Forum > PC related Forum

MP3 -> Wav

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ Le RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2002
Laatste: 26-2-2004
Berichten: 6
19-11-2003 12:15
Gebruik je winamp om je muziek af te spelen?

Dan kan je het ook gebruiken om je mp3's te decoderen naar wav!

1 Start Winamp
2 Druk ctrl+p
3 ga naar plugins--> output--> nullsoft diskwriter plugin.
4 dubbelklik op die diskwriter plugin
5 geef de juiste map in
6 laat andere instellingen voor dat wat het is
7 druk op close maar zorg ervoor dat die diskwriter plugin geselecteerd blijft.
8 zorg ervoor dat je de juiste nummers in je playlist zet die je wilt decoderen
9 zet shuffle & repeat uit om problemen te voorkomen
10 Druk op play! En het decoderen gaat beginnen.
11 Ben je klaar met het decoderen volg dan bovenstaande stappen om weer de directsound plugin te selecteren. Anders krijg je geen geluid :P

Het lijkt btw veel wat je moet doen. Maar na 1 keer gedaan te hebben kan je het dromen wink ;)

Je kan ieder betsnadsformaat wat winamp kan afspelen dus ook decoderen naar wav...

suc6!
:D
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
19-11-2003 16:44
Ik gebruik Wavelab 4. Superproggie vind ik het.

CoolEdit en SoundForge kunnen het ook. Verder heb ik ook nog MP3Encoder 1.5 ergens liggen, ook paar keer mee geprobeerd en gaat ook prima.

maar dat verhaal van Erix lijkt wel te kloppen, je hebt altijd wat geluidsverlies met mp3 > wav converteren. Wat ik zie als ik ze naast elkaar hou tenminste.
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
20-11-2003 22:07

Erix schreef:

Misschien lompe opmerking... maar waarom zou je van een MP3 formaat naar een WAV formaat willen?! tenzij je je vrije hardeschijf ruimte beu bent... Gerespecteerde audio editor programma's openen MP3's in het RAM geheugen automatisch alszijnde een WAV bestand. Maar het grootste probleem met een MP3 bestand is, is dat je een grote hoeveelheid data kwijt bent! Er wordt namelijk geen data compressie zoals bij ZIP of RAR bestanden toegepast maar semantische compressie (het weglaten van delen die zonder vergelijking met het origineel niet te horen zijn). In feite vallen er dus gaten in je geluidsspectrum net zoals je blokvorming krijgt bij een origineel raster plaatje wat je met JPEG compressie opslaat. Zet je deze gecomprimeerde bestanden weer terug naar hun originele formaat dan krijgen ze inderdaad hun originele grootte terug maar worden de gaten echter opgevuld door gemiddeldes te nemen.
In andere woorden, je kwaliteit krijg je niet meer terug sad :(

Mocht je je MP3's toch willen converteren dan kan WinAmp dit wel voor je aangezien zo'n iedereen deze speler toch wel heeft. Bij de Output plug-ins zit een plug-in genaamd DiskWriter, deze schrijft de output in WAVE formaat op je harde schijf...

Grtz,
Erix
ja en welk formaat gebruik jij als je iets op cd wilt zetten?
Lekker bouncen!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
21-11-2003 12:45
de huidige meest gebruikte programmas om cds te branden (Nero en Easy CD Creator) converteren ze zelf van MP3 naar WAV als je een audio cd wil branden
vaj-ta-lie-tie
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
21-11-2003 21:10
oh zou best kunnen... heb niet zo'n nieuw brand programma happy :)
Lekker bouncen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)