Forum > Newbie Forum

actieve speakers

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
23-4-2007 02:21

Derkie schreef:

Let bij het kopen van een actief systeem er wel op dat de goedkopere systemen vaak een wapiwapi versterker aan boord hebben om kosten te onderdrukken.
Versterkergedeelte valt vaak wel mee. Eigenlijk worden tegenwoordig geen slechte versterker meer gemaakt. Ik heb eerder twijfels bij de gebruikte speaker componenten. Verder zou ik voor Bi-Amped gaan. Ook daar is in het goedkopere segment wat leuks te vinden. Bi-Amped hoeft niet veel duurder te zijn dan een enkele versterker + passief filter.

TCMC
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
23-4-2007 14:16
De versterker kan dan nog zo goed zijn, misschien is het geluid wat er uikomt zo dood als een pier.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
24-4-2007 12:29

Derkie schreef:

Let bij het kopen van een actief systeem er wel op dat de goedkopere systemen vaak een wapiwapi versterker aan boord hebben om kosten te onderdrukken.

De versterker kan dan nog zo goed zijn, misschien is het geluid wat er uikomt zo dood als een pier.
Volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen sneaky :V

Mijn advies is en blijft, ga vooral eerst luisteren. Kijk niet alleen naar de laagste prijzen.

TCMC
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
24-4-2007 15:43
Ik doel natuurlijk op het geluid/signaal uit de versterker, sneaky :V

Maar idd ga eens lekker luisteren en laat je eens adviseren door een verkoper.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
26-4-2007 13:16

Derkie schreef:

Ik doel natuurlijk op het geluid/signaal uit de versterker, sneaky :V

Maar idd ga eens lekker luisteren en laat je eens adviseren door een verkoper.
Versterkers zijn lineair. Die tijd van niet lineaire versterkers hebben we al 40 jaar achter de rug. Of je nu een kleine Hifi versterker hebt van 2x 10 Watt of een PA bak van 2x 1000 Watt, klankbeeld blijft hetzefde. Voor actieve speaker geldt dus dat je onder de vervormingsgrens blijft.

Adviseren door een verkoper doe ik niet omdat daar economische belangen mee gemoeid zijn. Ik ga af op mijn eigen test en luister methode. Overigens wil ik dan persé hebben dat een CD speler rechtstreeks op de eindversterker wordt aangesloten. Gaat de verkoper hier mee niet akkoord, dan draai ik meteen om. Klinken de speakers niet, dan is het bagger.

Voor actieve speakers geldt dat de klankregeling in de middenstand moet staan, en dan moet er een goed geluid uit komen.

Overigens zijn speakers zo niet-lineair als het maar kan, en daar wordt in de grootste mate de klankkwaliteit door bepaald. Dit zou je toch moeten weten sneaky :V

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)