Forum > Muziek

labels afplakken?

(70 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
Berichten: 47
20-1-2004 11:16
helemaal eens met wat er hier al allemaal gezegd is

wat een zielig gedoe zeg, labels afplakken
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-1-2004 14:31
Ik heb het zelf wel een tijdje gedaan toen ik nog exclusieve garage kreeg uit de UK.

Ten eerste deed ik het omdat men er geen donder mee te maken heeft met wat er in mijn koffer zit. Als je iets wilt weten krijg je gewoon antwoord. Ik heb er namelijk een schurfthekel aan als mensen in mijn koffer (veel dj's hebben daar een handje van) gaan zitten neuzen. Heeft geen hond wat te zoeken naar mijn idee. Ik zal een beetje moeite gaan lopen doen om de beste zooi uit de UK te halen en vervolgens hoor je de plaat de week erna overal -> Mooi niet dus.

Ten tweede en dat was de belangrijkste -> Ik schrijf altijd op platen (naja krabbel er wat op) en dat kan dan van alles zijn. Aantal BPM/lengte/titel/of ie goed is of matig/datum van aankoop.

Ik deed het ook alleen bij platen die ik direct bij de labels vandaan kreeg en 9 van de 10 keer was het al gedaan als ik ze binnen kreeg.

Ik vind het afplakken dus niet zo raar -> Ik steek er tenslotte veel tijd in om aan de goede platen te geraken en dan zal 1 of andere oetl*l ze zeker zo zonder er ook maar enige moeite voor te doen ook kunnen draaien? Nee daar ben ik dus niet zo'n fan van.
90% van wat er in de koffers zit is trouwens niet af geplakt en bij de 10% die dan over blijft daar heeft de helft al geen bedrukt label Het komt er dus op neer dat ik 3 tot 5 afgeplakte platen in de koffer heb zitten. (en dat valt nog reuze mee want alles af plakken is zo'n onzin -> het ligt tenslotte gewoon in de winkel)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-1-2004 14:51
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 20-1-2004 19:22

Reind schreef:

Ten eerste deed ik het omdat men er geen donder mee te maken heeft met wat er in mijn koffer zit. Als je iets wilt weten krijg je gewoon antwoord. Ik heb er namelijk een schurfthekel aan als mensen in mijn koffer (veel dj's hebben daar een handje van) gaan zitten neuzen. Heeft geen hond wat te zoeken naar mijn idee.
Daar hoef je natuurlijk niet voor te gaan afplakken. Een correctieve lel op hun vingers, klaar.

Reind schreef:

Ik zal een beetje moeite gaan lopen doen om de beste zooi uit de UK te halen en vervolgens hoor je de plaat de week erna overal -> Mooi niet dus.
Maar als je ze uit de UK haalt, en ze liggen hier nog niet in de winkel, heb je dan niet sowieso een paar weken voorsprong op de rest?

Reind schreef:

Ik vind het afplakken dus niet zo raar -> Ik steek er tenslotte veel tijd in om aan de goede platen te geraken en dan zal 1 of andere oetl*l ze zeker zo zonder er ook maar enige moeite voor te doen ook kunnen draaien? Nee daar ben ik dus niet zo'n fan van.
Ik snap het wel, deels dan, maar een oetl*l die nergens moeite voor doet zal dus altijd nét een weekendje te laat zijn, of zelfs weken als de muziek nog niet in NL te krijgen is.

Internet maakt het wat dat betreft wel wat vervelender, qua concurrentie. Allereerst omdat veel meer mensen met een paar muisklikken alles buiten NL kunnen kopen. En ten tweede omdat mensen als tijdelijke oplossing nog uit te brengen spul of ware collectors items kunnen gaan downloaden. Haalt het vast niet bij vinyl, maar het blijft lastig.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-1-2004 18:29
Nou ja, haalde ook wel is platen uit Engeland als ik er was, maar het kwam lang niet altijd voor dat deze daarna dan ook in de winkels in Nederland te krijgen waren.

