Forum > Licht

Led verlichting voor meubel

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Joeyke87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2009
Laatste: 3-12-2014
Berichten: 25
8-7-2009 10:21
In ieder geval bedankt voor de reply's tot nu toe, ik ga me verdiepen in de door jullie voorgestelde oplossingen. Mocht nou toch VisualDMX dé oplossing voor mij zijn, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk eerst de hardware/software kopen en in de toekomst pas de led verlichting. Dan ben ik voorbereid en is mijn budget er meer naar.
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
8-7-2009 11:52
Als je al aangeeft dat je 200 pagina's manual en een taining denkt nodig te hebben om iets te kunnen programmeren in combinatie met opmerkingen als touchscreen met minimaal maxi wing nodig en dan een UI, kleurgebruik erbij haalt geeft dat toch echt meer over de gebruikersbeperking aan dan een gebrek in de software.

De basis UI in de software heeft dezelfde lay out als de consoles. Keuze waarom lijkt me niet zo moeilijk. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende andere UI lay outs als eentje speciaal voor een touch screen. Kleurgebruik, zijn 4 kleurstellingen waaruit je kan kiezen dus dan kies je andere als die standaard wit/blauwe niets vind. Learning tool? Ja daar is het zeker handig voor, maar de on PC versie wordt ook veel gebruikt in bijvoorbeeld het festival seizoen om een showtje voor te bereiden in de tourbus als offline editor.

De software is de basis en alles wat er aan hardware is draait op die software. Dat maakt de mogelijkheden in hardware vrijwel onbeperkt. Dat de software zowiezo makkelijker werkt met Touch Screen, zeker. Met een Wing ja, maar het zijn beide geen must.

Ja een show is er relatief makkelijk op te maken zonder 200 pagina's manual en een training. Maar toegegeven, wings maken het leven wel een stuk makkelijker ze zijn alleen niet noodzakelijk. Nu zou ik overigens ook niet zonder Touch Screen of eventuele schuivendoos met Cuelux of Canvix aan de slag gaan maar dat is een ander verhaal. Ik heb verder ook wel een mening over qua interface en locatie van functies, maar het is niet aan mij om die te becommentariseren. Dat laat ik aan de gebruikers over. Als die er zo mee kunnen werken, prima.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-7-2009 12:00
2 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 8-7-2009 12:12

DeMennooos schreef:

Nu zou ik overigens ook niet zonder Touch Screen of eventuele schuivendoos met Cuelux of Canvix aan de slag gaan
Daar komt het verschil om de hoek kijken: Buttons zijn zo gepositioneerd dat je minder muiskilometers nodig hebt bij normaal gebruik en een schuivendoos voor Cuelux of Canvix hoeft niet meer dan 60 euro inclusief BTW te kosten (Kort Nano Kontrol).

Menig kleine show (want daar hebben we het over) met 8 schuiven en een muis of zelfs alleen muis gedraaid.
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-7-2009 12:11
14 kleine toetsen met geheel verschillende (kritische!) functies (van blind tot remove tot undo tot record (!!!) in 1 blok vind je handig in een live-situatie? Is toch op de consoles wat handiger gedaan.

En zo kan ik nog een aantal voorbeelden geven. Gebruikersbeperking vind ik dat niet!!!

Nogmaals, ik ben ZEER te spreken over Chamsys consoles, de software heeft bewezen bijzonder stabiel te zijn en veel mogelijkheden te hebben. Maar op een PC aan een drive-in show meegeven?
Light Image
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
8-7-2009 12:12
Alleen is die Touch Screen voor beide nog steeds even duur.

En je kunt 3 modi kiezen voor je keyboard.
1. normal - keyboard is een normaal keyboard
2. programming shortcuts - keyboard is ingesteld op programmeer snelkoppelingen
3. playback shortcuts - keyboard is ingesteld op playback snelkoppelingen.

Dit in combinatie met de touchscreen instelling van de lay out en alle muiskilometers die je maakt liggen aan jezelf.
Je kunt het dan prima af met muismeters..

Mijn muiskilometers bij Canvix/Cuelux zaten hem vooral in de voor mij niet logisch gepositioneerde knoppen...
14 kleine toetsen met geheel verschillende (kritische!) functies (van blind tot remove tot undo tot record (!!!) in 1 blok vind je handig in een live-situatie?
En zo kan ik nog een aantal voorbeelden geven. Gebruikersbeperking vind ik dat niet!!!
Touch mode al eens geprobeerd? Dan heb je ook niet die 14 kleine toetsen en niet alle kritische functies in 1 blokje, maar de handzamere knoppen voor dikke vingers...

Keyboard instellingen als hierboven al eens geprobeerd?

