Forum > Geluid

Technics SL-1200MK 5G !!!!

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
30-11-2002 21:08
Ik snap het niet meer! Het gaat toch om de prestaties van het product!
Ok ik vind OOK dat die heikneuters van Technics wel in de voorbije jaren wat meer en beters mogen bedenken, maar dat maakt de draaitafel toch niet slecht!
Maar de prijs shocked 8O shocked 8O shocked 8O shocked 8O WAAROM!!!! VERTEL MIJ WAAROM!!!!!
En nog ff een opmerkingkje: als er een concorde-element in steekt heb je toch geen last meer van wat Dré daar zei over dat, headshell moet zoveel lichter zijn......
Of ben ik mis?
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-12-2002 01:00
Juist maar wel met een prijs prestatie verhouding.

En om nou te zeggen dat technics zoveel betern is dan de rest en dat ie daarom ook maar zoveel moet kosten? Nee dat gaat er bij mij niet in. En trouwens een TTX of een PDT6000 is een veel completere draaitafel en nog goedkoper ook en die zijn naar mijn idee toch alle 2 technics beaters want ze hebben zoveel meer en doen niets onder voor de technics qua dj gebeuren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj DanielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2001
Laatste: 23-9-2004
Berichten: 43
2-12-2002 22:08
No offence, maar volgens is je punt nu wel duidelijk dat er 'betere' dingen zijn dan 'de' Technics.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-12-2002 23:25

Dj Daniel schreef:

No offence, maar volgens is je punt nu wel duidelijk dat er 'betere' dingen zijn dan 'de' Technics.
Guttegut nu krijg je dat weer.

Het intresseerd me geen fuck of een technics nu wel of niet beter is. Waar het mij om gaat is dat de Technics gewoon veel te duur is. Net zoals de TTX -> Zit vol met kinderziektes en moet je is kijken naar de prijs.
Prijs/prestatie verhouding das belangrijk en niket wat voor merk er op staat. En de SL bied dan gewoon te weinig voor dat geld.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-12-2002 23:38

Reind schreef:

Het intresseerd me geen fuck of een technics nu wel of niet beter is. Waar het mij om gaat is dat de Technics gewoon veel te duur is. <knip>
Prijs/prestatie verhouding das belangrijk en niket wat voor merk er op staat. En de SL bied dan gewoon te weinig voor dat geld.
Welnee. De SL1200 is bewezen betrouwbaar en levert na jaren nog een heleboel geld op. Dat zie ik bij de Gemini's etc. toch nog niet zo gebeuren. Bovendien hoef ik daar niet mee aan te komen als er weer eens een Jean of Tiesto over mijn set moet draaien.

De SL1200 kost een hoop centjes, maar die is hij echt wel waard.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-12-2002 17:39

victor schreef:

Reind schreef:

Het intresseerd me geen fuck of een technics nu wel of niet beter is. Waar het mij om gaat is dat de Technics gewoon veel te duur is. <knip>
Prijs/prestatie verhouding das belangrijk en niket wat voor merk er op staat. En de SL bied dan gewoon te weinig voor dat geld.
Welnee. De SL1200 is bewezen betrouwbaar en levert na jaren nog een heleboel geld op. Dat zie ik bij de Gemini's etc. toch nog niet zo gebeuren. Bovendien hoef ik daar niet mee aan te komen als er weer eens een Jean of Tiesto over mijn set moet draaien.

De SL1200 kost een hoop centjes, maar die is hij echt wel waard.
Waarom zou je niet met een Gemini bij Jean o.i.d aan moeten komen?
Als ie het daar niet op kan is het wel een slechte dj hoor. Ze voelen namelijk allemaal als een technics aan op de TTX en de PDX na dan.
En een SL is nu veel te duur en dus is hij zijn geld niet waard. Voor 3 á 4 jaar terug koste een SL nog 900/1000 nederlandse guldens. Zie voor dat bedrag nu nog maar is een technics te krijgen hier in NL.
En waarom zou een Gemini e.d niet zoveel opleveren? Ik heb mijn PDXén ook zowat verkocht voor het bedrag waar ik ze voor heb gehaald dus dat valt allemaal best wel mee. Hetzelfde geld voor de TT1's die ik ooit is verkocht heb. Allemaal net zoveel op kwijtgeraakt als toen ik voor een paar jaar terug mijn technicsen verkocht happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
3-12-2002 18:14
Bij verhuurtoepassingen komt het aan op "rider friendly" stuff. Dan gaat het dus om merken. Hierbij gaat het er NIET over of het wel of niet goed is (want de DJM-500 van Pioneer zie je af en toe opduiken op een rider MAAR om nou te zeggen dat het daarom de beste mixer is... ;-) maar om dat mensen willen werken met dingen die ze kennen.