Ik word ook pissig als mensen zonder toestemming een beetje in mijn koffers gaan zitten neuzen, maar dan nog zal het me worst wezen als iemand dezelfde platen draait als ik, of al mijn titels letterlijk overneemt. Als ik een vette plaat hoor vraag ik ook aan de collega welke plaat dat is. Nogmaals, ik ga uit van mijn eigen kracht en zelfs als iemand dezelfde platen zou draaien als ik, er niet hetzelfde mee kan als ik.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
5-2-2004 00:00

DSalembier schreef:

Eraser127 schreef:

aah, dit liep ook in een ander forum. Hij bedoelt het afplakken van de labels van platen opdat "gasten" niet kunnen zien welke plaat de dj draait en hij dus een "exclusief" nummer draait.
Ow, ik dacht eerst dat het over gekopieerde CD's ging... maar goed.

Ik ken persoonlijk maar 1 DJ die zijn whitelabels en promo's afplakt met een sticker met zijn logo op. Mijn mening: B E L A C H E L I J K. Punt, meer hoeft er hier toch niet over gezegd te worden?

De écht speciale kun je gerust doorgeven: vooraleer die persoon in de winkel geraakt, zijn ze toch uitverkocht en de minder speciale kun je ook geven, want je kunt ze TOCH vrij kopen: gewoon vragen aan de vinylboer voor alle nummers van de laatste week... nu ja, er zijn altijd mensen die willen "stoer" doen natuurlijk
waarom zou je een whitelabel afplakken ???
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
5-2-2004 00:16

colin232 schreef:

waarom zou je een whitelabel afplakken ???
ROTFLMFAOWBFOOMN...

Wellicht omdat dat witte label met die witte teksten gewoon TE zeer doet aan de ogen?

laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
5-2-2004 12:08
meestal geef ik gewoon de titel, of artiest, als ze maar uit mijn bakken blijven.

maar heel soms, heel af en toe, heb ik eens iets, hoeft niet eens pas uit te zijn, maar iets wat de meesten wel kennen, maar niet weten wat het is. (komt ook door de brede stijl), maar dan durf ik toch wel eens een weekje of twee zwijgen. wink ;) maar dit gebeurt uiterst zelden.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
5-2-2004 17:21

Dré schreef:

colin232 schreef:

DSalembier schreef:

Ik ken persoonlijk maar 1 DJ die zijn whitelabels en promo's afplakt met een sticker met zijn logo op.
waarom zou je een whitelabel afplakken ???
ROTFLMFAOWBFOOMN...
Lach maar, maar op heel wat whitelabels staan er wel markeringen om hem te herkennen: ergens een hotmailadres, een paar woorden in balpen geschreven, een bepaald teken in stift, een fictieve titel en uitvoerder. Als DAT nog niet goed genoeg is als reden: heel wat promo-whites worden voorzien van een sticker met daarop alle nodige gegevens zodat de DJ weet onder welke noemer het uitgebracht zal worden. Nog meer redenen? Soms kom je whitelabels tegen waar ze het witte label maken door een gekleurde label (die ze wss nog in overschot hadden of zo) omgekeerd te kleven op de vinyl, maar je ziet het origineel erdoor!

Nou geloof me, allemaal domme dingen, maar na een tijdje leer je er wel op letten!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
5-2-2004 18:10
Kijk even naar het tijdstip van m'n reactie EN de context van het verhaal (een WHITE LABEL).

Natuurlijk is het gros van de white labels voorzien van een markering (anders herken je die krengen immers ook niet; al helemaal niet als ze eenmaal uit de hoes zijn). wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
5-2-2004 18:33
was dat bij allemaal maar zo,ik heb 1 tot 2 x in de maand de nieuwste releases en promo's bij mij thuis,
maar 80 tot 90% zijn white labels zonder enige markering oftewel zo wit als sneeuw.
gegevens van uitgevers,dj's etc zit er wel bij maar apart op a4
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)