Vind ik dus wel een gebruikersbeperkingen
DjgertieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 66
8-7-2009 16:59
Kan je niet een bord maken met ledparren en de een doek erover. Ledparren in de maat van par 16, echt gewoon hele kleintjes maar die wel op DMX werken. Want dan kan je een LightJockey daaraan hangen met LJ Manager met daarin Led Trix. Dan kan je zo een matrix in dat bord maken. Nu ik het zo aan het typen ben zit ik ook te denken. je kan het ook met ledtubes maken. Dan heb je maar een matrix van 3 rijen. Maar dat moet je wel tubes hebben die per tube een eigen adress aan kunnen nemen.
Ik weet alleen niet of Led Trix een sound-to-light functie heeft.
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
Joeyke87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2009
Laatste: 3-12-2014
Berichten: 25
9-7-2009 16:18

Djgertie schreef:

Kan je niet een bord maken met ledparren en de een doek erover. Ledparren in de maat van par 16, echt gewoon hele kleintjes maar die wel op DMX werken. Want dan kan je een LightJockey daaraan hangen met LJ Manager met daarin Led Trix. Dan kan je zo een matrix in dat bord maken. Nu ik het zo aan het typen ben zit ik ook te denken. je kan het ook met ledtubes maken. Dan heb je maar een matrix van 3 rijen. Maar dat moet je wel tubes hebben die per tube een eigen adress aan kunnen nemen.
Ik weet alleen niet of Led Trix een sound-to-light functie heeft.
Ja dat lijkt me wel een creatieve oplossing. Ik zal kijken of het haalbaar is. Het enige waar ik wel op moet letten bij ledparren is de inbouwdiepte ivm ingebouwde apparatuur.
DjgertieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 66
9-7-2009 20:05
Daar zat ik ook aan te denken, want zo'n parretje op een podium is klein maar in zo's meubel is het groot.

Ik ga vanavond even zoeken naar kleine parretjes zoeken voor je;)
En als het niet met led parretjes lukt kun je ook gewoon normale parretjes nemen, dan geef je gewoon 1 adres op ipv 3 adressen op. Je moet dan wel een heleboel dimmerkanalen hebben. Een oplossing hiervoor is de Active Sunstrip. Want ik zou niet weten wat voor dimmers je moet gebruiken in deze oplossingen, want je hebt maar 50watt nodig.

Heeft iemand daar een oplossing voor? Ben ik zelf ook even benieuwd naar.
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
9-7-2009 20:16
Als je veel dimkanalen met weinig vermogen nodig hebt heeft TTL wel een aantal mooie producten, de Flatpack(25x 220W) of de Matrix (40x 40W).
Maar ik denk dat in dit geval LED een betere oplossing is, al was het maar omdat je bij de meeste producten over RGB menging beschikt.
Het hoeven natuurlijk geen kleine parretjes te zijn, er zijn denk ik genoeg RGB LED strips op de markt.
exit night into LIGHT
Joeyke87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2009
Laatste: 3-12-2014
Berichten: 25
9-7-2009 21:08
Ik heb zojuist een offerte binnen gehad van Disco Designer:

Optie 1:

- LED Mini-Bubbles : 4 sq m x 500 EUR = 2000 EUR
- Power Supplies + Wiring = 200 EUR
- DMX Controller (2x512) + PC Lighting Software = 500 EUR
- Packing Costs 4 % = 108 EUR
- Shipping by air cargo = 200 EUR
========================
Total = 3008 EUR

Optie 2:

- LED Equalizers, 2 mm : 8 pcs x 250 EUR = 2000 EUR
- Power Supplies + Wiring = 160 EUR
- DMX Controller (2x512) + PC Lighting Software = 500 EUR
- Packing Costs 4 % = 106.40 EUR
- Shipping by air cargo = 200 EUR
========================
Total = 2966.40 EUR

En dit is wat ze zeiden over de software:

The Software is easy and very confortable to learn and operate. You have a library with pre-programmed effects, but you can create your own as well. You can edit the pre-programmed effects too.

Nu heb ik dus een indicatie van het kostenplaatje, ik denk dat ik met het Madrix systeem of de andere voorstellen die ik hier gedaan zijn goedkoper uit kan zijn. Djgertie, ik kijk uit naar je kleine par oplossing :). In ieder geval weer bedankt dat iedereen meedenkt hier, ben ondertussen aan het pielen met software als VisualDMX, misschien dat dat de beste oplossing is maar dat is afhankelijk wat parren/tubes gaan kosten aangezien de Duple dus +/- € 800,- kost.

Al met al ben ik erachter gekomen dat ik het hoogstwaarschijnlijk met geen enkele oplossing ga redden met een budget van € 1200,-. Dit wordt dus opgeschroefdnaar € 1600,- dat is dus voor software + ledparren/buizen/panels voor een totaal opppervlakte van maximaal 4 meter breed bij 1 meter hoog.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)