Forum > Licht

Cuelux

(66 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-6-2009 10:03
[Edit] Jeroen, tijdens de demo van de PA-markt hadden jullie toch ook een 3D vieuw erbij, waarom vind ik die in Cuelux nergens?]
3D-view was een externe visualizer. Om compatible te zijn met alle visualizers op de markt wordt - zodra je de CueCable aansluit - Art-net output in Cuelux ingeschakeld.

De grid-view geeft alle "nodige" informatie weer per fixture (realtime), de list-view geeft alle informatie in een lijst per fixture.
Light Image
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
8-6-2009 10:45
Aahzo, ik heb alleen de software geinstalleerd op m'n pc om wat te spelen en proberen ermee, en moet zeggen het bevalt me goed! Beter als Freestyler en dergelijke.. wink ;) Welke visualizer hadden jullie?

Het enige waar ik nog een klein beetje mee zit is die 24 fixtures beperking, het is tot nu toe zeker groot genoeg voor me... Maar wat zal de toekomst brengen? Ik hoef van Cuelux geen uitbreidingen te verwachten, Ik zal dan dus echt over moeten stappen op Visual? (Tegen veel meer geld)
Twitter mee met @andycobbennl
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-6-2009 10:49

Andy S&L schreef:

Aahzo, ik heb alleen de software geinstalleerd op m'n pc om wat te spelen en proberen ermee, en moet zeggen het bevalt me goed! Beter als Freestyler en dergelijke.. wink ;) Welke visualizer hadden jullie?
Wij hadden de demo van WYSIWYG draaien, maar ik hoor erg leuke dingen over Capture Polar.
Het enige waar ik nog een klein beetje mee zit is die 24 fixtures beperking
Ach, een 8-kanaals dimmer is 1 fixture, een set LED-tubes is 1 fixture, uiteindelijk kom je best goed uit. Uiteraard ga je hier geen big-stage festival of compleet Time-Out lichtplafond mee doen.
Maar wat zal de toekomst brengen? Ik hoef van Cuelux geen uitbreidingen te verwachten, Ik zal dan dus echt over moeten stappen op Visual? (Tegen veel meer geld)
Iets meer dan 2x zoveel geld, 10x meer features en straks ook gewoon Mac/Linux compatible en met veel, mooie, nieuwe dingen wink ;)
Light Image
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
8-6-2009 20:17
N'ja.. Cuelux zojuist besteld! Ben benieuwd. Zal zaterdag z'n eerste (klein) showtje draaien en 2 weken erna wordt 'ie op de proef gesteld. (o.a 14 headjes, strobo, 24 parren, ledtubes, en wat scanners) dus dan zal 'ie al flink volzitten. (Als je per head een fixture paktwink ;) )

Capture Polar kost overigens 1.000 euro, de demo van WYSIWYG zal ik zometeen eens downloaden. (Is niet zo belangrijk is gewoon spelen en beetje patsen hé wink ;) )
Twitter mee met @andycobbennl
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
11-6-2009 00:02
Cuelux zojuist (Lees 21:30) binnen gekregen. Net even wat ermee gespeeld maar 't is nog niet going to, zoals ik het wil.

Ik heb de Cuekabel en daaraan 2 winner scans(meer niet). Als ik in Cuelux dan bijvoorbeeld als gobo handje selecteer dan blijven de winners van gobo wisselen alla handje en 4 rondjes (die gobo staat onder het handje). Ik heb met alle gobo's het zelfde probleen en met de kleuren ook. (dus hij pakt steeds de kleur die ik selecteer en daar onder en blijft ertussen switchen). Ik zou bijna zeggen dat er iets met het programmeren mis is gegaan? Het is me nu te laat om er verder mee te knoeien dus wellicht dat IK iets over het hoofd zie. Maar wou het puntje toch alvast even kenbaar maken. Trouwens, waar staat in cuelux een gewone normale T4? (Bij Botex staat er geen wink ;) )
Twitter mee met @andycobbennl
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
11-6-2009 00:13

Andy S&L schreef:

Cuelux zojuist (Lees 21:30) binnen gekregen. Net even wat ermee gespeeld maar 't is nog niet going to, zoals ik het wil.

Ik heb de Cuekabel en daaraan 2 winner scans(meer niet). Als ik in Cuelux dan bijvoorbeeld als gobo handje selecteer dan blijven de winners van gobo wisselen alla handje en 4 rondjes (die gobo staat onder het handje). Ik heb met alle gobo's het zelfde probleen en met de kleuren ook. (dus hij pakt steeds de kleur die ik selecteer en daar onder en blijft ertussen switchen). Ik zou bijna zeggen dat er iets met het programmeren mis is gegaan? Het is me nu te laat om er verder mee te knoeien dus wellicht dat IK iets over het hoofd zie. Maar wou het puntje toch alvast even kenbaar maken. Trouwens, waar staat in cuelux een gewone normale T4? (Bij Botex staat er geen wink ;) )
Volgens mij komt je probleem door de werking van het strobo kanaal van de winners. Als ik me het goed herinner doet deze niet anders dan het gobo of kleurenwiel laten chasen. De winner heeft dan ook geen aparte shutter ingebouwd.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
11-6-2009 00:40
Geen idee. Morgen even in alle rust naar kijken en als eerste een T4 eraan hangen en dan pas intelli licht wink ;) Igg bedankt voor je snelle reactie alvast. happy :)
Twitter mee met @andycobbennl
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-6-2009 09:03

Andy S&L schreef:

Ik heb de Cuekabel en daaraan 2 winner scans(meer niet). Als ik in Cuelux dan bijvoorbeeld als gobo handje selecteer dan blijven de winners van gobo wisselen alla handje en 4 rondjes (die gobo staat onder het handje). Ik heb met alle gobo's het zelfde probleen en met de kleuren ook. (dus hij pakt steeds de kleur die ik selecteer en daar onder en blijft ertussen switchen).
Ik zal even de personality-file nakijken van de Winner.
Trouwens, waar staat in cuelux een gewone normale T4? (Bij Botex staat er geen wink ;) )
Showtec onder andere, maar zoals op zoveel tafels kun je natuurlijk ook gewoon een 4-kanaals dimmer (of 2 2-kanaals, of 4 1-kanaals) patchen, te vinden onder de algemene folder "Generic".
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-6-2009 10:10
Mail met fixture-update verzonden!
Light Image
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
11-6-2009 22:29
Jeroen, thanks! Nu werkt de winner inderdaad perfect! Hoe kan ik zelf eigenlijk een fixture maken? Want ik heb een aantal DMX apparaten welke niet in cuelux staan en welke ik toch graag via cuelux wil gaan aansturen! Ook het Touch screen is vandaag binnengekomen, heb helaas nog geen voeding hier, dus nog niet kunnen proberen.
Twitter mee met @andycobbennl

Terug naar forum Reageer (zonder quote)