Forum > Zelfbouw Speakers

naden bij stofferen

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 22-11-2024
31-1-2009 18:56
@ Daniel,

Op zich is superfelt goed te verwerken voor luidsprekers. Heb bij hornbach verglijkbaar tapijt gezien, een stuk dunner en dito goedkoper, ben echter benieuwd/ bang of het niet te dun is en dan weer te snel slijt.

groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
2-2-2009 10:37

eriksounds schreef:

ik ga van het weekend een paar punishers stofferen met vloerbedekking
ik haal hier het schuim er vanaf zoals op dit forum staat beschreven
maar ik kan nergens vinden waar je het beste de naden kan laten
Achterkant. En dan niet 4 punten (spuuglelijk EN meer naden EN meer afval) maar een mooie rechthoek. En waar de naden komen (achterkant rechthoek en onderkant) schilder je op voorhand de kast zwart (dan vallen de naden niet op).

Lijmen met bison tix. Dik aanbrengen met grove stalen kam, vilt plaatsen en weer lostrekken (tix is een contactlijm dus 2 zijdig insmeren; vandaar de aanbrengen/lostrekken tip). Vilt wordt flexibel als het in aanraking komt met deze lijm (kun je nog wat flatertjes mee verstoppen).

Eerst de 4 zijpanelen doen (1 stuk vilt, naad in de onderkant). Overlap doorsnijden in één beweging. lostrekken en vastlijmen. Zelfde doen met de achterkant.

Weet zeker dat ik dit alles meer dan eens heb opgeschreven (vandaar telegramstijl).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)