Forum > PC related Forum

maya44 usb installatieprobleem

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
9-5-2009 18:26
Volgende geprobeerd?

After connecting your MAYA44 USB to your Macintosh, open your Audio MIDI setup panel and
select your MAYA44 USB as default audio device for Default Input and Default Output.


De Apple zou het apparaat dus zonder problemen moeten herkennen, er is geen extra driver nodig, als ik de karige gebruiksaanwijzing zo lees.

Install MAYA44 USB control panel from the driver CD.
The controls are identical to the Mixer controls (for the ASIO driver under Windows) as described
on Page 8.
I am a TimeDriver!
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
11-5-2009 18:52
Mmm, de gigaport werkte wel meteen. Ik zal komende zaterdag even proberen of ik met jou tip de maya aan de praat krijg. Thnx!
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
13-5-2009 21:34
Gelukt! Via de site de nieuwste versie geïnstalleerd, dan werkt het. Dus niet plug and play zoals de Gigaport helaas.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
27-1-2010 21:20
Ik heb deze geluidskaart gekocht via t forum, maar ik heb een probleempje.
Ik krijg alleen een output via mixvibes op kanaal 1+2.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb hem geïnstalleerd via drivers die ik van de ESI-site heb gedownload.
Ik werkt met Windows 7 en Mixvibes 6.

Eerste keer dat ik met PC software wat ga proberen, dus ik ben nog niet zo kundig.

Misschien iemand die hem ook gebruikt met MSN???
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
2-2-2010 19:04
Weet er nou niemand hoe ik 2 stereo signalen uit de Maya krijg?
Er moeten hier op het forum meer mensen zijn met deze kaart volgens mij......
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
18-2-2010 10:03
Heef er nou echt niemand een idee? Dat zou de eerste keer zijn op dit forum! laugh :D
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-2-2010 09:42
Ik moet zeggen dat je eigen bijdragen sinds je de vraag stelde niet echt aangeven dat je zelf al weet ik niet wat geprobeerd hebt.

Daarnaast zou IK denken bij een geluidskaart: Eerst maar eens onder het OS aan de praat krijgen en dan verder kijken. Zie je daar wél alle 4 kanalen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
2-3-2010 12:09
Ik zie onder mijn hardware ook geen 4 kanalen.
In mijn mixvibes zie ik gewoon prima de kanalen die ook worden aangegeven in mijn hardware.
Ik heb er die vestax-mixer met USB aangehangen en de MAYA44 en toen kon ik in mixvibes beide spelers toewijzen aan deze geluidskaarten.
Ik krijg het op één of andere mannier dus niet voor elkaar de Maya44 binnen te laten komen als 4 mono of 2 stereo kanalen, wat volgens mij toch gewoon de bedoeling moet zijn?
Het kan ook zijn dat ik helemaal fout zit te denken, maar ik heb hier ook nog niet vaak mee gewerkt, vandaar shocked 8O
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-3-2010 12:49

eriswa schreef:

Ik zie onder mijn hardware ook geen 4 kanalen.
Dan hoef je volgens mij ook niet verder te kijken totdat je daar wél 4 kanalen (of 2 apparaten) ziet.

Bij de DJ I/O van Numark moet je bijvoorbeeld tijdens de installatie het apparaat loshalen en weer opnieuw aansluiten (op een cruciaal punt in de installatie zodat de drivers voor beide devices afzonderlijk geinstalleerd kunnen worden). Dit wordt in de handleiding besproken (wellicht niet vetgedrukt met rode letters en 10 x herhaald) maar vaak over het hoofd gezien door de gebruikers van het product (net zoals de rest van de handleiding z'n inhoud). En dan zijn de rapen gaar.
Ik heb er die vestax-mixer met USB aangehangen en de MAYA44 en toen kon ik in mixvibes beide spelers toewijzen aan deze geluidskaarten.
Verschillende devices die zich totaal verschillend voorstellen is natuurlijk andere koek dan 2 devices in één behuizing die zich nagenoeg identiek voorstellen naar de buitenwereld.

Bij dit soort problemen is het zaak uit te huilen en opnieuw te beginnen MAAR dan wel met de juiste volgorde van handelingen (handleidingen zijn daar een integraal onderdeel van) EN de juiste hoeveelheid aandacht (iets erg dicht in de buurt van de 100% is toch wel een must).

Het beste kun je de devices volledig verwijderen van je systeem (inclusief drivers) alvorens opnieuw te beginnen. Zie vele resources zoals helpfiles van het OS in kwestie voor meer info over het verwijderen van devices inclusief hun drivers.

Overigens is het ook zaak even te controleren of de drivers in kwestie het OS in kwestie volledig ondersteunen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-3-2010 13:35
De Maya44 heeft 2in/2uit als je MME/WDM drivers gebruikt en alleen (!!!!) 4in/4uit (2x stereo) als je Asio2.0 of CoreAudio gebruikt.

Je kunt in je DJ software vaak kiezen tussen verschillende devices/drivers. Standaard is het waarschijnlijk de "MME-WDM USB Audio", maar je kunt ook een Asio-variant zoals "Maya44 USB Audio ASIO driver" kiezen. Als je die laatste kiest kun je als het goed is WEL meerdere uitgangen toewijzen. Verschillende drivers / aanspreek-mogelijkheden voor je kaart, met verschillende mogelijkheden.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)