Forum > Geluid

PSE-Audio

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
4ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2011
Laatste: 11-1-2022
Berichten: 55
2-12-2011 17:01
Zolang de woofer niet te hoog doorloopt, is het geen probleem. Dan is er namelijk geen faseplug nodig. Hoorngeladen zonder faseplug is dus -naar mijn weten- niet per definitie crap. Natuurlijk kan ik de plank ook mis slaan, Timo (TB) heeft hier kilometers meer verstand van dan ik. Acoustic Line lijkt me het zoveelste merk dat de XO-frequentie erg laag heeft liggen (ca. 1-2 kHz? geen zin om op 't op te zoeken) en daardoor al het werk aan zo'n compressie-driver overlaat. Dan is een faseplug niet nodig.

PSE heb ik op dezelfde plek gehoord als Hugo. In verreweg de meest achterlijke installatie, waar een serieus budget bij beschikbaar is, die ik ooit heb gezien. Door oneigenlijk gebruik zijn er subs (B81 geloof ik) en amps naar de filistijnen gegaan. Doodzonde, want aan PSE heeft het zeker niet gelegen.

Mvg,

Teun
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
4ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2011
Laatste: 11-1-2022
Berichten: 55
14-12-2011 19:49
Hm, begin nu alweer te twijfelen aan m'n eigen verhaal hierboven.

Waarom zou Funktion One namelijk een fase-plug gebruiken in zijn DS15? Die loopt maar door tot 270 Hz.
En waarom is er geen fase-plug nodig bij de F55, waar breedband speakers in zitten denk ik?

Timo, je hebt me weer het e.e.a. uit te leggen als je wilt, haha!

Mvg,

Teun
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
19-12-2011 18:39
(TB) meneer Blom, ik ben ook benieuwt naar je uitleg;) Onze hoorntoppen zonder faseplug klinken toch ook prima? zoals je laatste zelf hebt gehoord.

MVG,
Tom van Duuren
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)