Forum > Geluid

Advies gevraagd over Behringer B315A of soort gelijke

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
KnuubkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2009
Laatste: 4-6-2024
Berichten: 8
24-5-2009 15:26
Heel jammer dat je zo denkt.
Ik denk niet dat als deze boxen slecht zouden zijn dat het de best verkochte product is van dit bedrijf.
Mijn broer gebruikt deze al een paar jaar en er is echt niets mis mee. Ze worden overal bij gebruikt en worden met de carnaval flink af gezeikt waar zelfs ik van sta te kijken dat ze het blijven doen.
Je vroeg om ervaring, bij deze.
De berhinger B315A heb ik ook al gehoord die kasten hingen op de camping, en daar kwam ook goed geluid uit.
Deze zijn wel ± 100 euro duurder. Verder hebben ze ongeveer hetzelfde voorzet stuk voor de driver als de mackie srm450 waardoor je een betere verdeling in de breedte maar ook in de verte krijgt.

Succes met je aanbeveling.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
24-5-2009 16:28
bedankt voor de informatie, ik ga proberen morgen zelf maar eens een afspraak te maken om hem te beluisteren.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
24-5-2009 20:48

Knuubke schreef:

Heb je al eens gekeken bij onze zuiderburen daar heeft de firma Thomann een lijn die The box heet. https://www.*****/gb/the_box_pa502a_aktives_fullrangesystem.htm
Gelieve je te houden aan de regels waarmee je akkoord bent gegaan toen je je voor dit forum inschreef. Één van de (korte, duidelijke en bondige) regels was: GEEN links naar andere webshops.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KnuubkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2009
Laatste: 4-6-2024
Berichten: 8
25-5-2009 02:43
Gelieve je te houden aan de regels waarmee je akkoord bent gegaan toen je je voor dit forum inschreef. Één van de (korte, duidelijke en bondige) regels was: GEEN links naar andere webshops.Ow sorry heb er niet bij nagedacht, zal niet meer gebeuren ashamed :$
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
25-5-2009 10:52
Ik heb contact gehad met de leverancier en ik mag hem in onze eigen opslag uitproberen. Als het bevalt hoduen we hem en anders mag hij terug gestuurd worden.

Ik hou jullie op de hoogte.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
27-5-2009 11:17
Ik heb ze gisteren uitgebreid getest.

In mijn ogen (of liever gezegd oren) klopt de verhouding tussen de bas en het hoog niet helemaal.

Er zit in verhouding heel veel hoog (behoorlijk schel) in, om het in een redelijk belans te krijgen, moest ik het hoog ongeveer 50% afknijpen.

Over het algemeen bevalt het totaal geluid prima, vooral als je de prijs met de speaker vergelijkt.
DjhenkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2009
Laatste: 30-7-2009
Berichten: 9
28-5-2009 13:10
Heb net even de info over deze speakers gelezen, ziet er goed uit!
Maar hoeveel mensen kunnen deze speakers aan, mannetje of 125?

En als je wilt uitbreiden wat voor actieve subs zou je er dan onder doen?
en voor hoeveel mensen is deze set dan geschikt?

Ben zelfs namelijk ook nog op zoek naar een goed setje.
gas er op!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
28-5-2009 13:27

djhenk schreef:

Maar hoeveel mensen kunnen deze speakers aan, mannetje of 125?

En als je wilt uitbreiden wat voor actieve subs zou je er dan onder doen?
en voor hoeveel mensen is deze set dan geschikt?
Laat ons nu voor eens en voor altijd eens onthouden dat 'het aantal mensen' GEEN gegeven is waarop je kan bouwen! Dat is totaal nutteloze informatie!

Ik durf met die speakers gerust 'een mannetje of 1500 doen'! Uiteraard enkel voor een achtergrondmuziekje in een akoestisch voordelige zaal. Weet je nu iets meer? Ik denk het niet...

Je kent de belastbaarheid van de speakers, je kent het rendement, je kent de spreiding, je hebt gebruikerservaringen en je hebt ook je eigen kennis en redeneringsvermogen. (Je hebt meestal nog veel meer gegevens...) Is dat niet voldoende? Je hoeft heus niet altijd de vraag te stellen 'hoeveel personen je kan doen' ;)

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar iedereen blijft steeds diezelfde vraag stellen... Redelijk frustrerend, voor mij toch alleszins...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DjhenkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2009
Laatste: 30-7-2009
Berichten: 9
28-5-2009 13:42
Het gaat me om een richtlijntje, een soort uitgangspositie.
Waar het met mijn vraag vooral om te doen was is;
welke actieve subs kunnen er goed onder (zelfde prijs/kwaliteit verhouding
en welk verschil maakt dit met enkel de toppen.
Een factor om dat in uit te drukkken zou het aantal mensen kunnen zijn.

dus laten we nu weer even ontopic gaan!
gas er op!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)