Forum > Geluid

Ecler Mac 40v Koptelefoon ruis

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
23-5-2008 10:06

Aart schreef:

Ik ben online ooit een geval tegengekomen waar men een gnd draad fout had aangesloten waardoor er nogal veel digitale troep uit de (led-) VU-meters op de koptelefoonuitgang terecht kwam.
De eerste MAC 40V's hadden iets soortgelijks (is opgelost met een ferrietkraal om bepaalde voedingskabels). Die kraal is echter al een aantal jaren standaard in de MAC reeks.

Dat gezegd hebbende... De koptelefoonuitgangen van Ecler mixers zijn erg stevig uitgevoerd (kunnen snoeihard zonder vast te lopen) maar zijn zeker niet de stilste uitgangen. Idem trouwens bij Dateq mixers. In totale stilte zul je dat merken (maar als het goed is worden dit soort apparaten juist NIET in die omstandigheden gebruikt ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sebs.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 6-4-2009
Berichten: 10
23-5-2008 12:12
Als ik t volume van de koptelefoon omhoog trap heb ik inderdaad 0 komma 0 last van de ruis. Valt alleen op bij geen of zeer laag volume. Dus als ik t goed samenvat is dit een bekende eigenschap (it's not a bug, it's a feature wink ;) ) van deze mixer en is er geen reden om m terug te sturen.
Als deze samenvatting klopt ben ik helemaal blij! Allen bedankt voor de bruikbare reacties!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
23-5-2008 14:24

sebs.nl schreef:

Als ik t volume van de koptelefoon omhoog trap heb ik inderdaad 0 komma 0 last van de ruis. Valt alleen op bij geen of zeer laag volume. Dus als ik t goed samenvat is dit een bekende eigenschap (it's not a bug, it's a feature wink ;) ) van deze mixer en is er geen reden om m terug te sturen.
Lijkt mij een goede samenvatting.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sebs.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 6-4-2009
Berichten: 10
23-5-2008 15:56

Dré schreef:

Lijkt mij een goede samenvatting.
Slotje dan maar!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)