Forum > Newbie Forum

Hoe doen jullie het?!?!

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
13-2-2007 18:03
Nu lijkt alles heel leuk en makkelijk. Maar ik denk dat je er nog wel achter zult komen dat dit heel wat voeten in de aarde heeft. Je hebt vergunningen nodig, moet heffingen betalen, administratie bijhouden en zo kan ik uren doorgaan. Als dit echt je droom is, en je wilt dit echt héél graag moet je er zeker voor gaan. Maar denk er niet te licht over.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
13-2-2007 18:58

Flamedek schreef:

razz :p nou dat hele gedoe wil ik dus doen en dan komt mijn droom uit! :) maar ja... t duurt nog wel ff he.. k ben zo bang dat ik tegen die tijd er niet meer zo entousianst over ben.. sad :( maar ja dat zien we dan wel weer...
Je kan ook klein beginnen wink ;)
Begin met een drive-in en als je genoeg uitgebreid bent kan je overgaan naar vaste lokatie.
Freelancer in de noordelijke provincies
FlamedekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2007
Laatste: 21-12-2008
Berichten: 17
13-2-2007 20:29

Bassie Rassie schreef:

Je kan ook klein beginnen wink ;)
Begin met een drive-in en als je genoeg uitgebreid bent kan je overgaan naar vaste lokatie.
oh ehm soory dat ik het vraag hoor maar ik zie hier overal heel vaak 'drive-in' staan.. wat is dat precies? een inhuur DJ ofzo?of iets anders?
Ja Toch?
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
13-2-2007 20:33
Een Drive-in is een dj die zijn eigen licht- en geluidsinstalatie heeft.
Deze kan je inhuren en die komen dan een gezellig avondje draaien op jou feest.
Kijk bij het Off-zone topic en dan bij Post hier foto's van je drive in show.. hier staan zoals gezegd foto's van veschillende Drive-in Shows.
Snap é vouz?
ADD SUV
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
13-2-2007 21:18
lijkt mij vrij onlogisch om nu te gaan bespreken hoe je een disco moet bouwen als je niet eens weet wat een drive-in is.... shut up :X

je kunt beter beginnen met je eigen drive-in (ik neem aan dat je al dj bent)
en dan zo uiteindelijk zou je het kunnen overwegen om mischien een dipsko te beginnen...
FlamedekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2007
Laatste: 21-12-2008
Berichten: 17
13-2-2007 21:50
Ja ik denk dat ik dat maar ga doen... nog wel ff wat geld vrdienen (instalatie is nie eg allerbest en licht al helemaal niet razz :p ) en dan maar een drive-in beginne.. nou ja bedankt voor alle andwoorden!
Ja Toch?
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
14-2-2007 07:35

Flamedek schreef:

Ja ik denk dat ik dat maar ga doen... nog wel ff wat geld vrdienen (instalatie is nie eg allerbest en licht al helemaal niet razz :p ) en dan maar een drive-in beginne.. nou ja bedankt voor alle andwoorden!
Bedenk wel
Het is niet een goedkope hobby wink ;)
Dus dat je niet eventjes in een weekje geld verdient en dan zomaar wat koopt en als je het niet zint je het ook zomaar weer even verkoopt.

Dus goed erover nadenken of je echt tijd en geld in een drive-in wil stoppen.
Freelancer in de noordelijke provincies
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
14-2-2007 09:39
Over het starten van een discotheek: Je moet van heel veel zaken verstand hebben, het licht en geluid is eigenlijk slechts een begin.

Je moet financiele kennis hebben met betrekking tot het financieren en het overzicht kunnen behouden. Hoe kom ik aan het geld om het op te starten en hoelang kan ik het uitzingen met dat geld? Daarnaast is marketing erg belangrijk, hoe trek ik de mensen naar mijn discotheek en hoe zorg ik dat ze terug komen? Richt ik me op een doelgroep of meerdere? Is er wel behoefte aan een (extra) discotheek? Hoe zorg ik dat de discotheek jurridisch "waterdicht" is? Hoe kom ik aan goed en betrouwbaar personeeel? En hoe ga ik met het personeel om? Ofwel, je moet gewoon een brede kennis van zaken hebben. Je hebt het voordeel dat je pas 13 bent, alle tijd nog om je erin te verdiepen:)
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
14-2-2007 10:00
Ga maar vast beginnen met een compleet ondernemingsplan te schrijven.

- Missie
- Visie
- Business definitie
- PR-plan
- Financieel plan
- Protocollen

Hou even in je achterhoofd dat dit wel op en top in orde moet zijn. 60 tot 80% van nieuwe ondernemingen gaat in het eerste jaar failliet. Ik wil je nergens vanaf praten, maar dit doe je niet zomaar even.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
14-2-2007 11:38
Onthoud ook dat je wel even moet sparen en niet zomaar de eerste de beste troep moet gaan kopen.
Spaar dan liever door zodat je bijv. Dap K112/115's kan kopen. Koop geen skytronic!!!
Succes
ADD SUV

Terug naar forum Afgesloten topic