Forum > Newbie Forum

Help Wanted

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
360Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2007
Laatste: 19-11-2008
Berichten: 6
29-8-2008 12:38
ik ben zelf ook house liefhebber.
En ben op diverse house feesten geweest.
Tog krijg ik het meest kippenvel als er twee lekkere platen strak aan elkaar worden gemix.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
29-8-2008 12:40
En als er 2 boutplaten gedraait worden achter elkaar maar wel retestrak gemixt? Dan zal 90% van de bezoekers toch wel even achter hun oren krabben waar die DJ met z'n kop zit. Als er een mix even niet strak loopt is dat daarentegen een ramp, foutjes zijn menselijk toch?
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
29-8-2008 13:39
Korte samenvatting dus:

-Je apparatuur is zeker niet slecht voor een beginnende DJ
-Wil je echts iets hebben aan de BPM-getallen, dan zul je meer geld uit moeten geven. De BPM-counters van mixers als Pioneer DJM-600/DJM-800 of spelers zoals de CDJ-200/CDJ-400/CDJ-800 of CDJ-1000 zijn wel betrouwbaar en dus kun je dan waarschijnlijk wel beter mixen, zij het wel pas na het checken van de getalletjes.
-Als je verder gevorderd bent, zul je merken dat je zelf het aantal BPM's kan inschatten en op gehoor kunt mixen.

Als je uitsluitend house wilt mixen, kun je wellicht beter op je gehoor gaan trainen. House heet house omdat het een bepaalde stroming is, die gekenmerkt wordt door o.a. een BPM-waarde die bij al die nummers al ongeveer gelijk ligt. Het mixen van houenummers is in mijn ogen dan ook technisch gezien makkelijker dan bijvoorbeeld het mixen van een rocknummer met een danceplaat. Alleen de kunst is inderdaad om de JUISTE plaatjes met elkaar te mixen.

EDIT: voor een korte samenvatting is het nog best lang geworden laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)