Beste programma om mee te producen?
(50 reacties. Pagina 2 van 6)Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 5-6-2004 11:09 |
Het topic is ook al meer dan een half jaar oud en dylan neemt al een aardige tijd niet eens meer deel aan dit forum volgens mij. | |
Darth Crossfader | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 8-6-2004 22:30 |
ik vind het niet erg. Ik heb sinds 2 weken reason 2.5 (verkregen op een bepaalde, niet nader te noemen, manier) En nee, ik snap er geen ene ruk van. Logisch in mijn ogen aangezien je als leek zijnde het programma niet in 1 keer kunt snappen. Zelfs met de handleiding wordt ik er nog niet wijs uit. Gelukkig ben ik over een weekje of twee afgestudeerd en heb ik zeeën van tijd om het te leren. Wat ik wel graag zou willen weten is het volgende: In de handleiding (pdf manual) staat regelmatig dat je met je midi toetsenbord tonen/klanken kunt/moet invoeren richting die synth (weet ff de naam nie meer. De blauwe in elk geval) Is zo'n toetsenbord een vereiste bij dit programma, of is dat ook op te vangen op een andere manier? | |
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson | |
SnakeEffect Guru Uit: België Sinds: 17-2-2003 Laatste: 19-4-2014 Berichten: 675 | 9-6-2004 08:01 |
Nee keyboard is geen vereiste (in Reason zitten twee synths; Malström (groen) en Substractor (blauw), kun je met een stepsequencer programmeren. Maar zonder keyboard kun je niks inspelen. Tegenwoordig kost een midi keyboardje twee keer niks (kijk voor USB modellen van Evolution en M-audio, die hebben een ingebouwde midi interface), ik zou zeker kijken om dit aan te schaffen want zonder is het maar prielen met de muis. | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 9-6-2004 14:37 |
Ik ben van plan om reason legaal aan te gaan schaffen binnen enkele weken ("gebruik" nu nog een illegale versie om een beetje een idee te krijgen van het programma). Eerst komt volgende week mijn nieuwe djgear. Welke hardwarematige apparaten raden jullie aan voor iemand die hobbymatig muziek wil produceren/editen? ik zat zowieso te denken aan een midi-toetsenbord. iemand suggestieS? | |
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson | |
SnakeEffect Guru Uit: België Sinds: 17-2-2003 Laatste: 19-4-2014 Berichten: 675 | 9-6-2004 21:59 |
Enkel een Midi keyboard eigenlijk. Koop er wel een met ingebouwde midi interface (keyboard sluit je via USB aan op je pc nodig, geen bijkomende voeding nodig dan in de meeste gevallen). Als je wat meer geld te besteden hebt dan zou ik zeker gaan voor een Novation Remote 25. Als je meer keys wilt dan kun je voor de nieuwere versies gaan met 49 of 61 toetsen. Is natuurlijk een stukje duurder maar met een Remote haal je een heel mooi toetsenbordje in huis! Als je gewogen toetsen wilt (voor piano te spelen bvb) dan moet je wel iets anders nemen, maar ik denk niet dat je Reason gaat kopen om piano te gaan spelen... Als je nog wat geld extra hebt dan zou ik ook zeker kijken voor een setje goede monitors. En dat hoeven er geen te zijn van 1000 euro het stuk natuurlijk. Syrincs setje zou een goede keus zijn lijkt me omdat je die dan ook goed voor het draaien gebruiken kunt. En als je zelf dingen wil gaan opnemen, dan is een leuke microfoon natuurlijk nodig. Koop in dat geval ook een geluidskaartje dat dat aan kan, ofwel een microfoon preamp. Presonus is erg goed wat dit betreft, maar er zijn nog een hoop andere (en betere en duurdere) merken, maar ik ken van die materie zoveel niet. Sucses. | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 9-6-2004 22:53 |
dj set die ik ga kopen is: 2x super oem bak 1x vestax pcv275 1x stanton dj2000 1x Syrincs set dus... kwa monitor hoef ik niet te gaan klagen | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 13-6-2004 20:59 |
Hooah, heb gister deze set besteld bij Dré. Eens kijken of de set me gaat bevallen. Volgende aankoop wordt een KaospadII aan het einde van de zomer. Daarna wil ik een fatsoenlijk midi-keyboard gaan kopen. | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 13-6-2004 20:59 |
Snake schreef: Enkel een Midi keyboard eigenlijk. Koop er wel een met ingebouwde midi interface (keyboard sluit je via USB aan op je pc nodig, geen bijkomende voeding nodig dan in de meeste gevallen).Als je wat meer geld te besteden hebt dan zou ik zeker gaan voor een Novation Remote 25. Als je meer keys wilt dan kun je voor de nieuwere versies gaan met 49 of 61 toetsen. Is natuurlijk een stukje duurder maar met een Remote haal je een heel mooi toetsenbordje in huis! Als je gewogen toetsen wilt (voor piano te spelen bvb) dan moet je wel iets anders nemen, maar ik denk niet dat je Reason gaat kopen om piano te gaan spelen... Als je nog wat geld extra hebt dan zou ik ook zeker kijken voor een setje goede monitors. En dat hoeven er geen te zijn van 1000 euro het stuk natuurlijk. Syrincs setje zou een goede keus zijn lijkt me omdat je die dan ook goed voor het draaien gebruiken kunt. En als je zelf dingen wil gaan opnemen, dan is een leuke microfoon natuurlijk nodig. Koop in dat geval ook een geluidskaartje dat dat aan kan, ofwel een microfoon preamp. Presonus is erg goed wat dit betreft, maar er zijn nog een hoop andere (en betere en duurdere) merken, maar ik ken van die materie zoveel niet. Sucses. | |
SnakeEffect Guru Uit: België Sinds: 17-2-2003 Laatste: 19-4-2014 Berichten: 675 | 14-6-2004 19:38 |
Je hebt het bij het verkeerde eind: de Novation Remote 25 kost nu 299 Euro bij de mannen die Dré niet zo graag heeft . Richtprijs voor de Novation Remote 61 is 599, de 49 mag dan weer 499 kosten. Er zijn wel zogenaamde X-stations uit (zien er hetzelfde uit, zijn dit echter niet). Deze hebben een KS synth-engine aan boord, plus een audio interface. De 49 toetsen versie kost 729 en die met een octaaf meer (61 keys dus) 799. Dit zijn allemaal richtprijzen; deze toestellen zijn nog maar eventjes op de markt. De Novation Remote 25 Audio bestaat ook (ze maken er nogal een soepje van ginds bij Novation), deze heeft ook een KS engine aan boord (dacht ik - niet zeker). Cubase SE, Ableton Live (OEM versie) en Novation's V Station worden bijgeleverd. Kost 699 bij bovenstaande mannen/vrouwen. | |
DacideStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 696 | 14-6-2004 20:03 |
dan vraag ik me echt af welke ik gezien heb van 999 euro? | |
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson |