Forum > PC related Forum

muziek programma's

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
3-11-2003 09:27
ik heb het ook maar vondt het zelfs (toen ik begon) een beetje bout, ik bleef toen hangen met magix music maker 5 en 6 (weet niet uit welk tijdperk onze e-jay kwam).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
4-11-2003 16:55
ach ja was gratis, en heb er nog wel een paar uurtjes plezier van gehad volgens mij in die tijd was ik toch ook meer bezig met magix

wink ;) een gegeven paard....
Lekker bouncen!
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
5-11-2003 10:02

Joost_s schreef:

ach ja was gratis, en heb er nog wel een paar uurtjes plezier van gehad volgens mij in die tijd was ik toch ook meer bezig met magix

wink ;) een gegeven paard....
dat is waar....je begrijpt ook wel waarom het gratis is nadat je er een uur mee hebt gespeeld! wink ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ WizardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 25-9-2010
Berichten: 20
9-11-2003 13:51
Een ander goed programma is DSS DJ 5. Dat heb ik zelf ook en die is heel goed te bedienen!! razz :p happy :)
Sensation!
Dj_vincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 29
25-9-2004 12:35
Ik had een vraag over Fruityloops.Ik wil graag zon bas van Fruityloops in een wav of mp3 bestand doen.Dus dat ik die bas in een mix programma kan doen.Waar moet ik in fruityloops op klikken om zon bas omtezetten in een mp3 of wav bestand?

met vriendelijke groet wink ;)
dj_vincent
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
26-9-2004 21:10

dj vincent. schreef:

Ik had een vraag over Fruityloops.Ik wil graag zon bas van Fruityloops in een wav of mp3 bestand doen.Dus dat ik die bas in een mix programma kan doen.Waar moet ik in fruityloops op klikken om zon bas omtezetten in een mp3 of wav bestand?

met vriendelijke groet wink ;)
Je maakt een pattern met een mooie bas, plakt er hier wat van achter elkaar in je playlist. Dan ga je gewoon naar File en Save As maar kies je ipv .flp bestand voor .mp3 of .wav (onderin selecteren).
Keljet
Dj_vincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 29
27-9-2004 17:37
br/>met vriendelijke groet wink ;) Je maakt een pattern met een mooie bas, plakt er hier wat van achter elkaar in je playlist. Dan ga je gewoon naar File en Save As maar kies je ipv .flp bestand voor .mp3 of .wav (onderin selecteren).ik heb het geprobeert maar hij speelt het niet af sad :(
maar als je file,save as,en dan wav of mp3,opslaan klikt dan krijg je in fruity loops een schermpje en staad vanalles ingevuld maar moet ik daar wat aan veranderen zodat hij wel afspeelt?

alvast bedankt wink ;)
dj_vincent
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
27-9-2004 19:41
Bij mijn versie (Fruityloops 3, dus kan zijn dat het bij een nieuwe versie iets anders is), hoef je in het schermpje enkel op de Go!-knop te klikken en hij slaat het nummer voor je op. Welke versie van Fruity gebruik jij?
Keljet
Dj_vincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 29
28-9-2004 18:40

Teun schreef:

Bij mijn versie (Fruityloops 3, dus kan zijn dat het bij een nieuwe versie iets anders is), hoef je in het schermpje enkel op de Go!-knop te klikken en hij slaat het nummer voor je op. Welke versie van Fruity gebruik jij?
Ik heb versie 4.1.Mischien doet hij daarom niet afspelen maar ik denk niet dat het daar aan ligt.Maar hoe heb jij of andere mensen dat schermpje in fruityloops ingevult staan als je een soort bas ofzoiets doet opslaan in een mp3 of wav bestand.

Alvast bedankt wink ;)
dj_vincent
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
28-9-2004 18:40

spax schreef:

Zijn de programma's sonar cakewalk of Reaktor goeie muziekprogramma's?
Ehhmzz... sorry hoor, maar bedoel je muziekprogramma's, muziek bewerkingsprogramma's OF programma's om muziek mee te produceren?

Ad 1 ) TMF, MTV en The Box zijn bekende muziekprogramma's. Daar heb je alleen wel een TV voor nodig. Als je muziek wil afspelen dan is Winamp een aanrader.

Ad 2 ) Cooledit (nu Adobe Audition) of Soundforge zijn twee bekendere bewerkingsprogramma's. Je hebt ook gratis editors (met uiteraard minder mogelijkheden). Zoek hiervoor maar eens op www.download.com

Ad 3 ) De meest gebruikte (professionele) programma's voor het produceren van muziek zijn Cubase / Nuendo (van Steinberg) en Logic Audio (van Logic). Daarnaast heb je nog varianten als Cakewalk Sonar en Propellerheads Reason. Praat je over echte low-budget programma's dan praat je al snel over Orion of Fruity Loops.

Reaktor is een programma, waarmee je eigenlijk heel veel mee kunt doen, maar meestal wordt gebruikt als VST Plugin om synhts mee te creeren (in een programma als Cubase en Logic). Je kunt namelijk meerdere apparaten aan elkaar koppelen om een vet effect te krijgen.

Dus nogmaals, wat bedoel je precies, want anders kunnen we je niet goed helpen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)