Forum > Geluid

Vandaag opgehaald ( 22 dec ) de DENON DN-S3000

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
3-1-2007 15:00

dj.le.duc schreef:

blablabla... De denon vind ik erg tegenvallen. sad :(
Waarom dan?
Veel mensen zullen zeggen dat de cdspeler erg basic is, alleen dat is ook de kracht van de speler... En het gebruikersgemak. Binnen een paar minuten heb je goed door hoe alles werkt van de cdspeler ipv eerst de handleiding uitgebreid doorlezen....
Das mooi dat je meteen aan het werk kan, ik heb echter half uurtje uitgetrokken voor de handleiding van de dn-s 3500, zonde he dat ik daar half uur aan kwijt ben.. shocked 8O

Na dit half uur was ik op de hoogte van de functies van de speler en wist ik tevens hoe ik ze moest gebruiken, toen konden we beginnen! voor deze denons had ik draaitafels (nu nog 1 om te digitaliseren!) Toen ik begon op de denons ging er een wereld voor me open shocked 8O samples (incl volume + pitch regeling), hot starts, loops, effecten, das pas mixen!!! shut up :X

Nou is het natuurlijk ook goed als je minder nodig hebt (que/pitch(bend)) maar om daarvoor een handleiding van 30 min te skippen, kan ergere dingen bedenken!
Die van mij gaan weer de verkoop in en ik ga op zoek naar de cdj800 mk2. (vanwege de de mp3)
Ga dan voor de dn's 3500 joh razz :p
Dus voor mij de pioneer cdj800 10 punten en de S3000 1 punt.
Ik geef de mazda 323 (1987) van m'n ma dan ook maar 10 punten (lekker basic ;-)) en de mercedes van m'n pa 1 want daarvoor moet ik eerst de handleiding lezen laugh :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-1-2007 23:09

ivo2 schreef:

dat hij los zou zitten, maar dit heef een funktie.
Als dat bij een draaitafel zo is hebben we daar een woord voor.... pisbak.

Een platter hoort niet los te zitten, ook op de S3500 zit nog TEveel speling op de platter en dat hoort gewoon niet bij het product. Prima spelers maar het hele platter verhaal mogen ze wat mij betreft een dikke streep door zetten want het is zinloos als je het op een zó zó manier doet.

De enige cd speler die een correcte draaiende platter heeft is de Numark CDX en de Numark HDX, verder ben ik nog geen enkele speler tegen gekomen die bij een fatsoenlijke draaitafel in de buurt komt.

Nogmaals, prima spelers die Denons als je van features houd maar het draaiende platter verhaal schrappen en er lekker een Pioneer look á like jog op zetten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
9-1-2007 14:34
Ik ben het niet met je eens Reind. Op de S3000/5000 zit redelijk wat speling. Last daarvan heb je niet. Het is geen draaitafel die nauwkeurig een groef in een lap vinyl moet volgen, het is een jog, bedoeld om te scratchen. Op de S3500 is de speling nog een flink stuk minder.

Corrigeren doe je met de stilstaande platter (Pioneer style) of met de pitch bend buttons. Het is jammer dat dat minder goed werkt met de draaiende platter (hoewel het wel degelijk mogelijk is ben ik de eerste om te erkennen dat dat niet de beste manier is).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
9-1-2007 16:07
Dit soort apparaten (met draaiende jog) wil graag een draaitafel nadoen. Prima natuurlijk maar probeer de lat dan wel een beetje hoger te leggen dan dat van een Fisher Price draaitafel van 49,95 euro (want nee, daar mixen we niet op en dus willen we ook niet een CD-Speler die net zo aanvoelt als een Fisher Price draaitafel ALS we tenminste zo gek zijn dat we vinden dat een CD-Speler een draaitafel na moet doen).

Maar wie weet laat Denon het idee van draaiende Jog nog wel eens varen OF maken ze het zo goed dat het echt, net als een CDX-1 en HDX, aanvoelt als een draaitafel. En ja, dan zal het plateau ook net zo groot moeten zijn als dat van een draaitafel (want als je een auto na wilt doen dan gaat dat niet zo goed lukken als je schaal 1 op 2 hanteert wink ;) ).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
9-1-2007 21:17
Ach, deze discussie hebben we al zeker 10x gehad en we worden het her toch niet over eens. De één wil persé een full size platter met megatorque op z'n cd-speler, de ander heeft liever een iets compacter apparaat.

Dré schreef:

als je een auto na wilt doen dan gaat dat niet zo goed lukken als je schaal 1 op 2 hanteert wink ;) ).
Toch hoor ik weinig mensen klagen dat een auto kleinere wielen heeft dan een postkoets... En neem maar van mij aan dat de Numark CDX/HDX nog héél lange tijd de enige cd-speler zal zijn met 12" platter.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
16-9-2007 12:50
Misschien een erg grote kick maar ik kon het nergens vinden. Heeft dit apparaat een BPM counter (Auto en eventueel met TAP-toets)?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)