Forum > Newbie Forum

Ik heb 2 800 watt peak speakers Welke Amplifier kan ik t beste kopen??

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
29-6-2007 10:08

DjFocky schreef:

maar ik woon op curacao daar zijn de amps veel goedkoper:) en daar heb je hele andere merken
maare hoeveel decibel kan ik er dan maximaal uithalen nijhuisr? want het moet wel hard kunnen en ik heb voor 120 euro een gemini gxa-750 in me woonkamer staan dus is het moeilijk voor me om te kiezen:)
Hoeveel decibel hangt af van het rendement van je speakers. En ook al wordt dit door de fabrikant opgegeven dan zou ik daar nog niet blind op af gaan. Je hebt gewoon twee 'standaard' beginner speakertjes gekocht en dan krijg je wat je ervoor betaald. Als je een euro of 100 per speaker betaald krijg je dus niet zo bar veel. En een Gemini GXA-750 levert wel weer een beetje weinig vermogen voor jouw speakers (175W @8ohm). Kijk eens naar een versterker uit de dap palladium reeks. Misschien de al eerder aangehaalde P900 of heel misschien zelfs een P1200 al ben ik benieuwd of je die dan echt optimaal kan benutten.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
29-6-2007 10:21
Even voor alle duidelijkheid: deze speakers zijn super lowbudget spreeuwenkistjes (no offence) met piezo hoog en 10" (!) laag dat echt niet zwaar belastbaar is. De "versterkervermogen is 2x RMS belastbaarheid"-regel geldt hier helemaal niet!

Hier ga je natuurlijk geen dure en/of zware versterker achter zetten. Meer geld en vermogen dan de versterker die Rob (nijhuir) noemt zou ik er zeker niet in investeren.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Afgesloten topic