adverteren
(31 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 27-3-2004 10:53 |
uh neej je wilt zeggen dat jij lekker de hele dag naar de andere reclame op tv gaat kijken, NEE nou dan ![]() | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 27-3-2004 10:56 |
Mwah, zat mensen die geintereseerd zijn in het lokale nieuws. Als er een feest of wat dan ook geweest is komt dit er vrijwel altijd op, en de meeste mensen kijken dan wel even wat er over dat feest gezegd word, en met een beetje pech moeten ze daar 19min voor wachten. En bovendien zijn er weinig andere manieren om hier aan die informatie te komen, dus de meeste mensen kijken wel een keer. En, voor die 5 euro.. ![]() | |
Maar dat is MIJN mening... | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 21-12-2024 Berichten: 1207 | 27-3-2004 14:31 |
Er hoeft maar net een iemand te kijken die je boekt en je kan weer een paar maanden lang je advertentie op de kabelkrant (ja dat ding heeft ook nog een naam) zetten, de kosten zijn zo laag dat dat denk ik echt wel het proberen waard is. Wat ik ook eerst zag is in de bus heb je achter de bestuurder een ruimte ter grootte van een A3'tje wat je kan huren om je poster in te hangen. Ik weet de bedragen echt niet meer maar dat was relatief weinig, zo'n 50 euro voor 2 weken dacht ik en dan heb je 4 bussen waar het continu in hangt. En wie gaan er nou juist met de bus, juist: jongeren die naar school of naar de stad gaan en die in de bus toch niks te doen hebben en dus je poster gaan bestuderen! | |
Darth Crossfader | |
GoeieGastStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-4-2003 Laatste: 24-1-2010 Berichten: 696 | 27-3-2004 15:25 |
O ik dacht over een spotje. Een advertentie die je zelf maakt op een hele locale is natuurlijk veel goedkoper. | |
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming. | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 27-3-2004 17:22 |
DJ.T schreef: Er hoeft maar net een iemand te kijken die je boekt en je kan weer een paar maanden lang je advertentie op de kabelkrant (ja dat ding heeft ook nog een naam) zetten, de kosten zijn zo laag dat dat denk ik echt wel het proberen waard is.Wat ik ook eerst zag is in de bus heb je achter de bestuurder een ruimte ter grootte van een A3'tje wat je kan huren om je poster in te hangen. Ik weet de bedragen echt niet meer maar dat was relatief weinig, zo'n 50 euro voor 2 weken dacht ik en dan heb je 4 bussen waar het continu in hangt. En wie gaan er nou juist met de bus, juist: jongeren die naar school of naar de stad gaan en die in de bus toch niks te doen hebben en dus je poster gaan bestuderen! | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 27-3-2004 17:55 |
heb ik ook gezien, maaaar daar zal vast nog wel een hele berg geld bij komen, want denk niet dat je voor 50euro met je advertentie 2 weken lang in 4 bussen hangt | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 27-3-2004 19:06 |
Kijk dan maar eens goed wat er staat als er geen poster hangt. Dan staat er precies hoeveel die advertentie kost. En dat is echt weinig! | |
Door internet beperkt | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 27-3-2004 19:19 |
Je zult met zo'n poster op een busje of een dia op de lokale TV-omroep een enorm bereik hebben, maar of je er ook het gewenste effect mee sorteert (klanten binnenhalen), valt nog maar te bezien. Een hoop mensen gaan je poster zien, da's waar, maar gaan die allemaal precies dan een feestje geven? Dacht het niet. En hebben ze je naam na een jaar of wat onthouden als ze wel eindelijk gaan trouwen? Neu. Adverteren voor zoiets specifieks als een drive kun je beter doen daar waar mensen gaan kijken als ze er eentje zoeken, niet andersom. Dus je begint bij het Bedrijvengedeelte van De Telefoongids en de Gouden Gids, onder "Drive-in Shows" of "disco/geluidsinstallaties" etc. Als er lokale kranten/bladen zijn met een rubriek die aansluit bij drive-werk, hupsakee, advertentie erin. Posters, flyers en visitekaartjes drop je bij lokaties die ruimtes verhuren voor feesten & partijen en je papt ook nog even aan met de lokale PA-verhuurboer, want ook daar komen mensen die vragen of iemand misschien nog een dj kent. Nou nog je website efficiënt door de grotere zoekmachines laten vinden en je bent al een heel eind. | |
DiederikStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-5-2003 Laatste: 3-2-2021 Berichten: 619 | 27-3-2004 19:36 |
Ook de advertentietarieven van een gemiddelde lokale omroep zijn meestal al zo rond de 30 euro per dag, en dan komt ie 1 keer per uur voorbij rond het nieuws. | |
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 28-3-2004 15:02 |
@Sylvia: Ben ik het gedeeltelijk niet helemaal mee eens, ik heb een vermoeden dat je weldegelijk mensen ermee trekt... Want wie stappen smiddag's in de bus?? Juist: Jongeren. En als je beetje slim bent laat je hem in de bus hangen wanneer bijvoorbeeld de comunies beginnen, eindexamenfeesten etc etc... Niet midden in de winter denk 'k. Dus, en voor die 50 Euro... ;-) ... je kan 't altijd proberen, heeft het enigzins succes kan je het vaker doen, en anders ben je toch zo gestopt? ![]() | |