Forum > Geluid

Dynacord fx 20 of dynacord f8

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj rabeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 25-10-2015
Berichten: 108
13-12-2008 02:35
heej morgen gaa ik verschillende subjes beluisteren onderandere de f-8 fx-20 en de cobera
uiteraat is de cobera sub natuurlijk een stuk duurder.

mvg mathijs
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-12-2008 02:53
Cobra...
Dj rabeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 25-10-2015
Berichten: 108
13-12-2008 13:00

Sylvia schreef:

Cobra...
sorry het is de dynacord pwh cobra sub,

Ben zo net wezen luisteren na een complete ax set dus 2x fx12 en 4x fx20
en 2x cobra pwh sub met 2x dynacord d153 top er op. toen we aan het luisteren ging tussen bijde sets was het meteen al duidelijk de cobra set klinkt stukke beter ondanks dat deze maar 1 sub per kant had. het geluid was kwa klank veel mooier en klonk ook stukke warmer. maar dat is natuurlijk mijn mening iemand anders kan er wel geheel anders over denken. maar ben hier door, door het geluid overtuigt van de cobra`s, terwijl ik eerst eigelijk voor de ax set wou gaan maar na het luisteren en vergeljken gaan het waarschijnlijk toch 2 cobra pwh subjes worden.

mvg mathijs
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
13-12-2008 14:18
Het klankverschil tussen de Cobra PWH's en de fx20 (XA2, niet AX) zou niet zo enorm groot mogen zijn. Eigenlijk is enkel de afwerking het grootste verschil tussen de kasten. Ik vermoed dat je de xa2 set hebt beluisterd met de xa4000 systeemversterker, en de Cobra PWH's met processor en bijhorende "zware" amp (LX, H...), wat het klankverschil kan verklaren.

Met de Cobra's doe je in elk geval geen miskoop ;) Maar denk eventueel ook aan uitbreiding later. Misschien wil je binnenkort subjes bijkopen. 4 x fx20 doet je qua budget toch al iets minder pijn dan 4 Cobra's, maar uiteraard moet je dat voor jezelf afwegen. Als het kan, ga je maar best snel de Cobra PWH's ophalen, hoe sneller je ze hebt, hoe sneller je kan genieten! ;)

De sub18 (die trouwens niet de opvolger is van de F8, maar gewoon een nieuwe sub in de nieuwe VariLine) vind ik hier niet echt de beste oplossing. Als je kiest voor een hoornloaded sub, en je kan de cobra pwh kopen, dan heeft het totaal geen zin om de sub18 te gaan beluisteren. Pas op, geen slecht woord over deze prachtige sub, maar het is iets totaal anders.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
13-12-2008 18:19
mathijs,

je huidige toppen gaan het absoluut niet bijhouden.

De subs die jij allemaal aanhaalt zijn bedoelt voor grotere afstanden, de cobra is zelfs een soort van puntline array ofzo.. Een setje die voor gala toepassingen en blues enz perfect is, rock en roll of disco over een cobra gaat absoluut niet, ook de grotere variant, de cobra 4 met far toppen en extra laagkasten is geen disco of rock en roll set. Door de grote setup kan het wel maar is niet echt super.

Ik weet niet precies wat je klussen zijn. Maar is het grotendeels beneden de 400 personen, dan zou ik absoluut gaan voor een 18" of dubbel 15" laagkast. Je bent dan veel flexibeler, en mocht het toch wat groter zijn dan kun je er meer neerzetten.

Heb je de bassen geluistert met je eigen toppen? of een complete demoset gehoort?
Was de ruimte geschikt voor de set? Of was het een kleine ruimte waar het al gauw hard en "goed" klinkt?

Om toch in hetzelfde straatje te blijven: EV RX 118 niet een passende kast?
Je ziet ze gebruikt worden als top-sub combi tot aan feesttenten met 6 bassen en 2 passende toppen per kant.

deze kast is 2de hands ook nog eens goed aan te komen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
13-12-2008 19:07
Cobra is inderdaad een compact line array systeem, maar dat neemt natuurlijk totaal niet weg dat je de subs gewoon kan gebruiken, eventueel met andere toppen. Het systeem is niet hoofdzakelijk ontwikkeld voor zware rock 'n roll, maar het kan prima. Disco is natuurlijk geen probleem... Als je er van overtuigd bent dat het niet zou kunnen, denk ik dat je eerst eens een systeem moet gaan beluisteren ;)

