Forum > Newbie Forum

scratchen

(35 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
2-5-2004 22:19
haha, ja snap ik..
maargoed, t was maar een vraag hoor..
en over die nieuwe platen. hoe kom je aan 'sample-platen' (neem aan dat je die moet hebben)? in wat voor winkels koop je die? gewoon in de dj-gerichte platenzaken (ben ff namen kwijt :) )?
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
2-5-2004 22:52
Rdam - Demon Fuzz
Adam - Fatbeats
Groningen - Hemmes
Breakbeat Isn´t It
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
3-5-2004 13:18
Ik vraag gewoon altijd naar "battleplaten" maar dat is in Belgisch Limburg zo, misschien heeft het een andere naam in Nederland. Battlewax noemen ze het ook wel.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
3-5-2004 14:18

Gijs schreef:



1. zou de reloop rp-4000 mk3/m3d een goede keus zijn om te beginnen en te scratchen en later eventueel te mixen?
zou iemand aub deze vraag beantwoorden;).

en indien dit het antwoord is:

DJ.T schreef:

Nee scratchen is sowieso goed voor je naald wilde je zeggen.
Ik denk dat 2e hands platen alleen maar goed is hoor, je wilt natuurlijk niet je nieuwste aanwinsten om zeep helpen.
begreep ik het even niet

en de naald die erbij geleverd word ook?(is ie goed voor af en toe scratchen)

en de naald van de q 30 en de q 30 zelf?

of moet ik er dan toch een Om Scratch bij bestellen.

en het is af en toe ''wikkie wikkie'' niet turn tabelism styl maar aan het begin en einde van de track een scratch en een backspin.
Niet LEZEN wat hier staat aub...
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
3-5-2004 15:14
er is al een website over welke naald.

ik zal dit ff opzoeken:
home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/turntable6.htm
Je hebt mensen en je hebt DJ's
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
3-5-2004 15:18

Ritesh schreef:

Gijs schreef:



1. zou de reloop rp-4000 mk3/m3d een goede keus zijn om te beginnen en te scratchen en later eventueel te mixen?
zou iemand aub deze vraag beantwoorden;).
Wil wel. Tenminste str80 en q30 zijn als het goed is dezelfde draaitafels, en daar ging het aardig op.
Breakbeat Isn´t It
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
3-5-2004 16:24
2 x bewerkt. Laatst door Ritesh op 3-5-2004 17:43
maar ik zat net in de shop te surfen.

en toen kwam ik de www.new-line.nl/v/12803 Jb Tx tegen.

ik denk dat dit beter zal zijn.
written in webshop

Als de specs ook maar een beetje kloppen dan wordt dit een knaller van een "instap" draaitafel (de arm van de Super OEM bak en de motor van de RP-5000) voor een HEEL zacht prijsje. Wat ons betreft dus een prima opvolger van EN de Q-30 EN de RP-4000.
Komt 13 mei binnen!

Update 3 mei: De heren en dames bij Beglec hebben last van een niet goed werkende rekenmachine. De inkoopsprijs is met 15% verhoogd (zonder opgaaf van reden) terwijl ze de advies verkoopprijs wel hetzelfde hebben gehouden (lekker, zo'n sigaar uit andermans doos...).
als Dré de specs heeft nagekeken en ze kloppen word het denk ik deze, want hij heeft een paar goeie eigenschappen van de q 30 en de reloop.

en ook nog vraag ik me af of ik echt een rechte arm nodig heb (er werd eerder geschreven datvoor het scratchen een rechte arm goed is maar ik weet niet of hiermee turntablism bedoeld word) want ik scratch af en toe(begin+eind Track en Backspin)

en ook nog zou ik graag willen weten of het mogelijk is om een ouwe stofkap van mn 15 jaar oude akai over te zetten. het is een hiFi akai(rijmt laugh :D razz :p).

edit:

Tribal Chef schreef:

Die stofkap kan je denk zoiezo vergeten, een theedoek doet ook wonderen hoor :D

Een rechte arm heeft alleen maar voordelen als je volop met turntabelism bezig bent, zeker niet met gewoon mixen en af en toe een milde scratch/backspin. Het verslijt je platen en je naalden alleen maar meer, het enigste voordeel van de rechte arm is dat ie wat stabieler is, maar das ook niet over de hele plaat.
ok dan dat is duidelijk.

maar is het wel beter als ik eem om scratch bij bestel he? het geluid en mn plaat worden niet erg benadeeld met deze naald he?
Niet LEZEN wat hier staat aub...
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
3-5-2004 17:30
Die stofkap kan je denk zoiezo vergeten, een theedoek doet ook wonderen hoor :D

Een rechte arm heeft alleen maar voordelen als je volop met turntabelism bezig bent, zeker niet met gewoon mixen en af en toe een milde scratch/backspin. Het verslijt je platen en je naalden alleen maar meer, het enigste voordeel van de rechte arm is dat ie wat stabieler is, maar das ook niet over de hele plaat.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
3-5-2004 17:42

Tribal Chef schreef:

Die stofkap kan je denk zoiezo vergeten, een theedoek doet ook wonderen hoor :D

Een rechte arm heeft alleen maar voordelen als je volop met turntabelism bezig bent, zeker niet met gewoon mixen en af en toe een milde scratch/backspin. Het verslijt je platen en je naalden alleen maar meer, het enigste voordeel van de rechte arm is dat ie wat stabieler is, maar das ook niet over de hele plaat.
Dat is niet zo zeer bij een rechte arm, dat ligt meer bij het verkortte (rechte) arm principe dat je bij Vestax terugvind. Op de Str8-series van Stanton staat een rechte arm maar of die verkort is weet ik niet. Dus het kan goed zijn dat die rechte arm van de str8-serie van stanton even hard je platen afslijt als de s-vormige arm op de "gewone" ST-serie van Stanton. Overigens zou ik voor af en toe een backspin enzo, gewoon voor de q30 gaan met een goed element lukt zoiets zonder probleem. Die nieuwe draaitafel met de arm van de OEM-superdraaitafel en de motor is natuurlijk een beter alternatief. Maar is die al verkrijgbaar? Als ie dat al is dan zou ik die nemen.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
4-5-2004 10:52
Je hebt geen draaitafels waar je alleen mee kan mixen, je hebt wel draaitafels die beter geschikt zijn voor turntablism (heel aktief scratchen). Maar af en toe een backspin wil met bijna (op de echte strontbakken na) elke draaitafel.
Breakbeat Isn´t It

Terug naar forum Reageer (zonder quote)