Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 20 van 61)
Moderator(s): Dré
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
17-4-2003 14:39

Reind schreef:

Ik heb 2 PDT6000 draaitafels en ik kan zelfs nette mixen maken met die stappen van 1 tiende dus als ik het kan dan kan iedereen het :)
Hoe is het trouwens afgelopen met die 2 pdt-6000 tt's van je, die toen ineens vreemd gingen doen met de pitch (niet vol bereik enzo)....die discussie na de review is nooit afgemaakt...zou ik wel willen weten, ben zelf ook aan het nadenken over 2 pdt-6000's...vandaar...

Cheerz
Ugly.....but well hung!!!
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
17-4-2003 15:03
In de webshop bij "ervaringen van gebruikers" Zegt Dre dat de pitch geen vol bereik heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitersten (tijdens het draaien) niet eens haal. Mocht je dat wel doen, dan kun je je pitch range omhoog zetten naar respectievelijk 16% en 35%, dat zou toch echt voldoende moeten zijn.
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
17-4-2003 15:07

Magik77 schreef:

In de webshop bij "ervaringen van gebruikers" Zegt Dre dat de pitch geen vol bereik heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitersten (tijdens het draaien) niet eens haal. Mocht je dat wel doen, dan kun je je pitch range omhoog zetten naar respectievelijk 16% en 35%, dat zou toch echt voldoende moeten zijn.
Ok.....die heb ik gelezen...en het maakt me opzich niet zo heel veel uit dat er een kleine marge in zit..maar in de review van reind stond dat die toch wel wat meer problemen had met zijn pdt-6000's. ZOu graag willen weten hoe dat afgelopen is.
Ugly.....but well hung!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-4-2003 15:33

MuuskE schreef:

Ok.....die heb ik gelezen...en het maakt me opzich niet zo heel veel uit dat er een kleine marge in zit..maar in de review van reind stond dat die toch wel wat meer problemen had met zijn pdt-6000's. ZOu graag willen weten hoe dat afgelopen is.
Dat was geen fout van de draaitafel, dat was een fout van Reind (een hele leuke rekenfout) in combinatie met een rekenfout op de site van Gemini (dus ook daar kunnen ze niet altijd even goed rekenen).

Kortgezegd was de "fout" als volgt: Bij +35% pitch kun je dus op 33.333 toeren, precies uitkomen op 45 toeren. De verkeerde rekenaars gingen hetzelfde doen bij 45 toeren -35% in de verwachting dat je dan op 33.333 TPM uit zou moeten komen (maar da's natuurlijk zo fout als het maar kan aangezien 45 - 35% gelijk is aan: 29 TPM!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-4-2003 15:34

MuuskE schreef:

Ok.....die heb ik gelezen...en het maakt me opzich niet zo heel veel uit dat er een kleine marge in zit..maar in de review van reind stond dat die toch wel wat meer problemen had met zijn pdt-6000's. ZOu graag willen weten hoe dat afgelopen is.
Dat was eigenlijk meer een Reind/Gemini fout dan een fout in de draaitafel. In het kort kwam het erop neer dat Reind en Gemini niet zo goed konden rekenen (maar ik neem aan dat Reind er nog wel even op terug komt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-4-2003 16:20
Was inderdaad een erg domme ik kijk niet verder dan me neus lang is fout.

Wat ook niet echt aan te raden is -> Een complete kabel verzameling onder je draaitafel leggen -> Ik had hier o.a me slecht afgeschermde antennekabel - stuk of 10 netsnoeren - Geluidskabel - M'n siemens gigaset stond er ook nog is zo'n beetje boven op en wat UTP kabel. Ik had zelf het idee dat dit niet zo oke was aangezien de afscherming tegen straling aan de onderkant ff wat minder is bij de PDT aangezien er een mooi plastic kastje zit aan de onderkant.

Of het verschil heeft gemaakt weet ik niet ik heb alleen toen maar besloten om de kabels te verleggen naar een andere plek.

Dan nog even een stukje over de pitch -> Laat ik het zo zeggen -> Als het schermpje er niet op had gezeten had ik het nooit gemerkt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in het begin een beetje sceptisch was over deze draaitafel en heb daarom ff goed onder de "loep" heb genomen. Dan zie je ineens dingen die je anders nooit ziet.
De pitch mist dus de laatste 0,3% in iedere range behalve in de 4% range want daar pakt ie wel alles.
De draaitafel doet naar mijn idee niet onder voor welke andere draaitafel dan ook en ik vind het eigenlijk op dit moment de beste draaitafel die er is. Helemaal als je kijkt wat je voor de draaitafel neer moet leggen.
Een technics kost op dit moment 599€ -> een PDT kost daarintegen 459€. Dat scheelt je gewoon 140€ per draaitafel -> 280€ per set dus en dat vind ik heel wat. Een technics heeft geen mastertempo - key control - brake/start adjust - reverse - LCD + beatcounter - Geen goede antiskating afstelling - Geen digitale uitgang - en de technics gebruikt nog steeds een aarde draad en dat terwijl je bij een PDT gewoon kunt kiezen of je een phono of een line signaal eruit wil knallen. Wil je overigens Mastertempo e.d gebruiken dat moet ie wel op Line uitgang staan.

