Forum > Muziek

hoe te beginnen met een cd/vinyl collectie

(53 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
RauchieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 23-8-2004
Berichten: 4
20-6-2004 10:37
jah.. tis inderdaat wel duur jah..

wel kloowte..

k heb een partij cdtjes gekocht op marktplaats... zon 300 cdtjes voor 180 euro...

Kben trouwens bijna 15..
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-6-2004 10:48
Ach, toen ik zo oud was begon ik ook net, doe maar rustig aan met het opbouwen van je collectie, het groeit door de jaren heen vanzelf wel. Ik kan je wel aanraden om is een keer een platenshop in te lopen met een euro of 60 en proberen daar een keer wat platen te halen die je goed vind. Bovendien kom jij voorlopig nog niet op draaien op feestjes toe dus verwacht niet dat muziek die je nu koopt over een paar jaar nog op feesten gedraaid wordt. Probeer daarom altijd zo tijdloos mogelijk te kopen als je er over een paar jaar nog wat aan wil hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
21-6-2004 14:22
als de buma/stemra nou met een systeem zou komen, waar je je illegale collectie kan registreren (en betalen natuurlijk), zodat ze legaal worden...

dat zou voor een hoop mensen die gekopierde CDs en MP3's hebben, een hoop tijd en geld schelen!

als de buma nou zegt, voor een halve euro per nummer, word jou illegale cd geregistreerd, en mag jij legaal met die cd draaien.
dat zou een super uitkomst zijn, en op die manier zou je zelf ook je compilatie CD's kunnen maken, en ze legaal mogen draaien!
Music is what feelings sound like...
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
21-6-2004 14:24
Best goed en handig idee, maar ik betwijfel dat Buma/Stemra zo'n initiatief zal nemen (helaas)
Niet geschoten is altijd mis!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
21-6-2004 14:54
Inderdaad (op 1e gezicht) een goed idee! happy :) Maar ook inderdaad: het zal wel nooit werkelijkheid worden sad :(
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
21-6-2004 15:26
da's nochtans hééél snel rijk worden..
moeten bijna ze niks voor doen.

jij geeft een document (excel-bestandje) door met al je mp's die je wil clearen, bv. 500 stuks, en je betaalt 500euro.
en ze sturen je een ontvangstbewijsje met de (gekeurde) lijst terug.. jij bent in orde, zij hebben met 10min. werk 500euro geïnd.

zou ik alleszins zien zitten, heb hier nl. mp3's van nummers die ik niet meer vind, dus die blijven (tot ik ze vind) illegaal.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-6-2004 18:42
Of wat dacht je van veel promo's die nog niet in de winkel uitzijn maar die ik ook wel download? Eigenlijk vind ik het van de zotte dat je zou moeten wachten totdat ze in de winkel liggen terwijl ik ze vaak al heb. Niettemin koop ik ze direct als ik ze op vinyl tegenkom.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
22-6-2004 18:06
dan moetten ze wel eerst alle artiesten om toestemming vragen wink ;)

en dat over je collectie ik doe het zo:
als je bij free record shop een cd koopt en je hebt een ID pas krijg je 10% korting
dat scheelt nogal

ook kun je bij free record shop binnen enkele dagen je cd ruilen zonder dat ze m hebben verzegelt (dus effe snel copieeren en nieuwe uitzoeken) dan heb je 50% origineel en 50% niet orrigineel.

de originele gebruik je om te draaien
en de niet-orriginele als muziekstijl die je toch niet veel op feesten draait maar gewoon voor thuis gebruik (bv hardstyle zul je niet vaak nodig hebben voor je drive in)

dus 2x zoveel cd's voor je geld

(bovendien krijg je bij de groothandel(MAKRO) alle nieuwste cd's voor ongeveer 12 euro

gr lars
Spectrum Drive-in Show
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-6-2004 19:38

dj large schreef:

dan moetten ze wel eerst alle artiesten om toestemming vragen wink ;)
Je dacht toch niet dat Buste altijd alles netjes weer naar de artiest bracht? Ze steken een flink deel in eigen zak denk ik zo, zulk tuig is het wel. Laatst was de Sena toch ook voor iets dergelijks aangeklaagd? En Sena is dan notabene nog wel een stichting! Wat ik daarnaast helemaal schofterig vind is dat je auteursrechten op een leeg cd'tje moet betalen en dat ze je toch pakken als je met dat cd'tje staat te draaien in het openbaar. Weer extra winst voor ze angry
ook kun je bij free record shop binnen enkele dagen je cd ruilen zonder dat ze m hebben verzegelt (dus effe snel copieeren en nieuwe uitzoeken) dan heb je 50% origineel en 50% niet orrigineel.
Zo zo, dus het is nu zo dat ze denken: "He, daar heb je hem ook weer.." bij jouw Free Record Shop? wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
22-6-2004 21:50
jaja dat weten ze, ik heb tegen ze gezegt dat als t niet meer mag ik ook geen cd's meer bij ze koop maar alleen nog maar bij de makro dus ze vinden t goed want volgens mij ben ik hun grootste klant
Spectrum Drive-in Show

Terug naar forum Reageer (zonder quote)