Forum > Newbie Forum

Acura of Technics ?

(59 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
8-12-2006 23:48
Als je echt een vaste plaats krijgt en daardoor wekelijks met Technics en zo moet draaien zou ik gewoon voor Technics gaan. Inderdaad kwestie van zo dicht mogelijk bij de bron te blijven.

En iedereen zegt wel altijd dat oeroude cliché:
"een deejay moet op alle materiaal kunnen draaien"
En ok.. da's waar... en de meesten kunnen dat ook. Maar wel nooit zo goed als met het materiaal waaraan ze gewoon zijn. Ik ken deejays die livesets maken waarvan je mond gewoon keer op keer van openvalt en waarvan je je dagen zit af te vragen hoe het in godsnaam mogelijk is zo'n perfecte set te draaien. Laat ze met een OEM draaien terwijl ze al 10 jaar op technics draaien en hun creativiteit en spontaniteit zullen opeens een heel stuk minder worden. Slechte deejays daardoor? Neen.. topdeejays die gewoon zijn met een bepaalde draaitafel te werken... Elke dag opnieuw... Jaren aan een stuk;
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-12-2006 01:01

teknoknights schreef:

Maar wel nooit zo goed als met het materiaal waaraan ze gewoon zijn.
Kul, een beetje dj heeft 2 á 3 plaatjes nodig om te wennen en dan is dat geen enkel probleem meer. Het is echt niet zo'n groot verschil als sommigen denken en als je jezelf de manier fader riding aan leert heb je helemaal nergens last van.

Tis echt niet het verschil duikboot vs jumbojet zoals sommigen het af en toe weten te schetsen. Zodra een dj zijn kunnen gaat afhangen van een stukje gear (welliswaar goede gear.... op een Q10 kan ik ook niet draaien) is er echt iets mis, of denk jij echt dat alle sl's in clubs gelijk zijn? Een SL van 2 jaar oud draait ook anders als een sl van 10 jaar oud, in iedere club staat ook niet dezelfde mixer en in iedere club hangt ook niet hetzelfde monitor systeem. Zodra je je dus gaat beperken tot een beperkt aantal middelen beperk je jezelf ook en kon je wel eens grandioos onderuit gaan wanneer de gear een keertje niet voldoet aan jouw verwachtingen.

Een dj mag best een beetje aanpassings vermogen ontwikkelen, kan echt geen kwaad zodra je in de grote boze buitenwereld gaat draaien ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
9-12-2006 13:18
hmm dus dan zou ik ook net zo goed mijn RP 2000's kunnen houden ?
Jumping is not a crime !
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
9-12-2006 13:31
Maar toch beperkt de grote boze buitenwereld zich in grote mate tot de djm mengpanelen en Sl draaitafels...

Ik vrees dat sommige heel goede deejays niet langer deejays meer mogen zijn volgens jou als ze moeten tonen dat ze aanpassingsvermogen hebben. Heb al menig verhaal gehoord van dj's die weigerden om te draaien omdat de gevraagde booth niet was wat het moest zijn. Dat zegt toch ook iets? (buiten de pretentie dan razz :p )

En corrigeren met de fader, da's mooi.. En dan is het inderdaad al veel makkelijker. En om rustige mixen te gaan maken en zo en om te corrigeren is dat zeker de ideale manier. Maar om heel snel na elkaar te mixen, nog half pitchen terwijl je de plaat er al laat inkomen, ... zie ik toch nog menig deejay met die platter werken hoor.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-12-2006 13:34
Ik ken mensen met Q30's die daar al denk ik een jaar of 8 tevreden mee zijn..... voor thuis gebruik! En diezelfde mensen staan ook ieder weekend in binnen en buitenland te draaien. Dure SL's kopen vind de desbetreffende persoon onzin, als dit werkt waarom zou je dan overstappen?

Ik kan niet anders zeggen dat dat ik hem op dat punt gewoon gelijk moet geven, ander punt is dat je wel eens wat luxer, beter etc etc etc wil maar daar word je GEEN betere dj van in 999 van de 1000 gevallen. Word ik dus een betere dj als ik van een RP2000 naar een OEM of SL ga? Ik denk het niet, ik weet wel zeker van niet maar het werkt wel fijner ;-)

