Forum > Algemeen Forum

gestolen cd's

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
25-1-2004 21:51
Reden te meer om je originelen lekker thuis te laten. De kans op controle is minimaal, en ik denk niet dat een rechter (als het al zover komt) het je erg kwalijk neemt dat je niet de hele handel iedere keer meesleept.

In ieder geval aangifte doen, dan kan je in ieder geval *iets* aantonen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-11-2003
Laatste: 11-2-2004
Berichten: 8
25-1-2004 22:00
Ik ben verzekerd tegen derde maar niet voor diefstal.
DspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-11-2003
Laatste: 11-2-2004
Berichten: 8
25-1-2004 22:02
Nu speel ik meestal op bruiloften en privé-party"s waar geen inkom gevraagd wordt en ik heb nog nooit controle gehad. Ik wil mij niet heiliger maken dan de paus in Rome maar ik ben graag in orde.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
26-1-2004 12:24
om lang verhaal kort te maken lijkt het me wel verstandig als je met je verzekeringsadviseur in conclaaf gaat om in ieder geval iets te doen aan/met je autoverzekering.
dit om eventuele toekomstige problemen(diefstal) te voorkomen.
wij hebben een aanvullende verzekering voor de auto ivm diefstal.
tuurlijk krijg je niet meer dan de dagwaarde terug maar beter iets dan niets
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-1-2004 23:40

Dsp schreef:

dat is juist het probleem hé, ik heb niets meer in mijn handen. Er zitten zelfs redelijke oude en "zeldzame" cd's bij, zelfs cd's aangekocht in het buitenland, zoals uit Spanje nl een hele serie Disco Estrella enz.
Je kent dat hé kopen, kopen en kopen en steeds de bonnetjes aan de kassa laten liggen.
Hoezo zwartwerken, als je er een fatsoenlijke boekhouding op na gehouden had was je probleem misschien iets minder geweest, alhoewel niet verzekerd..

fredje schreef:

om lang verhaal kort te maken lijkt het me wel verstandig als je met je verzekeringsadviseur in conclaaf gaat om in ieder geval iets te doen aan/met je autoverzekering.
dit om eventuele toekomstige problemen(diefstal) te voorkomen.
wij hebben een aanvullende verzekering voor de auto ivm diefstal.
tuurlijk krijg je niet meer dan de dagwaarde terug maar beter iets dan niets
groet
Dit is naar mijn mening niet te verzekeren, waren de kisten zichtbaar vanaf de buitenkant?, of staat er DJ reclame op de auto?
Als dure spullen zichtbaar zijn vanaf de buitenkant is de verzekering erg moeilijk.
Er zijn niet voor niets grote verhuurbedrijven die regelmatig vragen waar hun gestolen apperatuur is omdat het niet verzekerd is. Natuurlijk wil een verzekerings agent jou wel een polis in de maag splitsen, todat ze moeten uitbetalen.
Ik wil niet zeggen dat het om enorme bedragen gaat maar Waardetransport is ook niet verzekerd.
Mede door de "valse" aangiftes etc. ligt ook bij de verzekering de lat steeds hoger.

Nee, aan een aanvullende verzekering heb je niets ze trappen er heus niet in dat je die 200 cd's draait in je auto cd speler.

Ik mag aannemen dat dit een zeer goede les is voor menig DJ.
DSP,neem nooit je orginele CD's meer mee als men er om zal vragen kan je ze ook thuis laten zien.
Laden en lossen doe dat altijd met twee mensen,
en laat dan de auto nooit onbewaakt achter.

Martin.
kvm entertainment
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
27-1-2004 07:58
Dus jij wil je busje de hele avond/nacht gaan bewaken?
Ik zie toch echt regelmatig busjes staan van licht en geluidsbedrijven maar die worden echt niet bewaakt. Meestal zitter er ook alleen maar cases in. Maar het is ook wel eens zo dat ze iets niet meer nodig hebben en dus in de bus laten staan hoor.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-1-2004 09:53
Ik kan mij herinneren dat iemand hier al eens het intelligente ( shocked 8O ) voorstel heeft gedaan om i.v.m. Buma de originele cd's in de auto te bewaren. Nou, niet dus.

Ik laat NOOIT iets achter in mijn auto. Inderdaad, vaak erg lastig met in- en uitladen in de binnenstad omdat ik alleen werk, maar er zijn altijd mensen op een feest te vinden die even een kwartiertje bij je auto willen wachten tijdens het laden en lossen. (Alles eerst naar de dichtst bij de straat gelegen afsluitbare deur in een pand sjouwen, en dan in één keer inladen. Het is een beetje meer werk, maar ik zou radeloos worden als mijn spullen gejat werden, verzekering of geen verzekering.)

Ben wel benieuwd of de OP inmiddels al naar Buma heeft gebeld en of er iets te regelen valt wat betreft de rechten over de verdwenen cd's en de kopieën? (Ik weet het antwoord van Buma al, maar je weet het nooit.)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
27-1-2004 11:44

Wesley vd H schreef:

Dus jij wil je busje de hele avond/nacht gaan bewaken?
Alleen tijdens in- en uitladen natuurlijk. Tijdens de klus is je bus leeg en hoef je hem dus niet te bewaken.

Wesley vd H schreef:

Ik zie toch echt regelmatig busjes staan van licht en geluidsbedrijven maar die worden echt niet bewaakt. Meestal zitter er ook alleen maar cases in. Maar het is ook wel eens zo dat ze iets niet meer nodig hebben en dus in de bus laten staan hoor.
Ja. Ook de diefstalmeldingen gezien?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
27-1-2004 15:57
Nee ik heb idd geen idee hoe hoog het aantal diefstal meldingen is, maar ik dacht dat het wel mee viel omdat je er toch vanuit gaat dat een bus leeg is tijdens een feest.
Ik bedoel er zullen weinige zijn die een mac'je teveel meenemen.
En als de bus vol is, dan begrijp ik wel dat er iemand aanwezig is want dan kom je aan of ga je weg.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-1-2004 23:58

Wesley vd H schreef:

Nee ik heb idd geen idee hoe hoog het aantal diefstal meldingen is, maar ik dacht dat het wel mee viel omdat je er toch vanuit gaat dat een bus leeg is tijdens een feest.
Ik bedoel er zullen weinige zijn die een mac'je teveel meenemen.
En als de bus vol is, dan begrijp ik wel dat er iemand aanwezig is want dan kom je aan of ga je weg.
Tijdens een feest zal inderdaad bij de meesten de bus leeg zijn, Maar wordt hij s'avonds uitgeladen bij thuiskomst ? Of zet je de bus / aanhanger voor de deur en laad je de dag daarna alles uit.
Komplete vrachtwagens met inhoud verdwijnen op deze manier.
En met dat mac'je teveel dat zijn er toch nog redelijk wat.
Er zijn redelijk wat professionele bands,drive in shows en verhuurbedrijven die altijd alles in de vrachtwagen hebben en aanvankelijk van de show die ze moeten geven (of ivm de ruimte) uitsluitend uit de vrachtwagen halen wat nodig is. (een goede alarm installatie is dan wel nodig maar of het zal helpen ...)

Tevens hoe mooi jouw reclame op je bus/aanhanger (etc.) ook is, het is vragen om aandacht. Mocht je absoluut met reclame willen rijden neem dan magneet stickers.
Die kan je dan eenvoudig verwijderen indien noodzakelijk.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)