Forum > Newbie Forum

Simpele vraag; Enkel of dubbel..

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
1-2-2008 09:45

onnogeelen schreef:

Hij is inderdaag leuk voor wat cd'tjes af te spelen, om te mixen niet nee. Daarom ben ik ook langzaam aan het kijken voor een Synq cdx-2 oid. Voor een beginnende dj is de cd-570 best geschikt.
Zonder true instant start is de speler voor geen enkele DJ geschikt, ook niet beginnende.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 413
1-2-2008 15:33

DannyK78 schreef:

onnogeelen schreef:

Hij is inderdaag leuk voor wat cd'tjes af te spelen, om te mixen niet nee. Daarom ben ik ook langzaam aan het kijken voor een Synq cdx-2 oid. Voor een beginnende dj is de cd-570 best geschikt.
Zonder true instant start is de speler voor geen enkele DJ geschikt, ook niet beginnende.
Uhm.. waarom draai ik dan al 3 jaar met een cd-speler zonder true instant start? Gaat prima mits je niet veel mixt. Ik raad je wel aan een speler met true instant start te kopen omdat als mixen je gaat interesseren je niet meteen een nieuwe hoeft te kopen.
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
1-2-2008 15:36

djspiky schreef:

DannyK78 schreef:

onnogeelen schreef:

Hij is inderdaag leuk voor wat cd'tjes af te spelen, om te mixen niet nee. Daarom ben ik ook langzaam aan het kijken voor een Synq cdx-2 oid. Voor een beginnende dj is de cd-570 best geschikt.
Zonder true instant start is de speler voor geen enkele DJ geschikt, ook niet beginnende.
Uhm.. waarom draai ik dan al 3 jaar met een cd-speler zonder true instant start? Gaat prima mits je niet veel mixt. Ik raad je wel aan een speler met true instant start te kopen omdat als mixen je gaat interesseren je niet meteen een nieuwe hoeft te kopen.
Ja... en wat doet een DJ? Mixen lijkt mij... Een beginnende dj leert juist hoe je moet beatmixen, en dat kan dus alleen met true-instant start.
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 413
1-2-2008 15:39
Het kan ook over een drive-in DJ gaan. Die hoeft niet per se te mixen (wat ik ook niet doe).

Over wat voor soort DJ gaat het hier razz :p?
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
1-2-2008 15:51

djspiky schreef:

Het kan ook over een drive-in DJ gaan. Die hoeft niet per se te mixen (wat ik ook niet doe).

Over wat voor soort DJ gaat het hier razz :p?
Lekkere dj ben je dan, als je niet mixt. shut up :X Ik heb ook een drive-in, maar ik mix gewoon hoor...
Maar gaat een beetje off-topic nu, dus laat het hierbij.
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 413
1-2-2008 16:00
Nog 1 reactie dan. Laatst is er nog een ander topic geweest over mixen belangrijk voor een goed feest. Daar werden genoeg andere technieken uitgelegt waar je ook heel mooi een overgang mee kon maken. Die technieken pas ik toe. Dit werkt bij alle feesten gewoon goed.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-2-2008 20:12
Dan heb je het over start-stop mixen?! Ik kan me niet voorstellen dat jij dat fijn doet zonder true-instant-start, ook nuis het ook erg belangrijk dat het cd'tje start wanneer jij op de knop drukt!
Maar dat is MIJN mening...
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 413
1-2-2008 20:42

Roytje schreef:

Dan heb je het over start-stop mixen?! Ik kan me niet voorstellen dat jij dat fijn doet zonder true-instant-start, ook nuis het ook erg belangrijk dat het cd'tje start wanneer jij op de knop drukt!
Inderdaad. Overigens valt het wel mee. Als ik op play druk duurt het misschien maximaal een halve seconde voor hij start (vaak korter). Meestal heb ik er geen last van dat ik geen true instant start heb. Ik mix ook wel, maar het is gewoon niet vol te houden om op mijn spelers de hele avond goede mixes te maken (benden is vrij aggressief en het instarten inderaad).
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
1-2-2008 22:34
Ik heb nog nooit gedraaid op een cd-speler zonder instant start. Maar is dat nou echt zo vreselijk moeilijk? Ik bedoel, een vinyl-draaitafel heeft ook geen instant start (en geen pitch procent display) en daar valt toch ook prima op te mixen. Het geeft iets meer correctiewerk maar dat is toch een secondenkwestie?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 413
1-2-2008 22:39

Victor schreef:

Ik heb nog nooit gedraaid op een cd-speler zonder instant start. Maar is dat nou echt zo vreselijk moeilijk?
Nee, het is alleen verschrikkelijk irritant. Je weet nooit precies wanneer je plaat opstart dus dat is even gokken wanneer je hem in moet gooien. Daarnaast is de pitch-bend ook niet geweldig (bij mij dan). En ikzelf mix ook niet geweldig. Kortom genoeg reden voor mij om gewoon start-stop te spelen (en af en toe een mixje erdoorheen).

Maar nu back on-topic!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)