Forum > Off-Zone

Hoe klant gegevens verwerken?

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-12-2007 03:25

SebasVD schreef:

Niet om het één of ander, maar elk zichzelf respecterend 'bedrijf' heeft dit toch wel redelijk op orde. Hoe wil je ooit tegen je klant verkopen dat je een maand te vroeg op z'n stoep staat? Welk beeld laat dat achter van je bedrijf?
Een bedrijf runnen is niet zo simpel als het lijkt (zeker als je in een groeifase zit)!
Ach zulke fouten maak je 1 keer (ik overigens wel vaker omdat ik gewoon een chaoot eerste klas ben) en dan sta je voor lul, hopelijk hard genoeg om hem geen 2é keer te maken. Zolang je leert van je fouten is er niets aan het handje en gebeuren zulke dingen nou eenmaal bij iedereen wel eens.

Ik ben overigens ook een kei in administratie met als gevolg dat ik nu een stapel facturen heb die echt nodig netjes verwerkt moeten worden en de klapper in moeten. Soms kom je gewoon aan dingen niet toe en heb ik liever dat ik mezelf er mee heb dan een ander. Het worden alleen weer een paar nachtjes door halen om alles op orde te maken maar ach daar komt een mens ook wel overheen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
22-12-2007 07:08
Jongens bedankt! met de links en de genoemde tips kan ik zeker wel wat mee.

Hopelijk wordt het nu een stukje rustiger.

Kristian
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
27-6-2008 14:00
Iemand nog een goede Tip?

Mijn site is nog steeds niet volledig draaiend.(met php facturatie systeem)

Ik wil tijdelijk even wat anders, in excel(*open office) gaat het wel maar misschien dat er andere alternatieven zijn!
Focus on the customer and the rest will follow.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
5-7-2008 11:29
Digi office gebruik ik nu even tijdelijk. Is eigenlijk een programma voor voorraad beheer. Als je klant gegevens hebt ingevuld en prijs van desbetreffende show of apparatuur kan je direct bij offerte, factuur, aanbetaling, herringering factuur en veel meer. Gegevens invullen en offerte en factuur worden direct voor je samen gestelds. Mogelijkheid offerte naar klant te sturen of uit printen. Bedrijfs logo kan makelijk op elke factuur of offerte weer geven worden. Ook is het mogelijk meerder accounts op het programma te gebruiken. Zodat iedere collega offerte en facturen kan bekijken en wanneer een collega en klanten toevoegd word hier ook weegeven welke collega deze klant heeft toegevoegd.

Tekst is Niet bedoeld voor reclame.

Kristian
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
5-7-2008 11:54

SebasVD] schreef:

Niet om het één of ander, maar elk zichzelf respecterend 'bedrijf' heeft dit toch wel redelijk op orde. Hoe wil je ooit tegen je klant verkopen dat je een maand te vroeg op z'n stoep staat? Welk beeld laat dat achter van je bedrijf?
Een bedrijf runnen is niet zo simpel als het lijkt (zeker als je in een groeifase zit)!
Het is natuurlijk lullig, maar liever een maand te vroeg dan een uur te laat ashamed :$
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
5-7-2008 12:14
ABDPlus van monicom software. Debiteuren beheer, offertes, facturen, het kan allemaal en nog gratis ook!

Wel maximaal een paar honderd 'entry's.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
9-7-2008 20:07
Wij maken naast de software ook nog gebruik van een grote horeca agenda. Heel handig, voor als je even niet in de buurt van een pc bent, of als de stroom er tijdelijk uitligt....
I am a TimeDriver!
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
10-7-2008 08:19
Ik ben nu druk bezig met een website/extranet waarin alles te verwerken valt. Het is een asp/(access/mysql) applicatie. In dit systeem zit een controle functie waarin de klant zelf kan kijken of het nog mogelijk is om ons te boeken op de gewenste datum.

Hierna is het mogelijk om op deze datum een optie/boeking vast te leggen. Hier vult de klant alle verplichte gegevens in waarna wij asap contact opnemen om de laatste zaken door te nemen.

Als de boeking definitief is is het mogelijk om vanuit dit systeem te factureren en contracten uit te printen. Ook is het mogelijk om per maand/kwartaal alle financieele gegevens uit te draaien.

Als je het eenmaal goed ingericht hebt levert het een hoop tijdwinst op sneaky :V.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
22-8-2008 03:27
Oke we zijn weer een stukje verder.

Als een klant een online optie plaatst dan krijgt deze automatisch per mail de ingevoerde gegevens inclusief de gegevens van zijn/haar inlogaccount. Hiermee is het mogelijk om in te loggen op onze website waarna het mogelijk is om de wensen aan te vullen of te wijzigen.

Na een wijziging krijgt de klant hiervan een bevestiging. Ook de desbetreffende dj krijgt hiervan een bevestiging in zijn mailbox zodat hij hierop kan anticiperen.

Tevens zijn verschillende beveiligingen ingebouwd (verplichte velden enz). En om het nog mooier te maken wordt alles gelogd in de db, denk hierbij aan data/tijd van inloggen, aantal, ipadres per inlog enz. Door gebruik hiervan kan je ook misbruik tegengaan als deze niet steeds van ip wissen (maar dan gaat het al redelijk ver).

Binnenkort zal ik een demo voor iedereen toegangkelijk maken zodat erop geschoten kan worden sneaky :V.

Als er iemand nog goeie ideeen heeft dan hoor ik ze graag.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-8-2008 11:56
Een goed idee.. Laat me even denken... Persoonlijk contact met de klant!?!?!?!?!?

Mijn ervaring is dat klanten graag even een belletje krijgen, of dat ze zelf bellen als ze me wel of niet willen boeken. shut up :X

Daarnaast is dat "volautomatische" systeempje natuurlijk doodeng, je moet zorgen dat je je voorwaarden goed voor m'kaar hebt voordat je hieraan begint.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)