Forum > Muziek

Modeshow Remix

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
29-10-2007 17:24
Nou krijg ik vandaag te horen dat ik toch mag draaien op de modeshow ( happy :) happy :) ) Máár ook voor deze modeshow moet ik goede lekkere nummertjes hebben, die ook een beetje bij de TOP 40 van dit moment is. Heb forum al afgezocht maar er zijn maar 3 topics over 'modeshow' en er staat niks van wat ik zoek, maar om een nieuw topic op te starten (doen?)... Naja zouden jullie voor mij een aantal platen(namen) willen geven zodat ik die met limewire kan downloaden en een mooi lijstje kan maken. =) (Helaas, ik weet pas op woensdag (donerdag modeshow) welke apparatuur ik krijg. Dus kan niet zeggen werk alleen met laptop ofzo wink ;)

ALVAST BEDANKT happy :) Basz
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
29-10-2007 17:31
Downloaden doen we sowieso niet als je geld voor je klus krijgt, moreel niet verantwoord vind ik (buiten dat het volgens de auteurswet gewoon niet mag).

Verder moet je geen klussen aannemen als je niet weet hoe je zoiets moet aanpakken, dus beetje raar dat je eerst iets aanneemt en vervolgens gaat bedenken hoe je het eigenlijk gaat doen.
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
29-10-2007 17:45
Ik kreeg de opdracht om ze te downloaden, hoe vind je dat wink ;) Serieus, ik vond het ook raar maar ze willen het, ik krijg er GEEN geld voor ben nog leerling van de school zelf. Ze regelde laptop al het apparatuur (zit op licht en geluids grafische school) hoefde alleen nummers te downloaden(helaas maar als de politie controleert dan is het un eigen schuld)
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
Gizo88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2007
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 73
29-10-2007 17:49

Basz schreef:

Naja zouden jullie voor mij een aantal platen(namen) willen geven zodat ik die met limewire kan downloaden en een mooi lijstje kan maken.
Bekijk gewoon de top 40, tipparade, dance trends top 30, dutch dance lists e.d. Zo moeilijk is het toch niet om zelf wat nummers te selecteren.

Maar ik moet ook zeggen dat downloaden via limewire (of iets dergelijks) niet echt goed overkomt. Er zijn tegenwoordig genoeg websites waar je voor een redelijke prijs muziek kunt downloaden. De muziek die jij bedoelt is daar bijna allemaal wel te vinden. Kijk b.v. eens op zazell.nl (dit is btw geen reclameboodschap maar toevallig een site waar ik regelmatig van download)
Everyone Goes Fun Fun Fun!
BaszStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2006
Laatste: 30-12-2014
Berichten: 64
29-10-2007 17:55
Oh oke bedankt happy :)

Ben al druk bezig met cdtjes uit te zoeken, ik draai dan toch liever legaal.
Zeg Bas met die Bass laat die Bass goed Bassen ;-)
Gizo88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2007
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 73
29-10-2007 19:58

Basz schreef:

Oh oke bedankt happy :)

Ben al druk bezig met cdtjes uit te zoeken, ik draai dan toch liever legaal.
Ik wens je veel succes voor donderdag! wink ;)
Everyone Goes Fun Fun Fun!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-10-2007 22:58

Gizo88 schreef:

Bekijk gewoon de top 40, tipparade, dance trends top 30, dutch dance lists e.d. Zo moeilijk is het toch niet om zelf wat nummers te selecteren.
Nou, de kunst is om een modeshow te brengen die net even anders is en beter dan een "gemiddelde" modeshow. Tevens gaan heel veel dingen in overleg.(vrijwel alles)
Het moet "lekker lopen" en de keuze van de muziek is afhankelijk van welke kleding er geshowed word.

[Ter info schreef:

Tijdens een modeshow ben jij de regiseur, je houd goed contact met de "ladyspeaker" en met de modellen. Jij geeft namelijk aan waneer men op moet komen, en wanneer men af moet gaan. Het word echt leuk als er meerdere modellen lopen wink ;), dan speelt timing namelijk een grote rol. Veelal sta je op een plek waar je goed oog contact hebt met de modellen en de "ladyspeaker". Je bent dus niet (of vrijwel niet) zichtbaar voor het publiek.
Daarnaast moet je ook goed in de gaten houden hoelang je muzieknummer duurt. (een stilte is dodelijk)

Mijn pakkie an van Aida is een aardig modeshow nummertje.
Disco's doe ik met computer, modeshows met md spelers.
En uiteraard werk je met een draaiboek.

Zoals je ziet komt er wel wat bij kijken, het is dus veel meer dan alleen leuke muzieknummers uitzoeken.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
31-10-2007 23:13

KVM schreef:

Tijdens een modeshow ben jij de regiseur, je houd goed contact met de "ladyspeaker" en met de modellen. Jij geeft namelijk aan waneer men op moet komen, en wanneer men af moet gaan. Het word echt leuk als er meerdere modellen lopen wink ;), dan speelt timing namelijk een grote rol. Veelal sta je op een plek waar je goed oog contact hebt met de modellen en de "ladyspeaker". Je bent dus niet (of vrijwel niet) zichtbaar voor het publiek.
Daarnaast moet je ook goed in de gaten houden hoelang je muzieknummer duurt. (een stilte is dodelijk)
Dit verschilt echt per show (en concept) hoor. Heb een tijdje terug voor een show led-vloertje getikt waar gewoon een ingehuurde regisseur zat die iedereen cue-ede (DJ, licht, dames-podium-opschop-figuur). En de DJ mixte live alle platen achter m'kaar op het goede moment (veel bewondering voor, vrijwel alles beatmixen).
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-11-2007 00:22

JeroenVDV schreef:

Dit verschilt echt per show (en concept) hoor. Heb een tijdje terug voor een show led-vloertje getikt waar gewoon een ingehuurde regisseur zat die iedereen cue-ede (DJ, licht, dames-podium-opschop-figuur).
De kunst is natuurlijk dat je dit allemaal zelf kan.

Je moet nooit iets uitbesteden als je het zelf in huis hebt wink ;)

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-11-2007 09:57

KVM schreef:

Je moet nooit iets uitbesteden als je het zelf in huis hebt wink ;)
Dus als jij als DJ geboekt wordt voor een modeshow neem je de touwtjes van de regie ook gelijk in handen? laugh :D laugh :D
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)