Forum > Newbie Forum

Beginnersvraagjes ivm geluid

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
25-6-2007 20:42

thijlklerkx schreef:

Het vermogen van je versterker moet (om het maximum uit je speakers te halen) juist 1,5 á 2 keer zo groot zijn als van je speakers!

Zo'n kabeltje ik weet niet zeker of het bestaat anders gewoon even een speakon-speakon kabeltje kopen en aan een kan afknippen :)

Succes,

Thijl.

[edit schreef:

Ik kan zo geen kant en klare geschikte kabel vinden, anders wat ik al zei gewoon even aan een kant het stekkertje eraf knippen dan heb je twee draadjes :) ( of je soldeert de kabel zelf, dan hoef je niet te knippen en houd je geen stekkers over :) )
Men neme een lange speakon-speakon kabel. Niet aan het uiteinde een plug eraf knippen, maar gewoon in het midden de kabel doorknippen. De twee zojuist gecreëerde eindjes wat strippen en klaar. Geen pluggen én geen kabel over. wink ;)
-pierre-Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-6-2007
Laatste: 5-9-2007
Berichten: 5
26-6-2007 22:47
Wow, zo logisch en o zo simpel laugh :D
Thx voor de tip! Zo kan ik dus eender welke kabel gebruiken,
ALS ik de kabel uit de box kan halen natuurlijk, maar dat zal wel lukken happy :)
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
26-6-2007 22:49
Ehmm...waarom knippen jullie in die kabel in plaats van de connectoren eraf te halen... De kabels zitten daar niet in gesoldeerd, maar geschroeft...

René
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
26-6-2007 23:56
Zoals ik al zei, bij het doormidden knippen van een lange kabel hou je geen connectoren over. Ga jij 2 half zo lange kabels kopen en van allebei een connector af halen (of dit nou dmv knippen of schroeven is) dan hou je 2 losse connectoren over terwijl je precies hetzelfde resultaat hebt. Rara wie het goedkoopste uit is? razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)