Het is uiteraard wel zo dat de PWH's pas goed tot hun recht komen in grotere zalen en in open air toepassingen, maar ik dacht dat de op toch wel wat werk had in dat genre. Zo'n enkele sub per kant is op zich zeker ook niet verkeerd als het iets kleiner wordt gehouden. Op je kamer moet je het niet gaan gebruiken, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
14-12-2008 11:27
De sub18 (die trouwens niet de opvolger is van de F8, maar gewoon een nieuwe sub in de nieuwe VariLine) vind ik hier niet echt de beste oplossing. Als je kiest voor een hoornloaded sub, en je kan de cobra pwh kopen, dan heeft het totaal geen zin om de sub18 te gaan beluisteren. Pas op, geen slecht woord over deze prachtige sub, maar het is iets totaal anders.
Als de OP opzoek is naar een hoorngeladen systeem, dan is de sub 18 geen goed idee inderdaad.

Maar voor locaties tot 400 man, kan je deze subs prima gebruiken. Het ligt een beetje aan de soort feesten waar de OP de kasten wilt gaan gebruiken.

De rx-118 is ook een mooie kast! De Dynacord sub18 lijkt wel veel op de rx118! Ik heb ze naast elkaar gehad hier in Utrecht en de verschillen zijn klein. De Dynacord klinkt ( in mijn oren ) strakken en gaat iets harder. De EV rx 118 is echter waarschijnlijk weer een stuk beter in te huren!
Een setje die voor gala toepassingen en blues enz perfect is, rock en roll of disco over een cobra gaat absoluut niet, ook de grotere variant, de cobra 4 met far toppen en extra laagkasten is geen disco of rock en roll set. Door de grote setup kan het wel maar is niet echt super.
Wij hebben de Cobra 4 set vaker gebruikt voor disco toepassingen en dit geeft geen enkel probleem! We hadden wel een set met H5000 versterker!

S6 met je keuze!

Gr
rutger
Dj rabeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 25-10-2015
Berichten: 108
14-12-2008 13:24
hallo,

de toppen gaan dat ook zeker niet bij houden op hoog vermogen maar wanneer er wat groter`s is huren we wat bij,
het klopt ja de cobra subs is voor lange afstanden ik heb deze set gister beluistert in een behoorlijk grote zaal maar op kleine afstand geeft hij ook gewoon een lekkere bass en ook op heel laag vermogen dus het probleem met dat het een lange afstand kast is klopt wel maar na mij idee lukt het ook voldoende op korte afstand. ik heb ze beluistert met men eige toppen en met de dynacord d15-3 toppen, moet zeggen dat die ook zeer goed klinken.ik ben er dan ook behoorlijk van overtuigd dat ik toch maar iets meer geld uit wil geven en het meteen goed hebt zon set koopje natuurlijk niet voor 1 jaar, en ben er nu ook wel achter gekomen dat goedkoop duur koop is (behalve de pas 212 toppen die ik van watt-extra gekocht hebt) en daarom wil ik het dit maal wat beter aan pakken.

mvg mathijs
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-12-2008 15:31
ik ben een beetje verder aan het kijken gegaan.

En dan zie ik DB technologies ook met een stel mooie nieuwe producten komen.

Arena pro sw18 subwoofer bijvoorbeeld. RCF 1000 watt neo woofer. Redelijk compact en gaat toch laag genoeg.

Evt iets meer uitgeven en meteen een actieve, de DVA S10 laagkast. Schijnt het naar horen zeggen en lezen erg goed te doen!

Ik krijg komende woensdag de Flex 315 en de dvx D12 op te proberen. Beide actieve toppen en ben erg benieuwd naar deze producten. DB technologies schijnt een goede weg ingeslagen te zijn, ik ben benieuwd.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Dj rabeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 25-10-2015
Berichten: 108
14-12-2008 19:47
hallo,

waarom wij toch voor dynacord gaan heeft ook de volgende reden een band hier uit de buurt heeft ook een dynacord set en bij grotere feesten huren ze wat spul bij en aan gezien wij al het roadie werk en dergelijke voor hun doen is het voor hun ook makkelijk om straks bij ons extra subs te huren vandaar dat wij ook voor dynacord willen gaan.

mvg mathijs
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)