Neemt niet weg dat elke goede DJ gewoon PROBLEEMLOOS op een PT-2400 (of PDT-6000) kan draaien overigens ;-)

Maar, zoals al vaker gezegd... Ook ik zou alleen de SL-1200/SL-1210 adviseren als het om verhuurtoepassingen gaat. Spul in de verhuur maakt (helaas) heel wat randdebielen mee...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-12-2002 13:25
Tsja de SL is daar ook alleen nog het beste voor want er valt gewoon niets te slopen aan dat ding. Kan ook niet als er niets speciaals op zit.

Maar ik heb van de week de eerste 2 set's PDT's al gespot in 2 Amsterdamse clubs. De TTX zie je ook al op sommige plekken opduiken trouwens en dat terwijl dat ding nog steeds vol met ........................ (laat maar wink ;) ) De SL is dus in dat opzicht al terrein aan het verliezen. Want de PDX zie je al terug in clubs. Nu komen daar de PDT en de TTX bij die daar ook best hun werk kunnen doen.
Dan krijg je nog het verhaal van de thuis dj's -> Die hebben massaal de TT1/PT2400/PT2100 aangeschaft (doen voor thuis gebruik echt niet onder voor de SL) dus dat ze bij technics stijgende verkoop cijfers zijn wat betreft de SL daar geloof ik geen ene f*ck van happy :)

Nog 5 jaar en dan zal de SL steeds minder te zien zijn denk ik want wie koopt er nu nog een nieuwe technics? Iedereen die ik spreek en nieuwe draaitafels wil die gaat of voor de PDX of voor de STR8-100 (of de uitvoering met de S arm) de PDT/PT of de TT2/TTX. Een enkeling die nog voor de SL gaat tegenwoordig. Als ik alleen hier al naar mijn eigen vrienden kring kijk -> 2 jongens die op PT2400's draaien, 1 Die op een TTX draait, 1 op een PDX, 1 op een STR8-100, 2 op een PT2100, 3 op een SL1200. En het rare is dat al die jongens geld zat hebben (meer dan mij iig wink ;) )maar toch niet voor een technics gaan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
7-12-2002 11:17
Nou wil ik ff duidelijkheid, op welke vlakken,
is de PDT 6000 beter als de SL 1200
Volgende faktoren in acht nemen:
-Toonarm
-Motor
-Degelijkheid
-Features
Welke is nou de betere volgens jou?
Toonarm vindt ik belangrijk omdat ik wil gaan scratchen.
OK
Bedankt alvast. wink ;)
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
7-12-2002 13:27

Skit schreef:

Nou wil ik ff duidelijkheid, op welke vlakken,
is de PDT 6000 beter als de SL 1200
Volgende faktoren in acht nemen:
-Toonarm
Nee.
-Motor
Ja (maar)...
-Degelijkheid
Nee.
-Features
Ja.
Welke is nou de betere volgens jou?
Hangt van de toepassing af. Verhuur: SL-1200. Eigen gebruik en grote "feature wens": PDT-6000. Eigen gebruik en zo standaard mogelijk: SL-1200.
Toonarm vindt ik belangrijk omdat ik wil gaan scratchen.
De arm van de PDT-6000 is stabiel genoeg voor scratchtoepassingen.

Als de toepassing ALLEEN maar scratchen is dan is de PDX-2000 ook zeker een optie. Zodra het echter een combinatie is van mixen/scratchen zou ik NOOIT een verkortte arm (rechte arm) adviseren (tenzij het de "derde" draaitafel in de set wordt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)