Forum > Newbie Forum

DAP k-115 met welke versterker?

(10 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-7-2006 21:31

Watt-Xtra schreef:

600 tot 800 watt budget amps op zn kastje kan echt wel, mits je het geheel natuurlijk uit de clip laat en zorgt dat de mixer ook niet geheel over de kop gaat.
met een beetje eq haal je toch redelijk bass (midlow) uit die dingen, vervang de bassspeaker door een eminence en het gaat nog een stukkie beter. ach ja 150 man op achtergrond niveau gaat zeker goed.
Dat midlow haal ik vaak enkele dB's naar beneden met een EQ. Meestal is dat net het gebied van de crossover frequentie, zelfs als je LR-24 gebruikt heb je nog net teveel. Bij digitale crossovers trek ik het sub en top gebied zelfs een beetje uit elkaar om meer het echte subwoofer gevoel te krijgen.

Versterker jaag ik rustig in de limit, en de versterker levert dan met een muziek signaal meer RMS vermogen zonder te gaan clippen.

Eminence speakers zijn alleen leuk als jezelf OEM speakers laat samenstellen, en dat is alleen voorbehouden aan fabrikanten, en niet voor de hobbyist. De PA speakers van Eminence vind ik niet zo best en ik vind ze voor hetgeen wat ze presteren zelfs te duur. Gitaar speakers daarentegen doen het wel goed.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)