functie van 3 cd spelers (Pioneer, Denon en Technics) even vergelijkt:

ftp://ftp2.bheller.com/bheller/361_technics01.mov

[EDIT]
De forumsoftware wil hier geen linkje van maken; link kopiëren en plakken in de adresbalk is de boodschap.
[/EDIT]
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
27-5-2004 22:12
is de technics nu ook geschikt voor drive in werk of kun je dan toch beter een pioneer nemen
Spectrum Drive-in Show
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-5-2004 23:25
Ik denk dat er nog te weinig bekend is over de Technics om daar wat zinnigs over te zeggen. Pioneer (en kijk is naar de film van Victor over de Denon) is gewoon dusdanig hufterproof dat je er bijna mee kan voetballen en tegelijkertijd nog muziek mee kan draaien ook.

Als ik jou was zou ik Pioneer in zo'n geval op nr 1 plaatsen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)