Forum > Algemeen Forum

Aansluiten geluidsinstallatie.

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TwannesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2011
Laatste: 10-8-2011
Berichten: 8
9-8-2011 23:48

Soundsmurf schreef:

Twannes schreef:

In de tekening staat dat er 1 RCA-RCA male-male ligt ;) 2x 2aders (En bij ons is dat nog altijd 4 aders) Aan iedere kant zit een rode en een witte tulp connector.
1 RCA-RCA kabel is bij nog altijd 1 kabel met 2 aders en aan beide zijde een connector (mono) en geen 2 met 4 adres en aan beide zijde twee connectoren (stereo). Het is daarom niet vanzelfsprekend dat wij bij de benoeming weten dat jij standaard over stereo praat. Op dit forum gaan wij uit van AV entertainment en daarin is niet alles vanzelfsprekend stereo. Vandaar dat het niet duidelijk uit de afbeelding is te halen.
Ik mag hopen dat je wel snapt dat het een RCA-RCA kabel is met 2 connector's een beide zijde.. En dat het stereo is? (Dat zijn dus 4 aders.) Ik heb gewoon 2 speaker kabels liggen. 2 kabels van 2 aders met 0,75mm² Snappie? Ene kabel is gewoon links (Wit), En andere kabel is Rechts (Rood). Het gaat om een jack out naar een radio aux in en op de actieve kast een rca in(stereo). Dan heb je wel 4 aders nodig (In principe is 3 voldoende). Maar ik heb toch 4 aders, dus maak ik het netjes gescheiden.

Soundsmurf schreef:

Was geen aanval en is ook zeker niet de bedoeling iemand te waarderen. Helaas is het lastig inschatten hoe iemand iets "zegt" als je alleen tekst voor je ziet.
Heb alles netjes in delen gezet. Wat heb ik. En informatie gegeven. En een stukje over wat het moet worden.
Een afbeelding gemaakt om te laten zien hoe de kabel loop is, zodat je weet dat de pc binnen niet naast de radio staat.
Maargoed.. we houden er over op.

Soundsmurf schreef:

Mede door het entertainment gebied waar dit forum om draait ging ik uit van een horeca gelegenheid met een terras waar muziek moet kunnen draaien en daarom ook de iets uitgebreidere advies voor een matrix-/zonemixer. Hierdoor ben je in de toekomst flexibeler in zo een situatie. Ik begrijp nu dat het om een particuliere huis/tuin installatie gaat.
Foutje kan gebeuren. Mij leek het wel duidelijk dat het geen horeca gelegenheid was. Anders had ik idd een uigebreidere installatie gemaakt. Het moet nu gewoon simpel, goed maar goedkoop zijn. Het mag wel wat kosten.. Maar een zonemixer er tussen en zo weer paar honderd euro uitgeven is overdreven voor het doel, en gebruik er van. Voor à 10 keer per jaar is het op deze manier goed genoeg. Wilde alleen weten of het geen problemen zou geven, of mensen misschien goede tips hadden om het nog handiger aan te kunnen pakken ;)

Morgen komen de speakers hopelijk binnen. En zullen we het wel vanzelf merken of het goed klinkt.

Bedankt & Slotje. sneaky :V
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
10-8-2011 10:51

Twannes schreef:

Ik mag hopen dat je wel snapt dat het een RCA-RCA kabel is met 2 connector's een beide zijde.
Ja, ik snap ondertussen wel daar het een huis/tuin installatie betreft dat we het dan hebben over een huis/tuin stereo RCA kabel welke je zo bij elke elektronicaboer haalt in de stad. Hoop dat jij mij ook begrijpt dat ik (en een ander die op je topic reageerde met trek een kabel bij voor stereo) niet direct dachten hieraan.

RCA is niet meer dan een naam voor een type connector, te weten tulp. RCA-RCA is dan een kabel met aan beide zijde één tulp (RCA) stekker. Dit is in mijn ogen mono. Als jij het gelijk over een stereo RCA-RCA kabel had was het voor ons duidelijker geweest dat het een kabel is met aan beide zijde twee tulp (RCA) stekkers.

Nogmaals succes met je installatie.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
10-8-2011 18:17
Kan je niet gewoon 2 switch kastjes er tussen zetten? Dan hoef je niet elke keer de connectors los te trekken, en switch je heel gemakkelijk of de kabel 'in' is, of 'uit' (uiteraard wel aan beide kanten dan sneaky :V )

Kan ze zo snel niet vinden bij new-line, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik?
Nu ook op internet!
TwannesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2011
Laatste: 10-8-2011
Berichten: 8
10-8-2011 20:25

dj_mvandis schreef:

Kan je niet gewoon 2 switch kastjes er tussen zetten? Dan hoef je niet elke keer de connectors los te trekken, en switch je heel gemakkelijk of de kabel 'in' is, of 'uit' (uiteraard wel aan beide kanten dan sneaky :V )

Kan ze zo snel niet vinden bij new-line, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik?
Jep. Maar buiten gebruiken we maar enkele keren per jaar onze muziek pc. En dan koppelen we hem binnen gewoon even af.. De contra jack er op zetten, zodat hij niet gaat storen od. (als hij tegen de pc kast aan komt krijg je al een brom od)

Zijn we buiten klaar met het feestje, Halen we buiten de tulp>jack kabel er gewoon af, en kunnen we binnen de jack plug weer in de pc prikken.

We moeten het simpel houden, vanwegen andere bewoners hier. Hier stekkertje er in, is bij de andere er uit. 1 van de 2 mag aangesloten zijn. ;)
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
10-8-2011 20:43
Die schakelkastjes kosten niet zo veel hoor, zal wel bijna even veel zijn als een contra jackje, en van die verloopjes die je noemde ;-)
Nu ook op internet!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)