Forum > Newbie Forum

Platenspelers/CD-spelers

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-11-2006 23:23

kobuz schreef:

Bier uit een glas is wel lekkerder dan bier uit een plastic beker, maar dat terzijde ;)
Het drinkt mischien lekkerder maar het bier gaat er niet beter of slechter van smaken..... bier is sowieso niet te zuipen maar das een ander verhaal ;-)
Ik ben er ook zo een die o zo graag aan het vinyl vast blijft houden, om verschillende redenen. Ik heb nu twee acura's en dat draait zo verschikkelijk fijn.
Kun je gewoon blijven gebruiken met Final Scratch of iets dergelijks.
Platen kopen vind ik heel relekst, lekker door die bakken struinen en platen luisteren.
Voor zolang dat nog kan, als ik kijk van wat er nog over is in Amsterdam aan platenzaken dan holt dat allemaal hard achteruit.
Ik vind het ook erg fijn dat je op de plaat kunt zien waar de break zit.
Kan op een CDJ ook en nog veeeeeeeel beter als je software gebruikt aangezien je de break dan al kunt zien zitten zodra de track is ingeladen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KobuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2002
Laatste: 2-4-2010
Berichten: 18
3-11-2006 16:52
Over dat bier heb je helemaal gelijk, maar toch, de ervaring telt ook mee he....

Ik weet het, ik weet het. De cd speler wordt steeds populairder, op diverse festivals veel dj's zien draaien met alleen cd's. Het is ook niet voor de lol dat ik die stanton heb aangeschaft (naja, stiekem natuurlijk wel). Gelukkig is het hier in Eindhoven nog goed te doen met de platenzaken: Midtown, Freaky, Rare en nog wat kleinere platenzaakjes :) Je hebt gelijk dat vinyl steeds minder wordt, maar ik denk dat we er voorlopig nog wel mee aan de slag kunnen. Helaas heb ik nog niet met een cdj1000 kunnen spelen, maar ik hoop dat daar wel verandering in komt als ik de stanton onder de knie heb.
acura - Ecler Nuo 4 - Korg Nanokontrol - acura
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
4-11-2006 00:48

Reind schreef:

Ik vind het ook erg fijn dat je op de plaat kunt zien waar de break zit.
Kan op een CDJ ook en nog veeeeeeeel beter als je software gebruikt aangezien je de break dan al kunt zien zitten zodra de track is ingeladen.
Dat laatste kan dus ook op de CDJ.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
5-11-2006 14:21
Dat zegt ie toch wink ;) . Ik heb trouwens zelf cdj's maar blijf nog steeds een vinyljunk hoor... daarom best of both worlds razz :p
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
6-11-2006 00:30

Tribal Chef schreef:

Dat zegt ie toch wink ;) .
Dat zegt ie juist niet, hij geeft als laatste aan dat het voordeel van software is dat je ze kunt zien zodra de track is ingeladen. Dat is dus ook het geval bij de CDJ.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-11-2006 13:59

DannyK78 schreef:

Dat zegt ie juist niet, hij geeft als laatste aan dat het voordeel van software is dat je ze kunt zien zodra de track is ingeladen. Dat is dus ook het geval bij de CDJ.
Yeps maar niet zo duidelijk als dat bij software gebeurd, waveform op een CDJ scherm is leuk en zeker bruikbaar maar er zit nog wel een verschil in tussen waveform op een CDJ en waveform in software.

Voordeel van bijvoorbeeld FS software is dat je EN een real time waveform hebt van bak hem beet 10 seconden die mee scrolt EN je hebt een waveform van de complete track er onder + minute markers + cue points etc etc. Ik merk aan mezelf dat ik veel berekender ben gaan draaien overigens door de waveform, je meet dan sneller een plaatje mooi uit op een exacte break omdat het wel heel erg makkelijk word gemaakt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
7-11-2006 18:04
Ok zo had ik het niet begrepen. Ik heb ooit wel eens gedagdroomd (en wellicht ook hier ergens gepost) over markers kunnen zetten op het display van de CDJ. Zou zou ik markers voor het begin en einde van vocalen willen hebben. En in een andere kleur weer markers die je alleen maar zet als geheugensteun voor .... (vul zelf in, een climax, een leuk geluidje, whatever). Nu doe ik dat al door gewoon een cuepoint te zetten: gevolg mijn MMC cards zijn vervuild met allerlei cuepoints die eigenlijk geen cuepoint zijn!

Wat jij beschrijft is echt super handig inderdaad.

Ik kien dus ook de mixen uit op de breaks en doe dit mede door het wave display. Vroeger deed ik dat ook wel op mijn Kijkshop setje. Let wel die set had geen eens een time display, op geen enkele wijze. Dus je leerde je platen echt wel kennen. Letterlijk het aantal maten tellen om een mix goed uit te laten komen. Wellicht ook hierdoor dat mijn sets uit veel verschillende mixmogelijkheden bestaan, maar 2 nummers op een bepaalde volgorde altijd op hetzelfde moment ingestart zullen worden of misschien met 2 verschillende mogelijkheden, maar wel op vaststaande punten. Gewoon omdat ik weet dat hij daar het lekkerst uitkomt met die ene vocal en die andere break.

Maar wat ik zeggen wilde is dat het wavedisplay dit een stuk makkelijker heeft gemaakt.

Hey eeeh Reind, dat final scratch, werkt dat goed met een CDJ? Kun je ALLE mogelijkheden van de CDJ nog gebruiken? En profiteren van de voordelen van FS?
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-11-2006 23:51

DannyK78] schreef:

Wat jij beschrijft is echt super handig inderdaad.
Koop dan maar FS ;-)

Ja je kunt alle basis functies nog gewoon gebruiken, loopen gaat soms wel en soms niet goed maar dat is op te lossen door een externe midi controller aan te sluiten. Traktor kan namelijk beter zelf loopen dan de gemiddelde dj. Master tempo in FS werkt beter dan op een CDJ MAARRRRRR het vreet wel flink CPU kracht dus een beetje fatsoenlijke laptop heb je wel nodig (mijn iBook G4 trekt het niet op de hoogste stand).

Effecten zijn natuurlijk niet meer te gebruiken op de CDJ maar ook weer net als de loops prima voorzien in Traktor DJ en aan te sturen met een midi controller.

Nadeel, het kost je klauwen vol met geld als je het goed wil doen en 2250€ inclusief een goede laptop en Traktor DJ (Traktor FS editie heeft maar 1 kleur cue marker en geen effecten en geen loops.... beetje kaal dus) ben je zo kwijt, en ga dat maar eens uitleggen aan de vrouw ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
9-11-2006 09:17
Laat maar inderdaad, ik had gedacht dat mijn huidige PC voldoende zou zijn, maar dat is ie duidelijk niet.
Er zitten overigens geen effecten op de CDJ hoor, of je moet de hotcue's ook als effect gaan rekenen.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DJ/LJ NostraStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-9-2006
Laatste: 30-3-2008
Berichten: 37
15-11-2006 00:51

DannyK78 schreef:

Laat maar inderdaad, ik had gedacht dat mijn huidige PC voldoende zou zijn, maar dat is ie duidelijk niet.
Er zitten overigens geen effecten op de CDJ hoor, of je moet de hotcue's ook als effect gaan rekenen.
dan moet je stanton C.304 of C.314 nemen als je effecten wilt hé op de cd speler zelf(of ander oem model) wink ;)

ik vind deze toch ongeveer hetzelfde draaien als een cdj 800/1000 en ze zijn minder hier van prijs op new-line

bij de weg de mijne is nu net binnen wegens pitchfout en softwareprobleem (ja heb beide bugs, komt ervan 2dehands dingen te kopen angry )

mvg
sl 1200 mk II/DJM 500/C.304/sl 1210 mk II

Terug naar forum Reageer (zonder quote)