Je kunt er dus lang en kort over blijven discuseren, in werkelijkheid kom je ook NOOIT dezelfde gear tegen en ook tussen de verschillende sl's in clubs zitten verschillen. Als je dat al niet op kunt lossen en daar ook niet het vermogen voor hebt maar weigert te draaien ben je gewoon een eersteklas PRUTSER. Wat betreft de voorwaarden van dj's, ik heb daar ook genoeg dingen in zien staan en vaak staat daar gewoon SL1200 OF een vergelijkbare draaitafel..... onder vergelijkbaar word de OEM bak ook gewoon geschaard ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
9-12-2006 13:40
haha ja dat je van andere draaitafels geen betere dj word dat is toch wel logisch ( en daar doe ik het ook niet voor ) laugh :D En die Acura's lijken me dan ook idd fijner om mee te draaien , zowiezo omdat ze ( volgens velen ) beter zijn dan of even goed zijn als de technics...
En als ik eenmaal de Acura's gewend ben, denk ik dat de technics geen problemen meer gaan opleveren.
Jumping is not a crime !
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
9-12-2006 13:51
Je kunt er dus lang en kort over blijven discuseren, in werkelijkheid kom je ook NOOIT dezelfde gear tegen en ook tussen de verschillende sl's in clubs zitten verschillen. Als je dat al niet op kunt lossen en daar ook niet het vermogen voor hebt maar weigert te draaien ben je gewoon een eersteklas PRUTSER. Wat betreft de voorwaarden van dj's
Daar ben ik het mee eens , je moet je wel kunnen aanpassen aan de apparatuur wat daar staat....
Jumping is not a crime !
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
9-12-2006 22:29

Hiwo schreef:

haha ja dat je van andere draaitafels geen betere dj word dat is toch wel logisch ( en daar doe ik het ook niet voor ) laugh :D En die Acura's lijken me dan ook idd fijner om mee te draaien , zowiezo omdat ze ( volgens velen ) beter zijn dan of even goed zijn als de technics...
En als ik eenmaal de Acura's gewend ben, denk ik dat de technics geen problemen meer gaan opleveren.
"Problemen" waarschijnlijk inderdaad niet. Maar toch gewoon aanpassing.
Ik zou echt niet weten waarom zoveel kennissen/vrienden dan na verloop van tijd overgaan van OEM op Technics omdat ze last hebben met de overstap van thuis naar club of feest. En ze daarom slechte deejays noemen zou een onrecht zijn.

Ikzelf wil nu trouwens ook dringend overstappen van axis op cdj. Zelfde reden.. Ik kan ook best draaien op pioneer nu maar overstap is kut. Cue'en werkt anders, corrigeren al helemaal, ... Zal ik een betere deejay worden als ik pioneers thuis staan heb? Niet rechtstreeks, maar ik zal me wel veel meer op m'n gemak voelen als ik ga draaien en me helemaal kan uitleven op de aanwezige pioneer set. sneaky :V

Bijkomstige reden is trouwens ook dat ik m'n cd spelers nogal graag meeneem als ze niet ter plekke aanwezig zijn. (of als er zo'n dubbel gedrocht staat happy :) ) Daarvoor zijn pioneers dan weer iets geschikter dan numarks.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
9-12-2006 23:35
Bij cd's heb ik er eigelijk geen last van , heb hier thuis 1 rcd 900 staan , en in die discotheek staan 2 cdj 800's , ik vind die 800 juist veel fijner happy :)
maar over die draaitafels , ik ga nog eens goed zitten denken, k wil zoiezo anderen hebben...
Jumping is not a crime !
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-12-2006 00:12

teknoknights schreef:

Ikzelf wil nu trouwens ook dringend overstappen van axis op cdj. Zelfde reden.. Ik kan ook best draaien op pioneer nu maar overstap is kut.
Dan zul je hem nog vaak voor je kiezen krijgen als je vaker op andere plekken buiten de deur gaat draaien. Hoe lastig kan het zijn om even anders te cue'en dan je normaal gewend bent? Ik heb hier een S-1000 staan en ik draai ook vaak zat op CDJ's en om heel eerlijk te zijn heb ik er echt 0,0 last van hetgeen jij omschrijft als "wennen". Ik corrigeer liever met pitch bend buttons dan op de jog van een CDJ, helaas zit er op de CDJ geen jog dus moet ik wel. Dat gaat dan vaak 1 of 2 keer even fout en vaak pas als ik al een uur onderweg ben en de concentratie aan het verliezen ben maar om nou te zeggen dat ik met een ongemakkelijk gevoel achter de CDJ's sta?

Het zal lekker zijn als je overal maar aan moet "wennen", in iedere club is wel weer wat anders..... een ander monitor systeem, een andere mixer, een andere opstelling van de gear, een andere kanaal indeling etc etc etc. Als dat allemaal al teveel word voor sommige mensen vraag ik me altijd af of ze wel de goede hobby hebben gekozen. Leer jezelf ook eens wat anders aan, ik draai nu al 10 jaar waarvan 8 jaar op regelmatige basis buiten de deur en jezelf een klein beetje aan kunnen passen is net zo belangrijk als een beetje fatsoenlijk kunnen draaien. Als cue'en op een andere cd speler al gaat zorgen voor een ongemakkelijk gevoel vraag ik me af wat je doet als er iemand een keer BOE roept vanuit de zaal ;-)

Je kunt nog zo'n goede plaatjes draaier zijn, zodra je kunsten gaan afhangen van de gear heb je echt een probleem. Dat iemand iets koopt omdat ie het fijn vind werken is weer een heel ander verhaal overigens dan iets kopen omdat het een standaard is en je een beetje bang bent te falen wanneer er iets anders voor je neus staat dan je gewend bent.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)