Wat betreft hufterproofness van de PDT -> Tsja ik heb voor een paar maanden terug in een nieuwe club staan draaien in de UK en daar mocht ik zelf de apperatuur uitkiezen -> 3 PDT 6000 draaitafels -> 2 * CDJ1000 -> A&H Xone 62.
Daar heb ik het een maand lang mee gedaan en het was een genot om mee te werken. (heb hetzelfde thuis ook staan op de pioneers cdj1000's na dan)
Ik merk ook dat er een hoop mensen zijn overgestapt op de PDT -> Zelfs mensen die op technics draaiden waren razend enthousiast over de PDT en ik ken zelfs mensen die hun technics hebben ingeruild.
De PDT bied op dit moment alles wat er op draaitafel gebied te vinden is en maakt hem daarmee nummer 1 naar mijn idee. Hij bevat tenslotte geen grove fouten zoals de TTX van Numark waar een speling op de arm zit van hier tot aan jericho. Daar komt nog is bij dat de software in de TTX nog wel is vast loopt en er dan geen beginnen meer aan is -> de enigste oplossing is dan stekker er uit en opnieuw er in -> Heb nu al 2 TTXén gezien die dat hadden.

Ik kan dus niet begrijpen dat mensen nog voor technics kiezen -> Ze hebben een verouderd product en vragen er veel te veel geld voor als je het vergelijkt met de concurentie. Ja tuurlijk heeft een Technics een naam maar dat zal de PDT ook wel hebben over een paar jaar. Kijk maar naar de PT2400 -> In het begin hoorde je niemand over die dingen en nu staan ze zo'n beetje bij iedere dj thuis die geen SL kan of wil kopen. Ik denk zelf dat de SL nog een jaar of 5 heeft te gaan en dan vervangen zal worden door draaitafels zoals de PDT en de TTX (als die tenminste ooit nog is goed in orde word gemaakt)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
17-4-2003 17:56
Ikzelf heb ook ontzettend zitten twijfelen tussen allerlei draaitafels, maar kwam telkens bij de SL1200/1210 uit. Maar ik vond 600 Euro behoorlijk wat geld. Toen ik mijn oog op de Gemini PDT6000 liet vallen, en ik alle informatie en ervaringen over die tafel had gelezen, besloot ik toch maar voor de Gemini te gaan. De tafel ziet er zeer mooi uit, en kwalitatief heb ik nog geen slechte dingen kunnen ontdekken. Iedereen die ik over de tafel heb gehoord prefereert hem boven de SL1200/1210. Zeker voor thuis. Sceptici zijn vooral de mensen die hem nooit hebben geprobeerd, en zelf te SL1200 minded zijn. technics is al jaren de standaard, en veel mensen vergelijken alle TT's t.o.v. de Technics. Slechtere arm als Technics..... Onnauwkeurige pitch dan de Technics enz. enz.
Ik kan me ook best indenken als er iemand altijd op een PDT6000 heeft gedraaid, en ineens een Technics voor zijn neus krijgt, dat er ook het een en ander wat minder bevalt als de Gemini. Je mist een hoop features, of je die gebruikt, tja dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Maar je hebt beperkingen in je pitch range. de PDT6000 heeft een iets grotere overshoot, maar als je dat gewend bent zeg je dat de Technics een iets mindere overshoot heeft, en is dat ook weer even wennen.
Wat ik in feite wil zeggen is, het is maar net waar je van uit gaat als "de standaard" TT. Meestal pak je dan de tafel welke het meeste/langste in de handel is. vergeet dat es, en begin met een schone lei, alsof je helemaal niks van draaitafels af weet.
Ik ben benieuwd op welke TT je dan uitkomt... happy :)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-4-2003 23:42
Euhm ff dat overshoot verhaal -> Merk je alleen als je een SL en een PDT naast elkaar zet en als je er dan op gaat letten.

Ik heb hier wat mensen gehad die op technics draaien en toevallig heb ik er nu weer 1 staan als 3é draaitafel -> Ik heb nog niemand gehoord die het gemerkt heeft. Valt allemaal reuze mee dus en je zal het waarschijnlijk niet eens merken :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
20-4-2003 11:05
Laat ik maar weer eens een vraagie stellen....(blijven jullie tenminste wakker wink ;))

De vraag gaat weer over de pdt-6000. Is het mogelijk om bij deze TT het "gewone" pitch veranderen toe te passen (met 1 fader)? Ik bedoel dus gelijktijdige pitch en key verandering net als bij de SL1200.
Nu zag ik in diverse reviews de opmerking over incidentele "dubbele beats" bij de master tempo(MT) functie. Hoor je die ook als je de MT functie niet gebruikt (dus bv. bij de "gewone" pitch verandering zoals gevraagd in de eerste vraag)? En zijn die "dubbele beats" storend?

Thx again....
Ugly.....but well hung!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-4-2003 12:00

MuuskE schreef:

Laat ik maar weer eens een vraagie stellen....(blijven jullie tenminste wakker wink ;))

De vraag gaat weer over de pdt-6000. Is het mogelijk om bij deze TT het "gewone" pitch veranderen toe te passen (met 1 fader)? Ik bedoel dus gelijktijdige pitch en key verandering net als bij de SL1200.
Ja natuurlijk. In dat geval laat je de key correct gewoon uit.
Nu zag ik in diverse reviews de opmerking over incidentele "dubbele beats" bij de master tempo(MT) functie. Hoor je die ook als je de MT functie niet gebruikt (dus bv. bij de "gewone" pitch verandering zoals gevraagd in de eerste vraag)?
Nee. De "flop flop" beats zijn het resultaat van het time stretching algorithme (en alle stretchers hebben er in meer of mindere mate last van). Als je master tempo niet aanzet heb je er dus ook geen "last" van (maar ook geen voordeel).
En zijn die "dubbele beats" storend?
Hangt van de pitch stand EN van de muziek af. Soms hoor je het niet, soms is het storend.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)