Forum > Geluid

CD-spelers: CD-R en CD-RW lezen?

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
22-9-2003 14:24

Dré schreef:

Dj Hugo schreef:

Dus mijn advies, koop in iedergeval een goede cd-speler die ook snel gebrande cd's kan lezen, je weet immers maar nooit wat je in het veld tegen kan komen.
Nee, PRECIES. En daarom is jouw advies ook totaal NIET TE VOLGEN. Je weet NIET wat je in het veld tegen zult komen OFTEWEL... Gebruik CD-R discs die in zo goed als alle spelers afspeelbaar zijn! Want wat verandert er nu in 's hemelsnaam aan de CD-spelers die "in het veld" staan als JIJ een of andere XXX CD-speler koopt??? Juist, helemaal NIETS.

Dus: Goedkope CD's in een goedkope brander op een goedkope manier gebrand: Je krijgt waar je voor betaalt: BAGGER. Volgens mij is het dan wel zo slim om GOEDE CD's te kopen EN een goede brander en dan eerst eens te testen op welke snelheid je de hoogste compatibiliteit haalt (en dat hoeft dus NIET de hoogste maar ook NIET de laagste snelheid te zijn EN je hoeft echt niet de duurste CD's maar ook zeker niet de goedkoopste CD's te kopen).
stel je voor, even nog snel voor dat je gaat draaien een cd fikken, zou lekker wezen als je er een 30 min tot een 74 min zou moeten wachten of als je je platen collectie op cd wilt zetten,zo als ik.
Mag mij mij toch eens vertellen hoe lang het duurt voordat JIJ een 30 minuten PLAAT opgenomen hebt... Bij mij duurt dat nog altijd 30 minuten (en die paar minuten van het branden op (zeg) 12 speed kunnen er dan ook nog wel bij).

Overigens gaan Pioneers PRIMA om met CD-R discs van goede kwaliteit (Mitsui bijvoorbeeld). En onthou altijd de regel: Bagger in -> Bagger uit!
Dre, jou advies is lekker, in mijn advies ging ik er van uit dat iemand een cd-speler wilt kopen!, en mogelijk met de optie, dat deze speler instaat is alles te kunnen spelen. En dus deze speler meeneemt het veld in bijwijze van spreken. En dus ook wel eens cd's van andere aangeboden krijgt, of dat men een cd- speler wilt aanschaffen voor in een discotheek of kroeg en graag misschien wilt weten welke cd-speler deze disc's kan lezen. DUS ik denk dat je even iets te snel was met je geweldige reactie. wink ;)

En dus kan mijn advies dus ook, het is maar net hoe je het op vat.

Pioneers gaan lang niet goed om met alle cd-r's van goede kwaliteit, dit is trouwens bekend, dus ik weet niet waar jij het over hebt, ik gebruik meestal dure kodak cd's. Ik denk dat de praktijk hier in groningen en den haag niet anders is dan bij jou. Ow ja de 1 speed cd's willen ze wel eens lezen ja.

En even over het branden van een plaat, ik VIND! het makkelijker als ik al een hele tijd zit op te nemen dat ik de cd's daarna wel snel kan branden omdat ik al lang genoeg dan achter het apparaat zit, en dat VIND ik persoonlijk wel prettig, en praktisch-er.
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
22-9-2003 15:12
Dus kun je je beter afvragen wat is een goed merk CDR??? Ikzelf brand alles op lifetec CDR's van de Aldi, en dat gaat prima, maar weet niet hoe ze het doen in CDJ's, in mijn gewone CD-speler gaat het prima, maar als ik straks een CDJ koop, van Pioneer Denon Numark of een ander merk, dan heb ik weinig zin al mijn muziek weer op een ander merk CDR te branden.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-9-2003 15:36

Magik77 schreef:

Dus kun je je beter afvragen wat is een goed merk CDR???
ABSOLUUT tenzij je denkt nooit ergens in een discotheek o.i.d. aan de bak te komen.

Ik heb ZEER regelmatig mensen gezien (en gesproken) die uitermate tevreden waren over hun MMoore e.d. (shit) CD's en mij dus volkomen voor gek verklaarde toen ik begon over COMPATIBILITY ONDERZOEK (oftwel je discjes in werkelijk ELKE CD-speler die je tegenkomt stoppen).

