Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 2 van 39)
Moderator(s): Dré
Ski-J RaymondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-4-2003
Laatste: 26-1-2012
Berichten: 40
6-11-2003 23:23
tja alleen toch zonde dat juist dit soort merken niet ook 100mm faders gaan gebruiken zoals dateq. dat is gewoon een heerlijke luxe, verder echt een lekkerre mixer lijkt me. ben erg benieuwd naar de revieuws.
the party is on, it just can't stop
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-11-2003 23:37
Nederland is het enige land in de wereld (zo ongeveer) waar (sommige) DJ's nog steeds 100mm faders op hun mixer willen hebben. We (100mm fader lovers) zijn dus een uitstervend "ras" ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
7-11-2003 04:28

Dré schreef:

Nederland is het enige land in de wereld (zo ongeveer) waar (sommige) DJ's nog steeds 100mm faders op hun mixer willen hebben. We (100mm fader lovers) zijn dus een uitstervend "ras" ;-)
Das mooi kl#te, ik kan me nou niet voorstellen dat mensen zo'n 60mm fader lekker vinden werken.

Dat ding smijt toch niet lekker en is toch gewoon veel te kort????
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
7-11-2003 09:20
vind hem er toch wat ouderwets uitzien (knopjes, indeling, kleuren) kan aan mij liggen wink ;) niet dat ie lelijk is nee zeker niet...idd jammer van de faders sad :( maargoed gelukkig kan ik ook met 60mm faders leven dus wie weet laugh :D
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
7-11-2003 10:36

Ritsche] schreef:

Das mooi kl#te, ik kan me nou niet voorstellen dat mensen zo'n 60mm fader lekker vinden werken.

Dat ding smijt toch niet lekker en is toch gewoon veel te kort????
Denk je dat nu werkelijk? Uit Dré z'm reactie blijkt al dat 100 mm niet veel voorkomt. De meeste vinden dus 60 mm fijner als 100 mm. Zelfde geld voor de X-fader. Hier in Nederland wordt dit bijna niet gebruikt, maar owee kijk eens in de USA.

Zelf vind ik het niet zo'n groot verschil. Als ik echt ga mixen en lange overgangen heb, vind ik het wel fijn 100 mm. Voor de rest maakt het me geen biet uit.
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
7-11-2003 13:46

Victor schreef:

Er komen de laatste tijd veel nieuwe mixers uit (de nieuwe van Pioneer, Technics en SynQ zijn heet van de pers). Ook nieuw en behoorlijk revolutionair is de Denon DN-X1500, die in de VS in januari 2004 op de markt komt.

Enkele opvallende dingen:
- 8 kanaals matrixmixer. Je kan 1 bron aan meerdere faders toewijzen (en aan verschillende interne effecten of aan een externe effectenbak koppelen
- Penny & Giles crossfader met adjustable curve
- alle effecten zijn BPM gerelateerd (automatische, TAP of handingestelde BPM)
- FL dot-matrix display voor weergave van de effecten en bpm
- looping van iedere aangesloten bron. Je kan dus zelfs een analoge draaitafel live en seamless loopen
- Deze loops kunnen met 1 draai aan de knop worden verlengd of verkort
- 4-weg headphone equalizer
- USB port voor uploaden van effecten en upgraden van de mixer-software (zodat later nieuwe mogelijkheden kunnen worden toegevoegd)
- per kanaal 3-voudige toonregeling, killswitches en VU-meters

De prijs zal volgens Denon *onder* die van de Pioneer DJM-600 liggen (de geluidskwaliteit hopelijk niet wink ;)).
En nog even een plaatje: www.usa.denon.com/catalog/photos/dnx1500.jpg
ziet er wel mooi uit, alleen wat ik nie zo mooi vind is dat somige draaiknopjes ( potmeters ) een blauwe kleur hebben. Als ze dat gewoon zwart hadden gemaakt was de mixer perfect . happy :)

groeten chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
7-11-2003 14:43
ik vind de pio velen malen mooier, maarja als hij beter os dan is de keus snel gemaakt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-11-2003 16:47
Die knopjes zijn vast wel na te bestellen in een andere kleur (en als dat nou alles zou zijn... TSSK TSSK).

Overigens is matrix routing helemaal niet nieuw. Een oude Rodec bak waar ik een tijd achter gestaan heb (en die me bijna naar de andere wereld geholpen had) had deze optie ook al. Ook de Gemini CS-19 heeft op een aantal kanalen matrix routing.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-11-2003 23:15
Nieuw niet. Wel weinig voorkomend op een mixer. En al helemaal voor de hoofdbedoeling die Denon ermee heeft: meerdere effecten op 1 bron tegelijkertijd standby kunnen zetten en gebruiken!

[edit]
Nog even over het uiterlijk: het is natuurlijk de bedoeling dat je aan beide kanten van deze mixer een DN-S5000 of DN-S3000 cd-speler neerzet! Het formaat en kleur van de kast en de vorm en verlichting van de rotary zijn dan precies gelijk
[/edit]
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
8-11-2003 16:17

Gupy schreef:

Ritsche]Das mooi kl#te, ik kan me nou niet voorstellen dat mensen zo'n 60mm fader lekker vinden werken.

Dat ding smijt toch niet lekker en is toch gewoon veel te kort????

Denk je dat nu werkelijk? Uit Dré z'm reactie blijkt al dat 100 mm niet veel voorkomt. De meeste vinden dus 60 mm fijner als 100 mm. Zelfde geld voor de X-fader. Hier in Nederland wordt dit bijna niet gebruikt, maar owee kijk eens in de USA.

Zelf vind ik het niet zo'n groot verschil. Als ik echt ga mixen en lange overgangen heb, vind ik het wel fijn 100 mm. Voor de rest maakt het me geen biet uit.
ja dat vind ik ook maar ja "to keep Holland a live" moet je natuurlijk 100mm faders gebruiken wink ;) (geintje hoor)

Djblackdevil schreef:

ik vind de pio velen malen mooier, maarja als hij beter os dan is de keus snel gemaakt
ieder zijn eigen smaak ik vind deze juist mooier
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)