Forum > Geluid

Pioneer CDJ 1000 MK2

(105 reacties. Pagina 2 van 11)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-6-2003 18:10

Lead schreef:

Het is door de wet gewoonweg niet toegestaan als fabrikant een product te ontwikkelen voor gebruik in publieke ruimtes dat de mogelijkheid heeft om mp3 af te spelen.
Interessante wet. Kan je ook even noemen welke wet en welk artikel dat is? Dan zijn namelijk alle nieuw verkochte pc's ook illegaal. En de Pioneer DMP-555...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
12-6-2003 19:04
<offtopic vraagje>
STEL :
ik koop een 2de hands cdj-1000,
er komt een of andere update uit die je niet zelf kan doen,
kan ik dan bij gelijk welke pioneer dealer die update halen? ook als de speler uit het buitenland komt?

</offtopic vraagje>
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
12-6-2003 19:09

woei schreef:

<offtopic vraagje>
STEL :
ik koop een 2de hands cdj-1000,
er komt een of andere update uit die je niet zelf kan doen,
kan ik dan bij gelijk welke pioneer dealer die update halen? ook als de speler uit het buitenland komt?

</offtopic vraagje>
Geld je vraag specifiek voor Pioneer of voor elk willekeurig merk?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
12-6-2003 19:20
eigenlijk vooral over pioneer, ik moet er wel bij zeggen dat die lokale dealer een erkend pioneer dealer is.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-6-2003 19:23

Lead schreef:

MP3 wordt NIET ondersteund in de CDJ-1000mk2. Het is door de wet gewoonweg niet toegestaan als fabrikant een product te ontwikkelen voor gebruik in publieke ruimtes dat de mogelijkheid heeft om mp3 af te spelen.
Het is (openbaar gebruik dus) toegestaan met kopies te werken (dus OOK mp3) als je het origineel BIJ je hebt. Die wijziging is er een tijdje geleden EINDELIJK doorgeramd! Kon het echter niet zo snel vinden op de site van Buma (maar die site is dan ook een perfect voorbeeld van hoe het NIET moet).
Pioneer houd zich aan de regels en als andere fabrikanten ervoor kiezen deze wet te overtreden is dat hun goed recht. Ik zou zelf ook graag zien dat de mk2 MP3 zou kunnen afspelen, maar helaas.....
Als jouw stelling correct was dan ging Pioneer tegen z'n eigen regels in met hun (veel te dure) mp3 speler, de DMP-555.

Overigens geldt ook hier de regel "guns don't kill people, people kill people". Oftewel: Het apparaat hoeft nog niet illegaal te zijn, het hangt van het gebruik af. Als ik zin heb om al m'n eigenbedachte baksels op mp3 CD te zetten dan heb ik daar alle recht toe ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
12-6-2003 19:31

woei schreef:

eigenlijk vooral over pioneer, ik moet er wel bij zeggen dat die lokale dealer een erkend pioneer dealer is.
Wel, Pioneer is voorzover ik weet nog nooit met gratis updates gekomen en als de lokale dealer officieel aanpassingen aan een cdj-1000 doet zal hij dus eerst kijken of dit door Pioneer goedgekeurd wordt.
Nu is het denk ik wel zo dat Pioneer niet echt happig is met updates al dan wel of niet gratis, anders denk ik dat ze geen cdj-1000 mk2 hadden gereleased maar gewoon een cd-rom hadden verstrekt als ik er vanuit ga dat Pioneer net als de DN-S5000 ook een halve computer is zoals Dre zegt.

Maar ik denk dat Pioneer het veel lekkerder vind om te melken en de arme dj geld uit de zakken te kloppen.. sad :(

Ik hoop dat ik zo je vraag beantwoord heb. Ook meteen een vraagje voor Dre: ik schrijf bij bovenstaande dat ik er vanuit ga dat de CDJ-1000 ook gebruik maakt van een IDE-cd-rom maar is dit echt zo of is de DN-S5000 op een totaal ander principe gebouwd?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-6-2003 19:36
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 12-6-2003 19:37

DJ Tim schreef:

Ook meteen een vraagje voor Dre: ik schrijf bij bovenstaande dat ik ervan uitga dat de CDJ-1000 ook gebruik maakt van een IDE-cd-rom maar is dit echt zo of is de DN-S5000 op een totaal ander principe gebouwd?
Ik kan geen stellig ja/nee antwoord geven MAAR ik weet voor 90% zeker dat Pioneer NIET gekozen heeft voor een standaard CD-Rom loopwerk in een halve computer, vermomd als een DJ CD-speler.

Maar wellicht kan Jeroen (Lead in het forum (vertegenwoordiger van Pioneer (Pro DJ) Nederland)) daar uitsluitsel over geven (wel beter je best doen dan dat verhaal over mp3 hoor, want dat raakte kant noch wal (we hebben forumleden opgeknoopt voor minder ;-))

PS Jeroen: Je had reeds een account op dit forum (en nu dus weer een nieuwe). Nu moet ik een "account merge" gaan toepassen om ze bij elkaar te gooien. Ook daar hebben we wel eens forumleden voor opgeknoopt ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
12-6-2003 19:37
heb het niet over gratis updates maar, bvb een nieuw soort lagers voor de draaischijf van je cdj oid., snappie? Moet elke dealer dat dan doen? Dré, wat doe jij als er iemand naar je komt met een product dat niet bij hem is gekocht?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-6-2003 19:38

woei schreef:

heb het niet over gratis updates maar, bvb een nieuw soort lagers voor de draaischijf van je cdj oid., snappie? Moet elke dealer dat dan doen? Dré, wat doe jij als er iemand naar je komt met een product dat niet bij hem is gekocht?
Ik ga geen garantie geven op producten die niet bij mij gekocht zijn. Als het om een "buiten garantie" verhaal gaat dan betaalt hij de volle mep ALS ik het product al aanneem ter reparatie. Als het om een product gaat dat wel bij mij gekocht is dan wordt er iets anders gekeken/gerekend qua prijzen ;-)

Pioneer heeft een eigen service centrum (vroeger ESM, geen idee hoe het nu heet) die waarschijnlijk sneller en goedkoper kan werken dan ik.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
12-6-2003 19:42

Dré schreef:

*knip*
Pioneer heeft een eigen service centrum *knip* .
is dat per land of moet je je kostbare speler naar Timboektoetoe opzenden?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)