Forum > Muziek

Muziek voor gehandicapte kinderen

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
3-6-2004 11:06
ter aanvulling,
mijn vrouw is al jaren werkzaam bij een stichting waar zowel geestelijke alswel lichamelijke gehandicapte mensen verblijven.
daarbij heb ik een aantal gehandicapte mensen ZEER dicht bij mij staan,daarnaast hou ik me al geruime tijd bezig met vrijwilligerswerk voor gehandicapte mensen.
ik begrijp wel waar je heen wilt maar praktijkervaring vanuit de verzorgende factor gezien is iets heel anders dan dat een dj probeert een leuke muziekkeus bij elkaar te krijgen voor een gemengd publiek met grote leeftijdsverschillen,de dj is niet gebonden door/aan t feit dat er clienten zijn die anders reageren op een bepaalde omgeving door drukte of opwinding etc etc.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
JelmerStandaard Lid
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 24-11-2024
3-6-2004 11:14

fredje schreef:

deskundige begeleing zal er altijd bij moeten zijn maar wat heeft de aard van de aandoening nou te maken met de muziekkeus?
het gaat erom dat er publiek naar dat feest komt van 8 tot 20 jaar,dat zorgt al voor grote verschillen wat de voorkeur betreft van de feestgangers.
De verstandelijke leeftijd van de feestgangers is alleen wat minder makkelijk in te schatten dan door in het paspoort te kijken. Dit wordt veroorzaakt door de handicap. Daar moet je naar mijn mening wel rekening mee houden. iemand die (geestelijk) 4 is wil andere dingen horen dan iemand van 20. Vraag ernaar en je weet het
de dj hoeft zich niet bezig te houden met intensieve begeleiding van de clienten/patienten,hij/zij moet zich bezig houden met t draaien van muziek.
jij bekijkt t vanuit een verzorgend/begeleidend oogpunt
een lichamelijk en/of een geestelijk gehandicapt mens kunnen beide van dezelfde muziek houden. de belevingswereld is voor iedereen anders of dat nou een mens met of zonder handicap is!!
absoluut, maar die van gehandicapten is dusdanig anders dat het voor gezonde mensen moeilijk is om je daar in in te leven of te verplaatsen. dat zal je dus heel bewust moeten doen met iemand die er zijn vak van heeft gemaakt
een persoon die niet te handhaven is tijdens een feest waar er meerdere mensen aanwezig zijn is niet t probleem van de dj maar van de begeleiding!!!
Klopt wederom maar ik bedoelde dat de verantwoordelijkheid voor een leuk feest voor de gasten WEL bij de dj licht. Die zal er dus voor meoten zorgen dat zijn publiek het leuk vindt wat hij doet. Hij saat er niet voor zichzelf maar voor het publiek.

[qoute schreef:

voor mij is een mens een mens met of zonder handicap.Zijn we het alweer eens (ik hoop niet dat je suggereerd dat hij voor mij anders zou zijn) . Maar ook bij niet gehandicapte mensen houd je rekeing met hun smaak als je er gaat draaien. Dit is bij verstandelijk gehandicapten mischien voor de opp wat moeilijker in te schatten. Vandaar mijn suggestie om het in overleg te doen zodat heel zijn publiek een super avond heeft.
The return of the BoomBap
JelmerStandaard Lid
3-6-2004 11:15

jelmer schreef:

fredje schreef:

deskundige begeleing zal er altijd bij moeten zijn maar wat heeft de aard van de aandoening nou te maken met de muziekkeus?
het gaat erom dat er publiek naar dat feest komt van 8 tot 20 jaar,dat zorgt al voor grote verschillen wat de voorkeur betreft van de feestgangers.
De verstandelijke leeftijd van de feestgangers is alleen wat minder makkelijk in te schatten dan door in het paspoort te kijken. Dit wordt veroorzaakt door de handicap. Daar moet je naar mijn mening wel rekening mee houden. iemand die (geestelijk) 4 is wil andere dingen horen dan iemand van 20. Vraag ernaar en je weet het
de dj hoeft zich niet bezig te houden met intensieve begeleiding van de clienten/patienten,hij/zij moet zich bezig houden met t draaien van muziek.
een lichamelijk en/of een geestelijk gehandicapt mens kunnen beide van dezelfde muziek houden. de belevingswereld is voor iedereen anders of dat nou een mens met of zonder handicap is!!
absoluut, maar die van gehandicapten is dusdanig anders dat het voor gezonde mensen moeilijk is om je daar in in te leven of te verplaatsen. dat zal je dus heel bewust moeten doen met iemand die er zijn vak van heeft gemaakt
een persoon die niet te handhaven is tijdens een feest waar er meerdere mensen aanwezig zijn is niet t probleem van de dj maar van de begeleiding!!!
Klopt wederom maar ik bedoelde dat de verantwoordelijkheid voor een leuk feest voor de gasten WEL bij de dj licht. Die zal er dus voor meoten zorgen dat zijn publiek het leuk vindt wat hij doet. Hij saat er niet voor zichzelf maar voor het publiek.

