Wie kent deze speakers
(19 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 8-4-2008 10:55 |
Frank76 schreef: Voordat je van alles gaat kopen:Probeer eerst eens uitgebreid. Hang de speakers aan je versterker, kijk hoe het klinkt. Truckendozen kan je altijd nog aanschaffen. Naar mijn mening is een eq voldoende. Als je besluit subs bij te kopen, is het verstandig hierbij een aparte versterker en een crossover aan te schaffen. je gaat vanuit je mixer naar je crossover, van daar uit naar een aparte versterker voor je subs en een aparte (je bestaande) voor de toppen. Vooralsnog zou ik gewoon eens de speakers gebruiken en kijken hoe het bevalt. Voor welke toepassing is het? Drive-in? Welke zalen (groot/klein) | |
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 8-4-2008 11:16 |
Dan inderdaad subs aanvullen, neem subs met een vermogen van rond de 700 watt om wat in verhouding met je toppen te blijven. Met een eq bedoel ik een systeem eq die je tussen crossover en mengpaneel zet. Hiermee kan je per zaal kleine correcties uitvoeren om je geluid goed te krijgen. Als je bestaande subs koopt, neem vooral geen LEM PFM series (blauwe tapijt bekleding) deze zijn weliswaar opvolger van de LPS serie, maar kwalitatief nogal wat minder. Voor de rest: lees je eens uitgebreid in, zoek eens op crossover in het forum. er is genoeg over geschreven. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 12-4-2008 19:52 |
Oke nu weet ik alleen nog niet hoe ik alles ga schakelen de cross-over en de subs komen sowieso maar wat is dan slim en het beste om het mooiste geluid te krijgen om dan die EX-3200 aan te schaffen of gewoon een Equalizer. Alleen snap ik nog niet goed je dat dan allemaal moet schakelen zonder Eq. of EX-3200 snap ik het wel met de cross over. En kun je met de Eqalizer dan de toppen en de subs samen regelen of heb je er dan nog 1 apparte nodig? En met de EX-3200 vind ik het een beetje raar schakelen dan zou je dus de EX-3200 alleen voor de toppen gebruiken vanaf het mengpanneel en de cross-over alleen voor de subs. Moet je dan toch het op een andere manier schakelen dat je wel alles via de cross-over hebt en dat je de EX-3200 nog ergens tussen hebt zitten? | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 13-4-2008 17:28 |
De Ultrafex is een truckendoos die je naar mijn idee niet nodig hebt. Back to basic zeg maar. Als je bijvoorbeeld de Behringer DCX 2496 neemt in plaats van een "normaal" crossover, heb je wat meer mogelijkheden maar maak je het er niet eenvoudiger op. Begin eenvoudig, zonder moeilijke processors. Met een actief (meerdere amps) aangestuurde set ben je al goed bezig. Je schakelt als volgt: mixer--> equaliser --> crossover --> versterkers Zo kan je met je eq alles aanpassen aan de ruimte en het geluid zo regelen als jij dat wilt. | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 13-4-2008 19:35 |
Is de Behringer SUPER-X PRO CX2310 en de Behringer ULTRAGRAPH PRO FBQ1502 dan een goede combinatie om te gebruiken als cross-over en equalizer. Ik snap nu eigenlijk 1 ding nog niet met die EX-3200 wat heb je er dan eigenlijk aan en wat doet het. Want ik heb nu mensen gehoord die zeggen dat het niet nodig is maar ook die zeggen dat ik het wel moet doen ipv Equalizer ofzo. | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 13-4-2008 19:38 |
Dan heb ik trouwens nog een vraagje wat heb ik allemaal nodig omdit te laten werken. De kabels bedoel ik dan want dan kan ik die ook meteen bestellen. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 14-4-2008 16:27 |
dj_stefan schreef: Dan heb ik trouwens nog een vraagje wat heb ik allemaal nodig omdit te laten werken. De kabels bedoel ik dan want dan kan ik die ook meteen bestellen.als ik jou was zou ik voor een 2 x 31 bands eq gaan, regelt wat prettiger. De Super X is een prima apparaat om mee te starten. De EX 3200 is een truckendoos die je zou kunnen gebruiken om slechte apparatuur beter te laten klinken. Voorlopig niet doen is mijn advies. Heb je al subs en een versterker op het oog? Wat heb je nodig: kabels van je mixer naar je eq (ik neem aan dat je die wellicht al hebt) kabels eq naar crossover (korte xlr als je ze in 1 kist stopt) 2 stuks (links en rechts) kabels van crossover naar versterkers, kan kort zijn, mits in dezelfde kist, 2 x links, 2 x rechts 4 luidsprekerkabels, 2 x naar sub, 2 x naar top. Je kan eventueel 4 aderige gebruiken, maar moet dan wel je subs hierop aanpassen. Meer info nodig? Mail maar ff dan. | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 14-4-2008 16:55 |
Ik heb nog niet echt wat op het oog watvoor versterker en subs ik wil gaan gebruiken ik zoek op dit moment nog een beetje rond naar wat 2e hands en wat een beetje aantrekkelijk qua prijs. Dus als ik het nu goed begrijp is de EX-3200 alleen om het geluid te verbeteren dus lijkt het heel veel op een Equalizer omdat je daar ook je geluid mee verbeterd en aanpast naar de omgeving waarin je draait. | |
Dj_stefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-3-2006 Laatste: 5-12-2016 Berichten: 145 | 14-4-2008 17:01 |
Kabel van Eq na Cross-over is dat trouwens gewoon XLR male/female. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 15-4-2008 09:25 |
XLR is gelukkig een standaard, zie techtalk (kun je, na lezen, je eigen vraag beantwoorden). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |