Forum > Newbie Forum

beginnende cd mix kampioen ;)

(10 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
9-12-2006 00:12

Wacky schreef:

Jep ff doorsparen voor de CDN 35 en je hebt ipv een semi-proffesionele dub cdspeler een proffesionele wink ;)
het klinkt niet alleen lekkerder maar de kwaliteit is ook aanzienlijk beter razz :p
toch wou ik nog even weten...(misschien off topic)
veel vrienden van mij noemen zichzelf ook een dj als ze een dubbelle cd speler hebben en dan een beetje met de pitch klote... mag je jezelf eigenlijk wel een DJ noemen als je puur alleen met de pitch kloot en zoals eerder gezegd is met de crossfader precies optijd van links naar rechts gaat?
vraag me al een hele tijd af wink ;)
Wat Dré al zei is inderdaad kort en bondig de essentie.
Voeg daar nog aan toe dat de meesten die zichzelf nodeloos veel "deejay" noemen meestal degenen zijn die het niet "echt" zijn. Onlangs kwam er nog een zalige electroschijf uit met een leuke acapella: "Give the kid a stereo and he calls himself a deejay" of zoiets razz :p

Voor de rest zijn er geen objectieve criterea om iemand een dj te noemen. Als die jongens perfect weten welke muziek hun klasgenoten graag horen op een schoolfeestje en ze iedereen de hele avond kunnen laten dansen op afkooksels van R&B, dan zijn zij "deejays" binnen de klasgroep. Of ze nu met de pitch en de crossfader zitten spelen of niet. Overigens begint iedereen wel op die manier... En als je dan eindelijk die eerste mixer en die blinkende cd spelers voor je staan hebt... dan kun je het hen ook niet kwalijk nemen dat ze zichzelf "deejay" noemen. Ik vond mezelf ook héél wat op m'n dertiende! Want ooh, welke niet-deejay kon anders twee minuten per nummer phazes, sonars en bleeps over het nummer gooien zodat alles ongelooflijk mooi vervormd werd?! laugh :DEn 100% pitch... Dat was gewoon een "superfunctie" die men had uitgevonden om liedjes grappig te maken! Smurfenstemmetjes all the way!

voor de duidelijkheid: ondertussen sta ik met beide voeten op de grond. En het sonar/phaze/bleep gedoe is ook al een behoorlijk tijdje voorbij laugh :D Al moet ik toegeven dat ik maar niet genoeg kan krijgen van de 1/8 echo. wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)