Forum > PC related Forum

Hoe houden jullie je muziek-collectie bij?

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
21-1-2003 00:07
zozo! dat is zeker zeer netjes! misschien dat ik zoiets zelf ook wel zou kunnen maken, maarja, dan kom je weer bij het belangrijkste aspect wat niemand over heeft: tijd!

maar fossalta, dat heb je zeer netjes gedaan! nog niet aan gedacht die software te publiseren dmv een softwarebedrijf ofzo? dr zijn nog maar weinig programma's die echt speciaal voor DJ's zijn gemaakt!
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-7-2024
Berichten: 13462
21-1-2003 00:14
PerfectView: www.pv.nl/index.html

WEL duur MAAR ook goed. Probeer een 2e hands DOS licentie te krijgen (de versie die ik gebruik is van begin jaren 90). Draait als een tierelier op een 386 en hoger! Interface is zelfs door een leek eenvoudig te programmeren. Je kunt selecties maken en daar zeer eenvoudig kaarten aan toevoegen (een kaart is een liedje). Op die manier kun je selecties maken op genre (bijvoorbeeld) of no1 noteringen OF jaartal OF een combinatie. Ook kun je een selectie gebruiken om bijvoorbeeld de verzoekjes in op te slaan. Selecties kunnen ook bewaard worden.

Het programma gebruikt een dBase IV engine. Ik heb zelf als "main" database (hier op de "werkcomputer") een Access Database staan met daarin ALLE gegevens. Van daaruit exporteer ik dan een dBase IV bestand naar PerfectView op de "Op Pad Laptop" (in mijn geval een stokoude 486/33MHz Toshiba). Ter indicatie: PerfectView werkt sneller op deze laptop dan ELK windows programma dat ik gezien heb op een PIII/500!

Een nadeel: Een nieuwe licentie is ERG duur.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
21-1-2003 08:43

RonnieB schreef:

zozo! dat is zeker zeer netjes! misschien dat ik zoiets zelf ook wel zou kunnen maken, maarja, dan kom je weer bij het belangrijkste aspect wat niemand over heeft: tijd!

maar fossalta, dat heb je zeer netjes gedaan! nog niet aan gedacht die software te publiseren dmv een softwarebedrijf ofzo? dr zijn nog maar weinig programma's die echt speciaal voor DJ's zijn gemaakt!
Ik houd het voorlopig voor me zelf wink ;) . Is me weer veel te omslachtig (copyrights e.d.) en by the way het is nog steeds een uit de hand gelopen hobby meer niet. En wat tijd betreft, m'n stage adres is wel boeiend maar toch ook weer saai, dus alle tijd die ik over heb gaat in m'n laptop en het NL forum.

Greetz, Dj Fossalta
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
21-1-2003 15:48

Fossalta schreef:

Ik houd het voorlopig voor me zelf wink ;) . Is me weer veel te omslachtig (copyrights e.d.) en by the way het is nog steeds een uit de hand gelopen hobby meer niet.
Als het écht om een uit de hand gelopen hobby gaat... publiceer het dan als opensource-software! Iedereen kan meegenieten van je hobby en het beste: iedereen kan er aan meebouwen!!
Neem bijvoorbeeld www.sf.net onder de arm en dan blijft jij nog steeds admin van je eigen project zodat je het kunt sturen in elke richting die je wilt, het toffe er aan is: post de richting en als je er zelf geen tijd voor hebt, is er altijd wel iemand anders die het doet happy :)

Groeten,
Didier
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
21-1-2003 16:31

DSalembier schreef:

Fossalta schreef:

Ik houd het voorlopig voor me zelf wink ;) . Is me weer veel te omslachtig (copyrights e.d.) en by the way het is nog steeds een uit de hand gelopen hobby meer niet.
Als het écht om een uit de hand gelopen hobby gaat... publiceer het dan als opensource-software! Iedereen kan meegenieten van je hobby en het beste: iedereen kan er aan meebouwen!!
Neem bijvoorbeeld www.sf.net onder de arm en dan blijft jij nog steeds admin van je eigen project zodat je het kunt sturen in elke richting die je wilt, het toffe er aan is: post de richting en als je er zelf geen tijd voor hebt, is er altijd wel iemand anders die het doet happy :)

Groeten,
Didier
Misschien nog niet eens zo'n heel slecht idee, maar eerst wil ik er zelf plezier aan hebben dus misschien over een half jaartje ofzo happy :)

Greetz, Fossalta
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
11-5-2003 20:20
Misschien nog niet eens zo'n heel slecht idee, maar eerst wil ik er zelf plezier aan hebben dus misschien over een half jaartje ofzo happy :)

Greetz, Fossalta
wil je het programma niet delen met enkele leden van NL?
hint hint...kan namelijk wel zo'n mooi programma gebruiken happy :)

greetingzzzz
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
28-5-2003 10:53
Ik kan ook wel zo'n programma gebruiken.
Maar ik zoek ook nog even verder
Forever Today
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
28-5-2003 16:37
Wij hebben drie keer 100cd`s. We doen alles gewoon op genre.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
29-5-2003 14:32

GoeieGast schreef:

Wij hebben drie keer 100cd`s. We doen alles gewoon op genre.
Lijkt me nog altijd het simpelst en het doeltreffendst van allemaal happy :)

Toen ik begon met vinyl kopen heb ik alles netjes in een Excel- (nou ja... OOo-) bestandje gestopt en die op mijn site gezet als HTML-bestand, maar voor CD's of zo (die ik al jaaaaaaaren voordien verzamelde) begin ik er niet meer aan hoor!. De vinyls deed ik wel, maar dat is vooral om mee te nemen naar de vinylshop zodat ik niet teveel dubbel koop en de lijst staat op mijn site voor wanneer ik "toevallig" eens een winkel binnenspring tijdens het passeren, is altijd handig!
Wanneer er een klant hardnekkig blijft plaatjes aanvragen, dan geef ik hem de lijst van de week daarvoor (die ik meestal bijheb) zodat ik niet elke 5 minuten gestoord wordt, kan hij lekker kruisjes beginnen zetten laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RieskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2003
Laatste: 17-7-2016
Berichten: 14
2-6-2003 15:33
Ik ben zelf heel erg te spreken over Music Collecter. Ik inmiddels al ruim 13000 titels ingevoerd. Het programma is ook niet echt duur; 25 Euro. Je krijgt er ook regelmatig updates bij. Het werkt fantastisch. Nadeel is dat de CDDB database afhankelijk is van de input van gebruikers. Dus altijd zelf alles checken op fouten. Zeker de moeite waard om es te proberen !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)