[qoute schreef:

voor mij is een mens een mens met of zonder handicap.
Zijn we het alweer eens (ik hoop niet dat je suggereerd dat hij voor mij anders zou zijn) . Maar ook bij niet gehandicapte mensen houd je rekeing met hun smaak als je er gaat draaien. Dit is bij verstandelijk gehandicapten mischien voor de opp wat moeilijker in te schatten. Vandaar mijn suggestie om het in overleg te doen zodat heel zijn publiek een super avond heeft.
de dj is niet gebonden door/aan t feit dat er clienten zijn die anders reageren op een bepaalde omgeving door drukte of opwinding etc etc.
groet
Maar hij moet er wel rekening mee houden dunkt mij.
JelmerStandaard Lid
3-6-2004 11:17

jelmer schreef:

fredje schreef:

[qoute schreef:

voor mij is een mens een mens met of zonder handicap.
Zijn we het alweer eens (ik hoop niet dat je suggereerd dat hij voor mij anders zou zijn) . Maar ook bij niet gehandicapte mensen houd je rekeing met hun smaak als je er gaat draaien. Dit is bij verstandelijk gehandicapten mischien voor de opp wat moeilijker in te schatten. Vandaar mijn suggestie om het in overleg te doen zodat heel zijn publiek een super avond heeft.edit: ik heb dat quoten nog niet helemaal onder de knie zie ik. hoop dat het wel duidelijk is
FredjeStandaard Lid
3-6-2004 11:20
ok man,
ligt bij jou gevoelig maar zoals je gemerkt hebt ook bij mij.
uiteindelijk blijkt dus dat we langs elkaar aan t forummen zijn.
tenslotte zijn we t dus gewoon met elkaar eens.
wat mij leuk lijkt voor jou,kijk bij algemeen forum-stageplek(fredje)lees dat aub helemaal door,om als leon en ik gaan aanvangen met de party's om s een keer te komen kijken ook vanuit je vak gezien en wie weet kunnen we nog wat voor elkaar betekenen.
groet
JelmerStandaard Lid
3-6-2004 11:23
Ik lees net mijn post terug en ik ben minder geirriteerd dan dat het lijkt hoor. We willen allebij het zelfde maar zeggen het anders. no hard feelings.

Dank voor de uitnodeging! waar gaan jullie die feesten doen? ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie dat aan gan pakken. Verstandelijk gehandicapten zijn niet mijn vak en ik vrees dus dat jouw vrouw meer voor je kan beteken dan ik maar goed.

Vriendelijke groet,
jelmer

en ik heb door op de qoute in plaats van de dit knop te drukken een zooitje van het forum gemaakt, excuses
FredjeStandaard Lid
3-6-2004 11:31

jelmer schreef:

Dank voor de uitnodeging! waar gaan jullie die feesten doen? ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie dat aan gan pakken. Verstandelijk gehandicapten zijn niet mijn vak en ik vrees dus dat jouw vrouw meer voor je kan beteken dan ik maar goed.
vind plaats in Heemstede-net onder Haarlem,bedoel niet zozeer dat ik advies nodig heb(altijd welkom hoor)maar meer om know how voor beide partijen op te doen om ook in jouw kring s iets dergelijks te gaan doen.
wat betreft dat mijn vrouw meer voor me kan betekenen dan jij-ja..dat hoop ik wel anders moet ik r inruilen voor jou,ik hou niet van stoppels dus dat word scheren voor je.
mail me anders tzt even dan geef ik je mn telnr
groet
JelmerStandaard Lid
3-6-2004 11:37
hahahaha, en ik heb nog wel standaard een drie dagen baard.

Ik help elk jaar (een beetje) met het organisern van het bewonersfeest voor het RIBW den haag (beschermd wonen voor psychiatrische patienten) Dus wie weet hebben we inderdaad nog iets aan elkaar. Ik ga nu het e-mail adres uit je profiel in ieder geval even opslaan.
FredjeStandaard Lid
3-6-2004 11:53

jelmer schreef:

hahahaha, en ik heb nog wel standaard een drie dagen baard.
alhoewel..zo'n george micheal baardje..maak me hitsig.
groet
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
3-6-2004 11:56
Wat ook nog wel werkt, als het lastig is om de geestelijke leeftijd van iemand te schatten, is gewoon van tevoren aan de mensen vragen wat ze willen horen, en ze eventueel zelf hun ceedees laten meenemen.

Dat heb ik, in overleg met de groepsleiding, ook gedaan voor het feest dat ik een tijdje terug in een gezinsvervangend tehuis heb gedraaid voor een woongroep (zus van m'n vriendin is zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt). In die woongroep zaten mensen in de leeftijd tussen 25 en 40 jaar en de muzieksmaken liepen behoorlijk uiteen. Van Kabouter Plop en K3 tot Metallica of Faithless en ouderwetse symphorock. Die mensen vonden het echt PRACHTIG dat een échte beroepsdj HUN cd's draaide, dus ze hadden allemaal gigantische stapels meegenomen.

Ik denk dat het feit dat deze mensen wat ouder waren dan de groep die de OP hier noemt niet zo heel veel uit maakt als het gaat om cd-collecties. Mensen tussen de 8 en 20 hebben vaak ook al aardige stapels, en als je hen simpelweg laat beslissen wat ze willen horen, door dit ofwel van tevoren door laten te geven ofwel hun cd's mee te nemen, zit je zeker goed.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)