Maar ja... Diezelfde personen belden van vaak een paar dagen/weken later 's avonds (en soms zelfs huilend) op dat hun mooie goede CD's het niet deden in de Denon/Pioneer/Numark speler van de discotheek waar ze die avond moesten werken.

En dan ben je dus TE LAAT! Daarom is ook het ENIGE advies dat je kunt geven: Probeer een combinatie "Brander/Brandsnelheid/Brandmedia" te vinden die in elke speler die je tegenkomt af kan spelen. En doe je dat niet dan loop je de kans eens behoorlijk voor lul te staan.
Ikzelf brand alles op lifetec CDR's van de Aldi, en dat gaat prima, maar weet niet hoe ze het doen in CDJ's, in mijn gewone CD-speler gaat het prima, maar als ik straks een CDJ koop, van Pioneer Denon Numark of een ander merk, dan heb ik weinig zin al mijn muziek weer op een ander merk CDR te branden.
En daarom moet je ook zo vroeg mogelijk beginnen te zoeken naar een combinatie die zo compatible mogelijk is WANT regel nummer 1 wordt nog wel eens over het hoofd gezien:

Een CD-R is NIET gelijk aan een CD!!!

En als je dat dan GOED gedaan hebt dan zul je zien dat je CD-tjes maakt die in ELKE DJ CD-speler af te spelen zijn!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
22-9-2003 15:57
Nu volgt natuurlijk de vraag, wat zijn goede CDR's??? Ik geef liever een paar centen meer uit, aan een CDR waarvan ik weet dat ie goed is. Dan de helft aan een ander merk, waarvan ik weet dat ik binnekort opnieuw moet branden, omdat die ene CDJ hem niet wil slikken.
Mensen met ervaring met merken die goed worden geaccepteerd door CDJ's??? Zo ja welke merken???
Ik heb er trouwens nog niks over deze site gevonden....
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
22-9-2003 16:52
2 x bewerkt. Laatst door Dj Hugo op 22-9-2003 17:01

Canard schreef:

Is er ergens een lijst van CD-spelers waarbij genoemd wordt of deze CD-R en CD-RW cd's ondersteunt?
Wat ik zo gehoord heb, is dat sommige CD-spelers wel CD-R kunnen maar geen CD-RW kunnen lezen.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik geloof dat een aantal mensen de vraag niet begrepen en een andere discussie zijn gestart, het ging over cd- spelers toch? correct me if i'm wrong. happy :)

Nogmaals gebruik je veel cd-r tjes, buy a denon of een goede speler met de kss213c aanboord, heb je veel orgineel, een pioneer of een denon of elk ander merk wat binnen je buget past.

Gebruik je cd-rw, koop een denon 4000, of een dergelijke multi player, denk ik bij aan een mp3 mogelijkheid, meestal heeft de fabrikant er dan wel voorgezorgt dat de cd rw wel draait Let op CD RW<--! Kijk voor de zekerheid bij de spec's.
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-9-2003 16:58
CD-Spelers die CD-RW discs af kunnen spelen zijn nog steeds een behoorlijk unicum. Als een speler dat dus kan (gegarandaard kan) dan staat het ook ZEKER bij de specificaties (marketeers zijn dol op zulk soort termen). En als het er dan niet bij staat dan kun je ervan uitgaan dat de speler in kwestie in principe geen CD-RW discs af kan spelen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-9-2003 17:00
www.new-line.nl/v/11173
www.new-line.nl/v/11642
www.new-line.nl/v/11693
www.new-line.nl/v/12646
www.new-line.nl/v/11641
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
22-9-2003 17:01
Jeeeeeee, the LIST, ..... finaly, thanks anyway's happy :)
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-9-2003 17:02
Ach... Ik snap best dat het gebruik van de "zoek in shop" optie met de woorden "cd" en "rw" wel heel erg ver gezocht is...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
22-9-2003 17:03
beetje oud nu, maar bij de tl-1500 speler stond het eerst niet terwijl die wel degelijk cd rws kan afspelen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)